Miksi jotkut ihmiset löytävät niin helposti uuden kumppanin?
Olen ihmetellyt ihmisiä, jotka tulevat jätetyksi ja löytävät uuden laastarisuhteen esimerkiksi jo seuraavalla viikolla.
Mistä he tämän suhteen löytävät?
Miten yhtäkkiä voi vain löytää jostain miehen?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tällainen ihminen, koskaan ei ole tarvinnut olla yksin. Kumppani on löytynyt baarista, kaupasta, työpaikalta, kadulta, harrastuksista, opinnoista, bussista jne.
Ei se vaikeaa ole, silmät auki ja hymyä huuleen. Eikä pidä näyttää epäluuloiselta tai happamalta vaan olla avoin, ystävällinen ja oma itsensä. Vähän viallinen ja ehkä hukassa, niin herättää miehen suojeluvietin. Olen ihan tavallinen pottunokkainen perusPirkko.
Tuossahan se jo tulikin, kun sanoit, ei ole koskaan tarvinnut olla yksin. Olet ilmeisesti läheisriippuvainen, kun tarvitset jatkuvasti parin. Luettelemasi 7 paikkaa vaikuttavat siltä, että olet metsällä ja käyt kiinni, kun saat sihti isi sopivan miehen.
On varmasti toimiva keino, kun kumppanin tarve on hädäksi muodostunut. Siinä ei alkumetreillä vaatinuslistoja ja sopivuuskriteereitä käydä läpi.
Itse olen ollut elämässäni pääosin parisuhteissa, joitakin aikoja yksin.
Mnusta on kliseistä sanoa, että "eivät ole nirsoja", "käy melkein kuka tahansa", "ovat laastarisuhteessa". Itse en ainakaan edusta mitään noista edellisistä, vaan on hyvinkin kriteerit sille, mikä on hyvä parisuhde, millaisen ihmisen kanssa seurustelen enkä koskaan ottaisi miestä "laastariksi" vaan sen prosessin käyn yksin läpi, en jaksaisi mitään "laastarisuhteita".
Miehet ovat löytyneet yleensä samojen intressien parista, jotka itselleni on tärkeitä: musiikki (samanlainen maku) eli esim. konserteista, luonto ja ulkoilu, yhteisten tuttavien kautta esim. illanistujaisissa jne. Olen iloinen, avoin ja sosiaalinen. Tykkään olla ihmisten parissa ja yleensä juttua riittää samanhenkisten ihmisten kanssa. En leiki mitään pelejä ihmisten kanssa enkä esitä "vaikeasti tavoiteltavaa" tms. vaan olen oma itseni. Se yleensä on riittänyt kiinnostuksen heräämiseen.
Olen ihan tavallinen suomalainen nainen, pidän itsestäni huolta, mutta en nipota minkään "trendien" mukaan, syön hyvin ja juhlinkin välillä, mutta pääosin elän normaalia tasapainoista elämää. En ole langanlaiha, tykkään laittautua välillä enemmän, välillä vähemmän, mutta aina jonkin verran. Mutta luulen, että eniten vaikuttaa se ihmisten kanssa kontaktissa oleminen, sosiaalisuus ja omana itsenäni oleminen-silloin tietää heti alkuun ns. kenen kanssa on tekemisissä. Samoja piirteitä etsin miehissä. Tällä hetkellä elän toista vuotta uudessa parisuhteessa hyvän ja arvostavan miehen kanssa. Jaamme samat intressit pääpiirteittäin elämässä, huomioimme ja näytämme avoimesti välittämisen toista kohtaan ja yleensä yhdessä oleminen on aina mukavaa. Ulkoilemma ja liikumme luonnossa paljon, tykkäämme samanlaisesti musiikista ja käymme välillä keikoilla kuuntelemassa musiikkia. Pääasia on se, että molemmat on omia aitoja itsejään sekä molemmat arvostaa toisiaan ja tuo sen myös esille. Olen onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
tuttu mies on aina erojen jälkeen ihan koko ajan hakenut uutta puolisoa, viestittelee naisille instassa, tapailee, ja rakastuu ensimmäiseen jotka hänet haluaa ... erittäin vaikea lapsuus. ensin on aivan ihana puolisoileen jonka jälkeen muutuuu. kaikki eksät ihan pask... suheen jälkeen
"rakastuu ensimmäiseen, joka hänet haluaa", tämä on muuten aika selvä kuvio monilla, joilla uusi kumppani löytyy helposti, etenkin niillä, jotka ovat myös yleensä se suhteen lopettava osapuoli. Eli kiinnostuksen riittää herättämään se, että joku osoittaa kiinnostusta, ja taas mennään. Kunnes suhteen alkuhuuma laantuu ja kumppani ei enää olekaan joka hetki niin haltioitunut, jolloin aletaan hakea vaivihkaa seuraavaa kiinnostunutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuttu mies on aina erojen jälkeen ihan koko ajan hakenut uutta puolisoa, viestittelee naisille instassa, tapailee, ja rakastuu ensimmäiseen jotka hänet haluaa ... erittäin vaikea lapsuus. ensin on aivan ihana puolisoileen jonka jälkeen muutuuu. kaikki eksät ihan pask... suheen jälkeen
"rakastuu ensimmäiseen, joka hänet haluaa", tämä on muuten aika selvä kuvio monilla, joilla uusi kumppani löytyy helposti, etenkin niillä, jotka ovat myös yleensä se suhteen lopettava osapuoli. Eli kiinnostuksen riittää herättämään se, että joku osoittaa kiinnostusta, ja taas mennään. Kunnes suhteen alkuhuuma laantuu ja kumppani ei enää olekaan joka hetki niin haltioitunut, jolloin aletaan hakea vaivihkaa seuraavaa kiinnostunutta.
totta kukaan hänen eksistään ei ole alkanut seurustelemaan
Eräs tuttavani erosi n. 50-vuotiaana ja löysi uuden kumppanin Tinderistä (!) alle kuukaudessa. Nyt he ovat olleet kuutisen vuotta naimisissa. Tuttavani on luonteeltaan äärimmäisen sosiaalinen ja lisäksi hän on älykäs, korkeasti koulutettu ja hyvännäköinen. Hänen on ilmeisesti aina ollut hyvin helppo lähestyä ihmisiä. Kadehdittava kyky/taito.
Maailma on niin täynnä ihania miehiä, että voisin ottaa vaikka kuinka monta! Tosin olen ollut saman miehen kanssa iät ja ajat, joten ne muut ovat siellä jonossa vasta. En ole erityisen kaunis ja olen myös vähän nykyihannetta pyöreämpi, mutta aina sitä jonoa on ollut. Innokkain on roikkunut perässä 14 vuotta ja toinenkin jo 8 vuotta.
Eipä se kovin vaikeaa ole jos juttelee miehille ja tekee muutakin kuin istuu kotona.
Itse oon ylipainoinen ja perus mittapuulla en myöskään mikään kaunotar ja siihen päälle vielä introvertti. Siltikään ei ole ikinä ollut ongelmaa löytää kumppania.
Vierailija kirjoitti:
En tajua. Olen nyt sinkkuna kolmatta vuotta, enkä ole tavannut yhtään vakavasti kiinnostusta herättävää miestä.
Luultavasti osa miehistä ja naisista on eräänlaisia "seurustelun ammattilaisia", joilla on aina ollut se tyttö- tai poikaystävä josta 15-vuotiaasta lähtien eikä heillä ole edes aitoa kokemusta pitkäaikaisesta sinkkuudesta. Osalla myös odotukset parisuhteen suhteen saatttavat olla hyvin arkipäiväiset eivätkä he koe tai halua etsiä mitään voimakasta romanttisesta rakkautta. Osa saattaa pelätä enemmän sitä yksinjäämistä kuin etsiä semmoista naista tai miestä, joka kolahtaisi kunnolla. Iän mukana kyynisyys kylläkin kasvaa ja raskaita rakastumisia tapahtuu harvemmin.
Itseäni ainakin huvittavat semmoiset julkkiset, joille löytyy heti se "uusi rakas" kun entinen suhde on lopahtanut.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulee naisia tarjolle koko ajan, niin sillä lailla niitä löytää. Kaverit myös hoitavat kontakteja minulle.
Esimerkit: Olin eron jälkeen baarissa ja yksi tyttö katseli pitkään. Minua ei oikeastaan huvittanut vielä käydä panemassa. No, kaverini kävi sitten puhemiehenä voitelemassa tytön loppuun. Ajattelin, että kerran sitä vain eletään ja kannoin tytön kotiin.
Toinen harrastuksesta tuttu neito tuli myös baarissa humalapäissään iholle ja siitä lähti hetken panosuhde.
Kolmas pelasi kanssani silmäpeliä eräässä tapahtumassa, joten kävin vaihtamassa yhteystiedot. Etäisyyden vuoksi homma jäi seksiviestittelyn asteelle.
Neljännen olin tavannut aiemmin ja olin ollut heti aika myyty, vaikka seurustelin silloin. Ei siinä kuitenkaan mitään kevyttä juttelua kummempaa tapahtunut, kun molemmat olivat varattuja. Reilu vuosi tuon jälkeen yksi kaverini törmäsi tähän naiseen ja kertoi minun olevan vapaana ja välitti puhelinnumeromme ja sanoi minulle, että laita nyt ihmeessä viestiä. En ollut mitenkään siis pyytänyt häntä etsimään tuota naista tai mitään. Laitoin naiselle viestiä, ja meillä klikkasi aivan tajuttoman hyvin joka tasolla. Nyt seurustelemme.
Tälläkin hetkellä voisin sanoa kolme naista, joiden kanssa pääsisin varmasti harrastamaan seksiä ja useamman, jotka ovat silmäilleet siihen suuntaan, että onneaan voisi käydä yrittämässä.
Tällä lailla niitä tulee. Ihan oikeasti enemmän työtä vaatisi olla sinkkuna kuin suhteessa, kun seura tuntuu kelpaavan.
Panoseuraa löytää kyllä helposti. Puhuttiin kyllä parisuhtesta. Ilmeisesti et ole myöskään tarkka onko toinen suhteessa vai ei. Parisuhteiden rikkojat ovat oma lajinsa, joilla päämäärä on saada toisen oma.
En jaksanut koko ketjua lukea. Yksi syy on raha, voidaan jakaa arkimenot ja asumiset, rahaa jää käyttöön enemmän. Uskoisin että noissa "pikalöydöissä" tingitään suhteen tasosta jollakin alueella.