Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni jolla ei ole mitään koulutusta, on hyvin älykäs ihminen

Vierailija
06.12.2015 |

Niin, kun täällä haukutaan aina ihmisiä jotka ei ole käynyt kouluja. Ystäväni on käynyt peruskoulun jälkeen hetken aikaa ammattikoulua joka jäi kesken. Mutta siitä huolimatta todella älykäs ja viisas ihminen, matkustelee ja tekee vapaaehtoistyötä ja hyväntekeväisyysjuttuja. Rahoittaa matkansa pätkätöillä yms. Pointti on se, että ei aina tarvitse koulutusta ollakseen älykäs.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MM. Bill Gates, Steve Jobbs ja Mark Zuckerberg ovat ihmisiä, joilla ei ole mitään loppututkintoa, jos oikein muistan.

Gates olisi kyllä helposti pystynyt suorittamaan opintonsa loppuun, mutta päätti ihan itse ettei tarvitse tutkintoa mihinkään ja jätti opinnot kesken.

Niin, ja jostain syystä aina juuri nämä muutamat poikkeukselliset menestyjät vedetään esiin, kun perustellaan miljoonien ja taas miljoonien elämäm koululaisten vähemmän älykkäitä valintoja elämässään.

Vierailija
42/67 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MM. Bill Gates, Steve Jobbs ja Mark Zuckerberg ovat ihmisiä, joilla ei ole mitään loppututkintoa, jos oikein muistan.

Gates olisi kyllä helposti pystynyt suorittamaan opintonsa loppuun, mutta päätti ihan itse ettei tarvitse tutkintoa mihinkään ja jätti opinnot kesken.

Niin, ja jostain syystä aina juuri nämä muutamat poikkeukselliset menestyjät vedetään esiin, kun perustellaan miljoonien ja taas miljoonien elämäm koululaisten vähemmän älykkäitä valintoja elämässään.

Juuri katsoin Helsingin yliopiston sisäänpääsyprosentteja ja sitä kautta aloja, ja totesin, että siellä on vain muutama ala, jotka oikeasti työllistävät. Loppu on ihan järjetöntä huuhaata. Miten joku jaksaa päteä jollain yliopistotutkinnolla? Eikö ole muuta keinoa arvottaa itseään? Koko elämän sisältö ja elämisen oikeutus muodostuvat siitä, että kuvittelee olevansa jotain yhden tutkinnon perusteella? Säälittävää, ja kuvaa henkistä ja sosiaalista köyhyyttä ihmisen elämässä. t. sosiaalityön opiskelija Helsingin yliopistossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Itse olen edelleenkin lukenut enemmän kuin suurin osa yliopistoista valmistuneista koskaan. Olen älykkäämpi ja lukeneempi, mutta nämä av:n maisteristrollit eivät näe että joku voi elää elämänsä erillään lammaslaumasta. Suksikaa jo hevon kuuseen sen koulutususkovaisuutenne kanssa. Miksi kouluni jäivät kesken? Siksi että en saanut sieltä mitään järkevää irti; resurssien haaskausta.

No, oikeinkirjoituksesta et todellakaan ole älynnyt ainakaan mitään.

No minä nyt satun luontaisesti kirjoittamaan sinua hienommin. Turha siitä on itkupotkua alkaa vääntämään.

Kiitos päivän nauruista! :D

Vierailija
44/67 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä tietysti.

Vierailija
45/67 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Itse olen edelleenkin lukenut enemmän kuin suurin osa yliopistoista valmistuneista koskaan. Olen älykkäämpi ja lukeneempi, mutta nämä av:n maisteristrollit eivät näe että joku voi elää elämänsä erillään lammaslaumasta. Suksikaa jo hevon kuuseen sen koulutususkovaisuutenne kanssa. Miksi kouluni jäivät kesken? Siksi että en saanut sieltä mitään järkevää irti; resurssien haaskausta.

Tämä. Minä olen myös huomannut, että moni hyvin älykäs ihminen on vaan luovuttanut korkeakouluopinnoissa kun ovat huomanneet, ettei sieltä saa mitään uutta virikettä aivoilleen. Niin oudolta kuin se kuulostaakin, fiksuimmat opiskelukavereistani ovat kaikki jääneet valmistumatta tai sitten ovat valmistuneet nelikymppisinä kun on ollut jostain syystä tarve nostaa palkkaansa. Hyvän palkka ei näillä ihmisillä ole ollut elämässä tärkeä tavoite vaan ovat opiskelleet tiedonjanon takia, ja silloin opiskelu kouluympäristössä on usein pelkkää ajanhukkaa.

Keep telling that to yourself!

Minä olen valmistunut ja elänyt oppikirjaelämää, mutta tunnistan kyllä älykkäät ja viisaat ihmiset kun sellaisia vastaan tulee. :) Nämä fiksuimmat dropoutit, joihin viittasin, ovat mm. yksi puoluejohtaja, yksi fyysikko, yksi taiteilija ja jokunen aivan tavallinen ABC-myyjä tai vapaa kirjailija. Olen täysin varma, että he ovat minua älykkäämpiä kaikin tavoin, mutta eivät vaan ole ostaneet koulutususkontoa.

Vierailija
46/67 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri katsoin Helsingin yliopiston sisäänpääsyprosentteja ja sitä kautta aloja, ja totesin, että siellä on vain muutama ala, jotka oikeasti työllistävät. Loppu on ihan järjetöntä huuhaata. Miten joku jaksaa päteä jollain yliopistotutkinnolla? Eikö ole muuta keinoa arvottaa itseään? Koko elämän sisältö ja elämisen oikeutus muodostuvat siitä, että kuvittelee olevansa jotain yhden tutkinnon perusteella? Säälittävää, ja kuvaa henkistä ja sosiaalista köyhyyttä ihmisen elämässä. t. sosiaalityön opiskelija Helsingin yliopistossa

Kyl mäkin opiskelen yliopistossa ja ihan paskaa on! Nih!

Vierailija
47/67 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Minä olen myös huomannut, että moni hyvin älykäs ihminen on vaan luovuttanut korkeakouluopinnoissa kun ovat huomanneet, ettei sieltä saa mitään uutta virikettä aivoilleen. Niin oudolta kuin se kuulostaakin, fiksuimmat opiskelukavereistani ovat kaikki jääneet valmistumatta tai sitten ovat valmistuneet nelikymppisinä kun on ollut jostain syystä tarve nostaa palkkaansa. Hyvän palkka ei näillä ihmisillä ole ollut elämässä tärkeä tavoite vaan ovat opiskelleet tiedonjanon takia, ja silloin opiskelu kouluympäristössä on usein pelkkää ajanhukkaa.

Keep telling that to yourself!

Minä olen valmistunut ja elänyt oppikirjaelämää, mutta tunnistan kyllä älykkäät ja viisaat ihmiset kun sellaisia vastaan tulee. :) Nämä fiksuimmat dropoutit, joihin viittasin, ovat mm. yksi puoluejohtaja, yksi fyysikko, yksi taiteilija ja jokunen aivan tavallinen ABC-myyjä tai vapaa kirjailija. Olen täysin varma, että he ovat minua älykkäämpiä kaikin tavoin, mutta eivät vaan ole ostaneet koulutususkontoa.

Hohhoijaa.

Vierailija
48/67 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa kykyperusteisessa yhteiskunnassa ei ole mitenkään poikkeuksellista, että menestyjät eivät ole hankkineet yliopistotutkintoa. Jos menestys on mahdollista ilman viiden vuoden yliopistovankeutta, jokainen fiksu ihminen valitsee menestyksen ilman pakko-opiskelua. Suomessa vaan on hyvin vaikeaa menestyä ilman tutkintoa, koska osaamisella ei ole mitään väliä, papereilla on. Toki Suomessakin on yrittäjiä ja taiteilijoita, jotka ovat menestyneet omalla työllään ilman tutkintoja, mutta tässä maassa nyt vaan on monella alalla minkäänlainen työpaikka tiukassa ilman useampaa loppututkintoa.

Vierailija
49/67 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan, joka kirjoittaa vauvapalstalle, ei ole älykäs. En edes minä, vaikka olenkin acateemikko. Älykkäät on jossain ihan muualla.

Pieleen meni. Esimerkiksi minulla on ÄO 156, ja lisäksi minulla on mustaa valkoisella siitä, että olen vahva älykkyyden kaikilla osa-alueilla.  Enkä varmasti ole ainoa!  :D

"ÄO oli ennen satakahdeksankymmentäkuus

pilkku kuus kuus kuus...

on takanani mulla loistava tulevaisuus"

Vierailija
50/67 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan, joka kirjoittaa vauvapalstalle, ei ole älykäs. En edes minä, vaikka olenkin acateemikko. Älykkäät on jossain ihan muualla.

Pieleen meni. Esimerkiksi minulla on ÄO 156, ja lisäksi minulla on mustaa valkoisella siitä, että olen vahva älykkyyden kaikilla osa-alueilla.  Enkä varmasti ole ainoa!  :D

Saatat kyllä olla ainoa täällä tuolla ÄO:lla. Harvinaisuus olet vähän jokaisessa piirissä. Paitsi ehkä jossain Yhdysvaltain avaruustutkimuskeskuksen huippuryhmässä... Siellä voit saada vertaistukea :D

En totisesti edes tunne ketään noin hyvin Mensa-testeissä menestynyttä. Itsellä 137 ja silläkin lukemalla on vaikea keskustella täällä ja ihan tieteellissäkin ympyröissä. Tosin ala ei ole luonnontieteellinen. 

Vierailija
51/67 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatat kyllä olla ainoa täällä tuolla ÄO:lla. Harvinaisuus olet vähän jokaisessa piirissä. Paitsi ehkä jossain Yhdysvaltain avaruustutkimuskeskuksen huippuryhmässä... Siellä voit saada vertaistukea :D

En totisesti edes tunne ketään noin hyvin Mensa-testeissä menestynyttä. Itsellä 137 ja silläkin lukemalla on vaikea keskustella täällä ja ihan tieteellissäkin ympyröissä. Tosin ala ei ole luonnontieteellinen. 

Et taida sitten olla kovin älykäs jos ei keskustelu suju edes täällä.

Vierailija
52/67 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa kykyperusteisessa yhteiskunnassa ei ole mitenkään poikkeuksellista, että menestyjät eivät ole hankkineet yliopistotutkintoa. Jos menestys on mahdollista ilman viiden vuoden yliopistovankeutta, jokainen fiksu ihminen valitsee menestyksen ilman pakko-opiskelua. Suomessa vaan on hyvin vaikeaa menestyä ilman tutkintoa, koska osaamisella ei ole mitään väliä, papereilla on. Toki Suomessakin on yrittäjiä ja taiteilijoita, jotka ovat menestyneet omalla työllään ilman tutkintoja, mutta tässä maassa nyt vaan on monella alalla minkäänlainen työpaikka tiukassa ilman useampaa loppututkintoa.

Ehdottamassasi järjestelmässä on se huono puoli, että karismaattiset huijarit menestyvät hyvin, ja siihen se sitten jääkin, kun mitään järjellistä tapaa valvoa substanssiosaamista ei ole.

Vierailija
53/67 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan se sama korkeakoulutuksen dissaaja taas linjoilla :-)

Vierailija
54/67 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan se täällä valvoo.

Vierailija
55/67 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotettavissa "akateemikkoja" ;-)

Vierailija
56/67 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehtelu tuntuu olevan yleistä täällä; melkein joka ketjuun tulee joku "friikki". En millään pysty uskoa, että täällä olisi montaakaan 120+ ÄO:ta tai sanotaan kilpirauhasen vajaatoiminnasta kärsivää, vaikka moni vakuuttaakin toista. Osa ihmisistä vain haluaa esiintyä erikoisina tapauksina.

Vierailija
57/67 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisaus on sitä onko onnellinen. Jos on onneton niin on tehnyt vääriä valintoja ja sehän ei ole kovin viisasta.

Vierailija
58/67 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehtelu tuntuu olevan yleistä täällä; melkein joka ketjuun tulee joku "friikki". En millään pysty uskoa, että täällä olisi montaakaan 120+ ÄO:ta tai sanotaan kilpirauhasen vajaatoiminnasta kärsivää, vaikka moni vakuuttaakin toista. Osa ihmisistä vain haluaa esiintyä erikoisina tapauksina.

Niinpä. Sitten on nämä, jotka eivät ole käyneet lukiota ja opiskelevat yliopistossa. Todellisuudessa näitä on äärimmäisen vähän. Ja täällä kaikki tuollaiset dissaavat yliopistokoulutusta ihan kybällä.

Vierailija
59/67 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisaus on sitä onko onnellinen. Jos on onneton niin on tehnyt vääriä valintoja ja sehän ei ole kovin viisasta.

Pyh!

Vierailija
60/67 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu millä hajonnalla. Jos omasi on mitattu hajonnalla 15 ja edellinen hajonnalla 24, lukunne ovat samaa luokkaa. t.luonnontieteilijä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi