Köyhän lahjat ja suuri suku.

Vierailija

Olemme mieheni kanssa hyvin vähätuloisia. Kaikki veronpalautuksetkin on pistettävä velkoihin. Päätimme että annamme kaikille kuitenkin pienet lahjat 10-15euroa max, eli esimerkiksi kahvi ja keksipaketit, kynttilöitä jne. mutta silti laskimme että lahjoihin menisi vähintään 300euroa vaikka antaisimme vain lähimmille tutuille, niille joiden tiedämme antavan lahjoja mellekkin. Miten saisimme budjetista pienemmän? Miten te muut toimisitte tässä tilanteessa?

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Itse ajattelin tehdä kahvi-taatelikakkuja muutaman niille sukulaisille/tuttaville, jotka asuvat lähellä eli voin toimittaa ovelle kortin kera :) En kyllä tiedä miksi ihan koko suku pitää lahjoa, voisiko ajatella että vain ihan lähimmille laittaisi jotain pientä?

Vierailija

Sun täytyy hankkia pinterest ja katsoa sieltä halpojen lahjojen vinkkejä! Ohan noita vaikka ja mitä! Leivot kaikenlaista ja teet lahjapusseja jne.

Vierailija

Kynttilä maksaa noin 5 euroa, sellofaanikääre ja nauhaa, ei kallis mutta kaunis muistaminen. Helppo hävittää eikä jää nurkkiin pölyttymään.

Vierailija

Minitulppaaneja ja puolukanvarpuja sellofaanilla suojatuissa ruukuissa. 

(Hyasinteilla en ketään myrkyttäisi, koska kaikki eivät siedä kauniin kukaan hajua.)

Mustikanvarpunippuja rusetilla sidottuna.

Käpykranssi. 

Syötävää. Monet vievät sukulaisille hyvää sinappia pienissä tölkeissä, esim. Piltti-tölkeissä. Piparkakkuja.

Vierailija

Ketä näihin tärkeisiin ihmisiin sitten kuuluu, kun heitä on lähemmäs 30? Jos vietätte joulun jossain nii miksi ette vaikka leivo sinne jotain yhteiseksi syötäväksi? Tai miksi ette vain jätä lahjoja ostamatta? Minä ostan jotain miehelleni, kummipojalleni ja jotain pientä mummilleni vaikka suku on huomattavasti isompi. Ihan turha käyttää rahaa vain pakosta varsinkin jos lahja ei sovi saajalleen.

Vierailija

Tee budjetti, max5 eur/lahja. Osta samaa lahjaa usealle, jos löydät esim. edullisia nättejä kynttilöitä, servettejä, konvehtirasioita, tms. järkevää, ei mitään turhia tuikkukippoja.

Vierailija

Sovitte ihmisten kanssa että kortti riittää. Tai sitten leivot vaikka joululeipää ja annat vain sen sellofaaniin käärittynä. Mitään muuta ei välttämättä tarvitse :) Ostatte lahjat vain omille lapsillenne ja kummillapsille jos sellaisia on :)

Vierailija

Minä annan lahjat omille lapsille ja kummilapsille. Lasten isovanhemmille jotain pientä, joulukukka tms. Näiden lisäksi vain oma miesystäväni on "pakollinen" lahjottava, muille ei tarvitsisi mitään antaa. Luulen kuitenkin, että annan kahdelle ystävättärelleni jotain pientä kivaa. En ymmärtää, miksi ihmiset kantaisi jokaiselle tuttavalle jotain tarpeetonta.

Vierailija

Toivoisin, että ihmiset joilla ei oikeasti olisi varaa ostaa meille lahjoja/muistamisia, jättäisivät ne ostamatta. En pahastuisi ollenkaan, ja arvostaisin rehellisyyttä tai pyyntöä, että ei lahjota aikuisia. Eikä tarvitse lahjoa meidän lapsiakaan :) 

Vierailija

Itsetehty sinappi on myös edullinen lahja. Voi maustaa vielä yksilölliseksi ja pilttipurkissa antaa. Havujen keräämiseen voi kysyä lupaa metsän omistajalta tai jopa kunnalta. Mustikanvarvut olivat hyvä idea myös. Voisi tehdä myös itse joulutee tai -kahvin sekoituksen ja antaa sellofaanipaketissa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat