Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi V! Olen käynyt tutkimuksissa, kun joka päivä pää särkee. Äsken lääkäri soitti puhelinajalla

Vierailija
12.05.2008 |

Ei elimellistä vikaa, tutkimuksia ei kannata jatkaa. Toivotti hyvää kevättä ja käski nauttia auringosta, sanoi hei ja sulki luurin.

That's it. Mitä väliä sillä vaikka mulla särkee joka päivä pää!

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. magneettikuvaa ei todellakaan oteta normaalin päänsäryn takia, ellei ole aihetta epäillä jotain vakavampaa.

Itsellenikin toistuva päänsärky on tuttu juttu. Välillä on särkenyt viikkoja putkeen, välillä taas on mennyt "jopa" viikko ilman särkyä. Minulla on migreeni ja jännityspäänsärky. Ne ylläpitävät toisiaan, eli kierre on herkästi valmis.

Pahimman kierteen olen saanut katkaistua purentalihasten hoitoa sisältävällä fysioterapialla sekä migreenin lääkkeellisellä ja lääkkeettömällä estohoidolla. Estolääkkeenä on betasalpaaja, lääkkeettömänä hoitona taas säännöllinen elämänrytmi (=riittävästi unta ja säännölliset ruoka-ajat) ja laukaisevien tekijöiden välttäminen. Tälläkin tavoin migreeniä on 3-3 kertaa kuussa, lievää jännityspäänsärkyä lähes päivittäin. Mutta pärjäilen kuitenkin!

Vierailija
22/24 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ehdottomasti neurologille ja silmälääkärille. Pään MRI on suositeltava tutkimus. CT ei näytä kuin karkean anatomian ja esim. gradus I ja Ii glioomat eivät tehostu siinä varjoaineella jne. Siis aivojen magneettikuvaukseen.

T. Yliopistollisen keskussairaalan EL

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvain niin vainaahan tuo jo on.

Vierailija
24/24 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun päänsäryt ja migreenit (n. 2-4 päivää per viikko jopa) hävisivät käytännössä täysin kun rupesin 3kk sitten viljattomalle JA gluteenittomalle ruokavaliolle.. keliakia testattu ei ole sitä.. minulla myös aspartaami aiheutti toistuvia migreenejä sekä aromivahvenne on paha monille.. olen tosi yllättynyt että lapsesta asti vaivanneet säryt ovat pois.. on ihanaa tuntea olonsa terveeksi kuten muut! (juu minulla siis myös testailtu kaikkea migreeninestolääkkeistä lähtien.. mutta en saanut apua kun säryn aiheuttaja ei ennen selvinnyt..) myös suolisto-ongelmat hävisivät sekä toistuvat lihassäryt.. huom! joskus toistuvat päänsäryt ilman selvää syytä voivat olla hoitamatton keliakian (harvinainen, epätyypillinen) oire. googlaa esim. gluteeni yliherkkyys jos kiinnostaa. päänsärky ei oe itsenäinen oire vaan sille on jokin syy.. etsi syytä määrätietoisesti jos haluat parantua.. minun syy oli hyvin yllättävä.. siis viljat ja niiden gluteeni nähtävästi.. joita olen koko ikäni popsinut ja ollut kipeä