Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rennoin lähihoitajaopintojen osaamisala?

Vierailija
06.12.2015 |

Hei! Kohta pitäs tehdä päätös kolmosvuoden osaamisalasta. Aion lähäriopintojen jälkeen jatkaa opiskelua eli en aio lähihoitajan töitä tulla tekemään. Siksi onkin aikalailla ihan sama minkä otan kolmosvuoden osaamisalaksi ja nyt olen miettinyt mikähän olisi ns. rennoin ja helpoin vaihtoehto ja missä työssäoppimiset eivät olisi haastavia. Suun terveydenhuoltoa olin ekaksi ajatellut koska se voisi olla mielenkiintoinen, mutta nyt miettinyt että se saattaa olla aika haastava, ainakin työssäoppimiset ja näytöt? Mietin että lapset ja nuoret olisi varmaan suht koht helppo? Ja työssäoppimiset esim. päiväkodissa,Kasvun tukeminen-jaksolla ainakin pk:ssa oli helppoa ja rentoa.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eksyin aika hätäisesti ja vastahakoisesti tuonne aikuispuolen lähihoitajalinjalle (en nyt jaksa tarkemmin avata tätä asiaa) ja huomasin jo ensimmäisenä vuonna, että ei ole mun juttu. Suurin osa luokkalaisista (ei kaikki!) kyllä enemmän tai vähemmän pöhköjä tai muuten vaan omituisia. Alusta asti ollut sellainen olo, että en kuulu joukkoon. En väitä itseänikään älyköksi, mutta kyllä aika fiksu olo on tullut. En tosiaankaan aio tyytyä pelkkiin lähärin papereihin, kyllä se yliopisto houkuttelisi kun siellä olisi niin paljon kaikkea mielenkiintoista. Mutta kuten sanoin, jos ovet ei sinne aukene, niin sitten amk. :)

Ap

Aivan samat oli fiilikset. Nyt aloittamassa amk:ssa.

Vierailija
42/48 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suosittelen vammaispuolta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukkuja?

Ap

Asenteesi lähihoitajan ammattiin on ikävä.

No mitäpä sitä kaunistelemaan jos ei nappaa niin ei nappaa...

Ap

Vierailija
44/48 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suun terveydenhuolto on ehdottomasti rankin ja vaatii eniten opiskelua ja työelämässä ei myöskään helpoin ala todellakaan

Vierailija
45/48 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina lähäreitä täällä palstalla pilkataan. Itse olen kotihoidossa lähihoitajana ja kyllä siellä pitää osata arvioida asiakkaan kotona pärjäämistä ja sitä, että ovatko mahdolliset oireet hengenvaarallisia vai ei? Kyllä täytyy olla ammattitaitoinen olo kun asiakkaan oven sulkee perässään, ei siellä mikään maallikko osaa ottaa kaikkea asioita huomioon (joo, ei osaa kaikki lähäritkään esim. parikymppiset pojat). Ja on toki arki-aamuissa mahdollisuus konsultoida oman tiimin sairaanhoitajaa, mutta iltaisin ja vkl-vuoroissa kyllä sitä on ihan oman onnensa nojassa, kun ihan yksin on periaatteessa vastuussa. Itse ainakin ajattelen, että onpa niillä helpot oltavat jotka ei ole ihmishenkien kanssa missään tekemisissä esim. toimistotyö.

Vierailija
46/48 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ja nuoret rennoin

Vierailija
47/48 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensihoitoa tai mainitsemaasi suunterveydenhoitoa en ainakaan suosittele jos helpolla tahdot päästä!

Vierailija
48/48 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan asiakaspuolen ja tietohallinnon lähihoitaja on iisein.

"Terveydenhuollon asiakaspalvelussa ja tietohallinnassa työhön kuuluu ajanvarauksista huolehtimista, potilaiden ja omaisten vastaanottamista, esihaastattelua, neuvomista ja opastamista sekä mahdollisesti myös puhelinneuvontaa. Lähihoitajan tai perushoitajan koulutuksella voi osallistua myös hoidon tarpeen arviointiin.

Työtehtävät painottuvat eri tavoin eri työpaikoissa. Erilaisia toimistotehtäviä ovat mm. potilastietojen kirjaaminen sekä sairaskertomusten, lausuntojen ja todistusten kirjoittaminen, arkistointi, laskutusten hoitaminen ja postin lajittelu." http://www.ammattinetti.fi/ammatit/detail/245_ammatti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän