Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KappAhlin tilaukseen tuli suoraan Klarnasta tietoni, outoa?

Vierailija

Tein eilen illalla myöhään tilauksen KappAhliin kun siellä oli osta 3, maksa 2 -kampanja. En jäänyt kauheasti ihmettelemään että sain käytettyä tuon edun, mutta nyt on enemmän aikaa.
Eli merkillisen erikoista, että Klarna syötti heidän järjestelmään tietoni riippumatta siitä etten ole koskaan aikaisemmin KappAhlista mitään tilannut, en ole heidän rekisteröity jäsenensä tai muutakaan.
Tässä viime päivinä on tullut tilailtua joululahjoja esim. Adlibriksestä tai Verkkokaupasta, eli jommasta kummasta ovat varmaan tietoni vuotaneet, siis vaikka en ole heillekään enää kirjautuneena sisään kun avasin KappAhlin sivut.

Oudointa tässä on myös se, että en ole koskaan Klarnan asiakas varsinaisesti ollut, kun maksan tilaukseni aina suoraan verkkopankkitunnuksilla. Täytyypä alkaa seurailla mikä sivusto tietoni luovuttaa vain saman tietokoneen perusteella, ja vältellä sellaista kauppaa...

Kommentit (13)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mullakin tapahtui näin erään lasten pipoja myyvän yrityksen tilauksen yhteydessä. Epäilyttävääkö?
No kyllä minä aloin epäillä että seuraako Klarna tässäkin taustalla, mitä kirjoittelen tällaiselle epämääräiselle keskustelupalstalle tai millä muilla sivustoilla vierailen. Mulla on Adblock käytössä niin en näe mainoksiakaan, kuinkahan kohdennettuja ne olisivat? Täytyy varmaan kaivella foliota hatuksi kohta :D Mut oikeesti, onhan tämä merkillistä... ap

Vierailija

Mulla tapahtui sama Sportamoren tilauksen yhteydessä. Maksoin kuitenkin tilaukseni heti enkä Klarnan laskulla, jota kovasti tyrkyttivät.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sähköpostiosoitteen perusteella? 
Ei, en ollut kirjautuneena KappAhlin sivuille mitenkään, ja olin menossa kassalle maksamaan niin siellä olikin jo mun tiedot. ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköpostiosoitteen perusteella? 
Ei, en ollut kirjautuneena KappAhlin sivuille mitenkään, ja olin menossa kassalle maksamaan niin siellä olikin jo mun tiedot. ap
Enkä siis ollut eri välilehdellä edes mihinkään muuhun verkkokauppaankaan. ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei mitään uutta.

http://markusjansson.blogspot.fi/2015/02/klarna-tietosuoja-olematonta.html

http://www.vauva.fi/keskustelu/4400623/ketju/klarna_vuotaa_ihmisten_tiet... Hei nyt muistankin että oon lukenut ton keskustelun! Mutta siinä puhutaan sähköpostiosoitteesta! Minä en ollut sitä edes laittanut minnekään vaan olin samalla selaimella kuin verkkokaupankin sivuilla varmaan viikko aiemmin. ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Evästeet, äly hoi.

Eli jos jotain Klarnaan linkittyvää verkkokauppaa käyttää selaimen yksityisessä ikkunassa joka suodattaa evästeet pois, ei ongelmaa tule?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Evästeet, äly hoi.

Eli jos jotain Klarnaan linkittyvää verkkokauppaa käyttää selaimen yksityisessä ikkunassa joka suodattaa evästeet pois, ei ongelmaa tule?

Ei tietenkään.

Tomi Klarna Oy

Hei, 
kiitos viestistäsi.   

Sekä KappAhl, että Adlibris käyttävät Klarna Checkout kassapalveluamme. Olemme tehneet ostamisesta mahdollisimman helppoa, joten sinun tarvitsee syöttää vain sähköpostiosoitteesi sekä postinumerosi. 

Mikäli et halua järjestelmän esitäyttävän osoitetietojasi sähköpostiosoitteen ja postinumeron perusteella, on sinulla aina mahdollisuus ottaa käyttöösi PIN-koodi.

PIN-koodin voi helposti asettaa verkkokaupan sivuilla kohdassa ”Haluatko suojata osoitteesi PIN-koodilla?”

Mikäli sinulle jäi vielä jotain kysyttävää, voit olla yhteydessä meihin osoitteessa hello@klarna.fi.

Mukavaa Joulun odotusta!  
Ystävällisin terveisin,  
Tomi
Klarna Oy

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat