Mies syö kaiken

Vierailija

Mitä tekisitte tässä tilanteessa?

Mies on kauhea syöppö, joskin vain tiettyjen asioiden suhteen. Myös yösyöminen on ongelma, joskin tämä on ratkaistu sillä että keittiön ovi laitetaan lukkoon yöksi ja piilotan avaimen (radikaalia joo tiedän). Mies on ok asian kanssa. Kuitenkin esimerkiksi eilen ostettu sämpyläpussi on nyt tyhjä, itse söin yhden ja mies yhdeksän. Mies on normaalipainoinen mutta itseä ärsyttää tämä ihan suunnattomasti sillä olen kärsinyt syömishäiriöstä ja edelleen mulle on tosi tärkeää suunnitella syömiset.

Asiasta on puhuttu mutta aina sama virsi "ostan huomenna uuden pussin". No kauheasti auttaa kun itse saan ehkä siitä pussista yhden ennen kuin se on tyhjä.. Muut ruoat jotka aiheuttaa saman on esimerkiksi leikkeleet ja riisikakut. Hedelmät, vihannekset ja ruisleipä säilyy kyllä. Jos aion tehdä nakkikeittoa, ei voi nakkipakettia ostaa kuin korkeintaan edellisenä päivänä ja silloinkin on ihme jos se säilyy.

En haluaisi koko ajan saarnata asiasta sillä en omalla toiminnallani halua aiheuttaa miehelleni syömishäiriötä (en kyllä tiedä onko tuo jonkin sortin syömishäiriö). Ehdotuksia, mitä tehdä?

Sivut

Kommentit (66)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos se nyt on normaalipainoinen, pitäisikö sen siis riutua että olisit tyytyväinen?

Ei tarvitse, luulis että jollain kahdellakin sämpylällä tulis kylläiseksi kun voi kuitenkin hedelmää jne ottaa siihen aamupalalle mukaan..? Säännölliset ruokailuajatkin meillä on ja itse syön sen 2500 kaloria kn urheilen, mies syö tuplasti enemmän kuin minä niin luulis ettei nälkä jää.

Ja miehen töiden vuoksi käydään kerran viikossa ruokaostoksilla, mutta itse pitää sitten käydä lähikaupasta näitä nakkeja sun muita hakemassa.

-ap

Vierailija

Ja joo omat ruuat mut sit pitää kyllä hankkia joku lukollinen kaappi. Haluaisin elää normaalia elämää ilman pelkoa siitä että onko mulle nyt aamupalaa huomiseks vai ei.

-ap

Vierailija

Mitä teillä syödään normaalisti varsinaiseksi ruuaksi? Tuo jatkuva syöpöttely viittaisi siihen, että ei saa tavallisilta aterioilta riittävästi energiaa, mistä seuraa se, että on nälkä ja alkaa syömään mitä vaan käsiin sattuu.

Vierailija

Valikoikaa miehelle syötäväksi ruokia, joissa paljon proteiinia. Pitää kylläisenä paremmin, niin ei sitten pitäisi tulla tarvetta vetää kaksin käsin sämpylöitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä teillä syödään normaalisti varsinaiseksi ruuaksi? Tuo jatkuva syöpöttely viittaisi siihen, että ei saa tavallisilta aterioilta riittävästi energiaa, mistä seuraa se, että on nälkä ja alkaa syömään mitä vaan käsiin sattuu.

Normaalia kotiruokaa: makaronilaatikkoa, lasagnea, jauhelihapihvejä jne. Joka aterialla salaattia ja raejuustoa lisukkeeksi. Usein myös kysyn mieheltä mitä haluaa ruoaksi ja sitä myöskin sitten tehdään. -Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Valikoikaa miehelle syötäväksi ruokia, joissa paljon proteiinia. Pitää kylläisenä paremmin, niin ei sitten pitäisi tulla tarvetta vetää kaksin käsin sämpylöitä.

Tää tulee meillä jo luonnostaan kun urheilen joten luonnollisesti kiinnitän huomiota proteiininsaantiin. :--) -Ap

Vierailija

Jääkaappiin voi laittaa vaikka erillisen korin, josta ei saa ottaa mitään naposteluun. Sinne kaikki ruoanvalmistukseen tarvittavat (nakit jne.) ja aamupalaasi kuuluvat ruoat, jotka muuten häviävät ennen kuin ehdit huomatakaan. Loput on ns. vapaata riistaa ja niiden syömisestä et sano mitään, pitää miehenkin saada elää normaalisti kotonaan ja syödä, JOS hänellä ei ole paino-ongelmia tai mitään sairautta.

Ymmärrän hyvin ärsytyksen, jos ruoanvalmistus alkaa aina lähikaupasta, kun valmiiksi ostetut tarvikkeet on syöty välipaloiksi. Kuka haluaa käydä kaupassa joka päivä täydennysostoksilla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Niin ja rasvaa pitää olla tarpeeksi.

Vierailija

Joo meillä on ihan sama juttu. Mies syö yöllä ja vetää naamaan siis ihan kaiken! Todella todella raivostuttavaa. Asiasta olen tänne avautunut aiemmin, ja ohjeistettiin että osta sitä ruokaa kaupasta enemmän. No,minä ostan. Ja mitä enemmän sitä ruokaa kaapissa on, sitä enemmän syö. Ja juo myös mehut, maidot yms. Kerran ostin perjantai-iltana jääkaappiin tarkoituksella seitsemän litran tuoremehu purkkia. Arvatkaapa montako oli sunnuntaina illalla jäljellä? Yksi,ja maanantai-aamuna sekin lojui tiskipöydällä. Ja en juonut itse tippaakaan. Halusin vain katsoa kuinka paljon tuo sitä paskaa naamaansa vetää

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joo meillä on ihan sama juttu. Mies syö yöllä ja vetää naamaan siis ihan kaiken! Todella todella raivostuttavaa. Asiasta olen tänne avautunut aiemmin, ja ohjeistettiin että osta sitä ruokaa kaupasta enemmän. No,minä ostan. Ja mitä enemmän sitä ruokaa kaapissa on, sitä enemmän syö. Ja juo myös mehut, maidot yms. Kerran ostin perjantai-iltana jääkaappiin tarkoituksella seitsemän litran tuoremehu purkkia. Arvatkaapa montako oli sunnuntaina illalla jäljellä? Yksi,ja maanantai-aamuna sekin lojui tiskipöydällä. Ja en juonut itse tippaakaan. Halusin vain katsoa kuinka paljon tuo sitä paskaa naamaansa vetää

*lojui tiskipöydällä tyhjänä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sokeri koukuttaa. Vika ei ole syöjässä, vaan syötävässä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat