Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhän lahjat ja suuri suku.

Vierailija
06.12.2015 |

Olemme mieheni kanssa hyvin vähätuloisia. Kaikki veronpalautuksetkin on pistettävä velkoihin. Päätimme että annamme kaikille kuitenkin pienet lahjat 10-15euroa max, eli esimerkiksi kahvi ja keksipaketit, kynttilöitä jne. mutta silti laskimme että lahjoihin menisi vähintään 300euroa vaikka antaisimme vain lähimmille tutuille, niille joiden tiedämme antavan lahjoja mellekkin. Miten saisimme budjetista pienemmän? Miten te muut toimisitte tässä tilanteessa?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä leipoisin, piparitalo olisi per perhe kiva lahja.

Vierailija
22/32 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mielestä kaikkia tarvitse lahjoa, enimmäkseen lahjon lapseia ja jos haluan muita muistaa niin leivon joululeipiä ja taatelikakkuja.

Itse olisin kyllä oikein ilahtunut kynttilästä, itse tehdyistä pikkuleivistä tai itse tehdystä joulukortista. Suklaalevykin olis ihana, ihan tavallinen Fazer sininen:)  Monikaan ei enää anna suklaata jouluna koska "kaikkihan niitä antaa" -tuloksena suklaaton joulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä te oikein lahjotte?!? Aikuisia? Outoa.

Lapsiperheitä suurimmaksi osaksi, ja nämä lähemmäs 30perhettä ovat minun ja mieheni sisarukset perheineen, sekä muutama läheinen täti ja serkku perheineen. Myös isovanhemmat. Erittäin läheisiä kaikki, ja haluaisimme edes jotenkin muistaa. Varsinkin kun tiedämme jokaisen antavan meille hieman kalliimmatkin lahjat. Jokaisen kanssa ollaan tekemisissä lähes päivittäin ja asumme kilometrin säteellä lähes kaikki. ehkä joku voi tämän tiedon avulla ymmärtää tilanteen paremin :)

Vierailija
24/32 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperheitä suurimmaksi osaksi, ja nämä lähemmäs 30perhettä ovat minun ja mieheni sisarukset perheineen, sekä muutama läheinen täti ja serkku perheineen. Myös isovanhemmat. Erittäin läheisiä kaikki, ja haluaisimme edes jotenkin muistaa. Varsinkin kun tiedämme jokaisen antavan meille hieman kalliimmatkin lahjat. Jokaisen kanssa ollaan tekemisissä lähes päivittäin ja asumme kilometrin säteellä lähes kaikki. ehkä joku voi tämän tiedon avulla ymmärtää tilanteen paremin :)

Ap siis edellinen

Vierailija
25/32 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mita tapahtuu jos et lahjaa anna? Yleensa rehellisyys on parasta. Tee itse kaunis joulukortti. Kun saat lahjan joltain perheelta, kerro etta tana jouluna teilla ei ole rahaa. Ihan jokainen varmasti ymmartaa. Muutenkin jos teilla on rahasta pulaa on ihan hulluutta laittaa 300e lahjoihin.

Btw, meilla on paljon rahaa eika silti lahjota juuri ketaan. Ostin omille lapsille yhdet lahjat ja kummitytoille (2kpl) lahjat. Talonmies saa vuosittaisen suklaarasian ja siivoojalle olen yleensa antanut 100e. Siina se. Jotkut tuttavaperheet & isovanhemmat tuovat meille lahjoja, mutta en siltikaan koe tarvetta lahjoa heita vastavuoroisesti.

Vierailija
26/32 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ahistas jo tammikuussa tuleva joulu, jos tilane olisi tuo. 30 perhettä?! Siis, hiton isot suvut teillä. Eikä tuossa ole mitään järkeä, luulisi jonkun laittaneen jo hommalle stoppia...

Vierailija
27/32 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie en antais kuin korkeintaan konvehtirasian käydessä perheessä. Noin 4-5 euroa/perhe, pääsette puolet halvemmalla. Tai tekisin hyasinteista(saa jopa euron kipale) asetelman edellisjoulusta säästettyihin joulukukka-ruukkuihin.

Vierailija
28/32 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, silloin on vähän rahaa käytettävissä niin silloin kannattaa unohtaa kaupan halpisjutut. Tee itse, itsetehty lahja ei kalpene "kalliimpien" lahjojen rinnalla. Netti on pullollaan vinkkejä - yksi vähätuloinen ystäväni leipoo joululimput kaikille ystävilleen, toinen teki sytykeruusuja, yksi tuoksupusseja.

Vierailija
29/32 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja asutte vielä kaikki lähekkäin... Tää on joku pieni kylä kun on noin pienet piirit.

Vierailija
30/32 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

PäteväPirkko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ahistas jo tammikuussa tuleva joulu, jos tilane olisi tuo. 30 perhettä?! Siis, hiton isot suvut teillä. Eikä tuossa ole mitään järkeä, luulisi jonkun laittaneen jo hommalle stoppia...

:D :D No kieltämättä muut alkavat jo Tammikuun alennuksista lähtien keräilemää lahjoja tulevaa joulua varten. Yleensä tapana on vielä ollut reippaasti yli 50lahjaa jokaiselle. lapsille vielä enemmän ja siksi tässä vähän harmittaa. En itse voi sukuperinteeseen vaikuttaa kuin kehottamalla vähentämään lahjojen määrää -ei koskaan vaikutusta. Askarteluideat ovat kyllä hyviä! Onko kenelläkään tiedossa esim halpaa kokoperheen peliä tms.?

Ap

Vierailija
31/32 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistan lestadiolaisuutta keskuudessamme.

Vierailija
32/32 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottaisin joululeipää. Jos haluaa, niin sen voi kääriä jouluiseen astiapyyhkeeseen. Toisaalta itse olisin tyytyväisempi ilman pyyhettä, koska niitä on itsellä niin paljon.

Ostakaa ruskeita paperipusseja. Koristelette ne A4-paperista leikatuilla lumihiutaleilla, sinne ostettu/itse leivottu leipä sisälle.