pukukoodi: tumma puku ja kunniamerkit. Mitä naiselle päälle? Voiko mennä puolihameessa?
kyseessä erään kaupungin itsenäisyyspäivän vastaanotto. Kaamea vaatekriisi, kun ei ole pitää juhlapukua.
mielipiteitä?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla että todella ei omista yhtään vaikkapa polvimittaista kotelomekkoa ja sen kanssa jakkua, tai mitään leninkiä? Mihin vaatteisiin yleensä pukeudut juhlissa?
Mä olen yli 40-v enkä omista yhtään jakkua, leninkiä tai kotelomekkoa. Juhlissa en ole käynyt ainakaan 15 vuoteen. Miksi ostaisin moisia pukuja, joille ei ole mitään käyttöä?
Toki hankkisin oikeat juhlavaatteet jostain, jos olisin menossa juhliin.
Mistä ihmeestä tuo ilmaisu puolihame oikein on saanut alkunsa, oon aina ihmetellyt! En tiedä mitään typerämpää sanaa! Mikä sitten on kokohame?
Oikeat sanat näille vaatteille ovat mekko (sisältää myös yläosan) ja hame (pelkkä alaosa).
Puet yllesi pikkumustan tai muun arvokkaan oloisen mekon (ei mitään trikoota) ja avokkaat tai jäät kotiin ja seuraavalla kerralla mietit asua vähän etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no enpä taida lähteä sitten ollenkaan, menkööt mies yksin
Jos se haluaa avecin niin mä voin mennä :D
Oon aina halunnut johonkin tollasiin juhliin. Ja miehen jolla on kunniamerkkejä :DD
+ paljon rahaa ja pitkä kalu :DD
Ja sitten ap:n mies onkin lihava, eltaantunut vanha alkoholisti ja kunnon sovinisti jolla on mikropenis.
Miten voi olla mahdollista, että havahdut juhlapäivän aamuna, ettei sulla ole tilaisuuteen sopivaa asua olemassa? Kutsu juhlaan on kaiketi tullut jo hyvissä ajoin.
Sinuna alkaisin kipin kapin soitella läpi kaikki tutut, jos jollain sattuisi olevaan sopiva asu lainaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon aina halunnut johonkin tollasiin juhliin. Ja miehen jolla on kunniamerkkejä :DD
No ei tuokaan tietty miinus ole hahaa
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni joskus vuosia sitten samaisessa juhlassa siellä oli kyllä naisia ihan jakkupuvuissa, housuissa ja puolihameissa.
ap
Siinähän sulla on vastaus ongelmaasi.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen yli 40-v enkä omista yhtään jakkua, leninkiä tai kotelomekkoa. Juhlissa en ole käynyt ainakaan 15 vuoteen. Miksi ostaisin moisia pukuja, joille ei ole mitään käyttöä?
Ei kenenkään häitä, hautajaisia, ristiäisiä, rippijuhlia, valmistujaisia, syntymäpäiväjuhlia, itsenäisyyspäiväjuhlia, ei yhtään mitään juhlaa 15 vuoteen? Onko sulla perhettä, ystäviä tai sukulaisia?
Itelle tuli kutsu samanlaiseen juhlaan enkä koskaan ollut moisessa käynyt, joten menin pukuvuokraamoon kutsun kanssa. Siellä kyselivät, että mitä jo omistan ja jos vaikka poikkean uudelleen siellä vaihtoehdot mukanani. Tein niin ja olin varautunut siihen, että jo ennestään omistamani polviin asti ulottuva mekko ei kelpaa mutta pukuvuokraamon työntekijät sanoivatkin, että ihan hyvin se sopii tuonne juhlaan. Vuokrattiin sitten miehelle sopiva puku, jotta sovitaan yhteen asujen puolesta.
Kyllä siellä puserossa ja hameessa ihan varmasti muitakin mammoja on. Harvalla loppujen lopuksi on mitään tarkempaa käsitystä pukeutumiskoodeista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kolme kunniamerkkiä :D
Onko reijällä väliä miten sen takin napittaa. Että oikealle vai vasemme.Mites päin se menikään miehillä :D :D
Oliko se niin että sen aseen sai otettua siitä "reijästä" oikealla kädellä :D :D
Muistelkaa tasavallan presidentin itsenäisyyspäivän vastaanottoa, siitä saatte vinkkejä ap:n juhlapukeutumiseen. Mitä luulette, erottuisko puolihameessa tulija edukseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kenenkään häitä, hautajaisia, ristiäisiä, rippijuhlia, valmistujaisia, syntymäpäiväjuhlia, itsenäisyyspäiväjuhlia, ei yhtään mitään juhlaa 15 vuoteen? Onko sulla perhettä, ystäviä tai sukulaisia?
Hän sanoi vain, ettei ole niissä käynyt. Tuo vastaaja voi olla vaikkapa mieheni sisko, joka ei osallistu koskaan mihinkään suvun juhliin. Hän saa jotain paniikkikohtauksia ihmisjoukoissa, eikä siksi halua.
Ei minullakaan kyllä ole kuin yksi mekko, joka soveltuu kesäjuhliin. Hautajaisia ja talvisia synttäreitä varten on musta housupuku. Se kelpaa, koska monella muullakin olen nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Mikä helvetti on puolihame?
Hame, joka peittää puolet kropasta eli sen alapään. Googlaamalla voit etsiä termejä, jotka eivät ole tuttuja ennestään. Valitse kuvahaku tällä kertaa.
Onko sulla ap jakkua? Sekin olisi parempi kuin pelkkä pusero
Vai millanen se pusero on? Kangaslaatu? Väri?
Laita koruja, pieni laukku, korkkarit, nekin pelastaa vähän
Jos åitkät hiukset, niin ne nutturalle.
Tämän on pakko tapahtua Porvoossa.
Mutta rautalangasta: pukukoodi miehelle on tumma puku ja kyseessä kaupungin itsenäisyyspäivän juhlavastaanotto.
Naisella pitää ehdottomasti olla täyspitkä tai ballerinamittainen iltapuku, sirot korkokengät, siro (lue: niin pieni ettei sinne mitään mahdu) kirjekuorilaukku, hiukset kammattu kiinni (ei saa mennä aukinaisissa) sekä kokonaisuuteen sopivat korut -ei kuitenkaan rannekelloa.
Oikeasti, mitkään pikkumustat, jakkupuvut, housupuvut jne. eivät käy. Jos olisi ollut vähän aikaisemmin liikkeellä, niin pukuvuokraamostakin olisi varmasti jotain löytynyt. Toki vuokra olisi ollut sen parisen sataa, jolla olisi jo saanut iltapuvun ihan omaksi.
Mutta reittiohje Porvooseen....
Vierailija kirjoitti:
Mikä helvetti on puolihame?
Varmaan vanha sana ajoilta kun osa käytti vielä pitkiä hameita
Vierailija kirjoitti:
Itelle tuli kutsu samanlaiseen juhlaan enkä koskaan ollut moisessa käynyt, joten menin pukuvuokraamoon kutsun kanssa. Siellä kyselivät, että mitä jo omistan ja jos vaikka poikkean uudelleen siellä vaihtoehdot mukanani. Tein niin ja olin varautunut siihen, että jo ennestään omistamani polviin asti ulottuva mekko ei kelpaa mutta pukuvuokraamon työntekijät sanoivatkin, että ihan hyvin se sopii tuonne juhlaan. Vuokrattiin sitten miehelle sopiva puku, jotta sovitaan yhteen asujen puolesta.
Olipa todellista asiakaspalvelua! Ei mitään väkisinmyymistä/vuokraamista rahat pois-meiningillä. Itsellekin tuli kiva mieli sun kertomuksesta :)