Klarna vuotaa ihmisten tietoja - vaikka et Klarna-laskua/tiliä käyttäisikään!
Jopas on harvinaisen törkeää! Kokeilin ja sieltä ne löytyivät minunkin tietoni, kenen tahansa ulottuvilta, vaikka minäkään en omista Klarna-tiliä enkä ole laskuja maksanut tietääkseni ikinä Klarnan kautta.
Lukekaa ja kauhistukaa!
http://markusjansson.blogspot.com/2015/02/klarna-tietosuoja-olematonta.html
Miten tämä voi muka olla laillista Suomessa? Otan yhteyttä poliisiin tämän asian tiimoilta ja teidänkin kannattaisi!
Kommentit (95)
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 01:09"]Mä en löytänyt omia tietoja sähköpostilla ja postinumerolla bookyn kautta, vaikka olen sieltä tilannut, olisi pitänyt syöttää myös henkilötunnnus.
[/quote] siinä alla on linkki, täytä tiedot ilman henkilötunnusta.
Kerran tilasin nelly.comista kaksi tilausta viikon sisällä. Palautin kuitenkin molemmat.
No, saan parin viikon päästä Klarnalta laskun tilinhoitomaksusta(!). Soitin sinne että en ole perustanut mitään klarna-tiliä. Sanoivat että laskulla tilaamieni tuotteiden summa (n250€) oli mennyt jonkin tietyn rajan yli, niin olivat automaattisesti perustaneet minulle Klarna tilin!!!
Mikäs helkkarin menettely tuommoinen on että perustellaan ihmiselle tili lupaa kysymättä!!!
Sanoin että tili poistetaan välittömästi enkä maksa mitään tilinhoito-ja perustamismaksuja.
Olen kyllä klarna-laskua käyttänyt useasti ilman ongelmia. Mutta nyt meni kyllä koko firma boikottiin! Vaikka myöhäistä taitaa olla, tietoni saa nyt melkein kuka tahansa ongittua tietoonsa.
Harmi että klarna on useiden nettikauppojen maksusysteemeissä mukana.
Verkkopankistakaan en tykkää maksaa, koska jos palautan tuotteen niin joudun odottamaan rahat takaisin.
Olen ihmetellyt tätä samaa jo tammikuussa. Ei voi olla mahdollista, että syöttämällä sähköpostiosoitteen (vaikka muotoa "tytsy2015@hotmail.com") ja postinumeron ruutuun pärähtää täysi nimesi, osoitteesi ja iso osa puhelinnumeroasi. Minullakin on ammattini vuoksi voimassaoleva osoitteenluovutuskielto! (Vaarallisia/epävakaita asiakkaita). Äkkiäkös nuo kokeilevat asuinpaikkakuntani postinumerot läpi.
Hitto, kun boikotoitavia yrityksiä tulee paljon...
Nykyään lähes kaikissa nettikaupoissa käytössä klarna, joten jos haluaa säästyä tietojen vuotamiselta on parempi käydä kivijalkakaupoissa. Valitettavasti useimmilla on vahinko jo tapahtunut.
Vinkkasin tuon blogin iltalehteen. Vinkatkaapa muutkin, varsinkin jos aiheesta lukee muuallakin.
Omia tietojani Klarna ei löytänyt, mutta sain mm. vanhempieni ja kummankin siskoni tiedot esiin. Huhhuh.
Olisko missään listaa siitä, mitkä kaikki sivut käyttää tätä Klarnaa?
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 10:46"]Olisko missään listaa siitä, mitkä kaikki sivut käyttää tätä Klarnaa?
[/quote]
Melkein jokainen vähänkään isompi nettikauppa Suomessa.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 09:20"]Kerran tilasin nelly.comista kaksi tilausta viikon sisällä. Palautin kuitenkin molemmat.
No, saan parin viikon päästä Klarnalta laskun tilinhoitomaksusta(!). Soitin sinne että en ole perustanut mitään klarna-tiliä. Sanoivat että laskulla tilaamieni tuotteiden summa (n250€) oli mennyt jonkin tietyn rajan yli, niin olivat automaattisesti perustaneet minulle Klarna tilin!!!
Mikäs helkkarin menettely tuommoinen on että perustellaan ihmiselle tili lupaa kysymättä!!!
Sanoin että tili poistetaan välittömästi enkä maksa mitään tilinhoito-ja perustamismaksuja.
[/quote]
Uskomatonta!
Laittakaa sähköpostia privacystatement@klarna.fi ja pyytäkää poistamaan kaikki tiedot itsestänne. Asiakaspalvelu ei osannut tehdä mitään ja antoivat tämän sähköpostiosoitteen.
Mut eikö klarna aina pyydä myös henkilötunnuksen?
Löysin toisenkin pelottavan nettisivun, josta löytyy ihmisten puhelinnumeroita ja osoitetietoja! Käykääpä katsomassa, www.fonecta.fi.
Siis täällä nro 36, näyttääkö sivusto vain osoitetiedot? Eikai klarnalle voi ostaa ilman sotetunnusta?
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 11:08"]
Löysin toisenkin pelottavan nettisivun, josta löytyy ihmisten puhelinnumeroita ja osoitetietoja! Käykääpä katsomassa, www.fonecta.fi.
[/quote]
Mulla on osoitteenluovutuskielto, ei siis löydy esim. Fonectalta, mutta Klarnalta kyllä.
Lisätkää tietoihinne PIN-koodin kysely jota ilman ei näytetä sähköpostiosoitteella muilla tietoja. P***a systeemi silti ja mekkalaa tästä kannattaa pitää!
buahaha ei vaan mun tietoja löytynyt. ;) Vaikka olen siis klarnaa käyttänyt joskus.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 11:38"]buahaha ei vaan mun tietoja löytynyt. ;) Vaikka olen siis klarnaa käyttänyt joskus.
[/quote]
Nokun ei se Klarna tähän mitenkään liity. Nettikauppa on tallentanut asiakastiedot.
Minulle booky tarjosi heti kaikkia tietojani kun painoin vain "tilaa henkilöasiakkaana kirjautumatta". Olen tabletilla ja sähköpostini on avoimena toisella välilehdellä. Olen tilannut joskus yrityksestä joka käyttää klarnaa. Mutta jotenkin nyt luulisin, että tiedot menevät tuonne koneeni ja väestörekisterin kautta. Koska tuossa on hieman virheellinen osoite, sama mikä vrk:ssa on.
Tilaus menisi nyt heti laskulle ja kaikki hyvin pienen vaivan takana on koko tilaus. Luulen, että klarna haluaa tehdä tilaamisen helpoksi joko asiakkaalle tai itselleen. Mutta enemmän tuo pelottaa, kuin tuo jotain mukavaa turvallista oloa.