Pettämisestä selviytyminen ja yhdessä jatkaminen ?
Miten olette selviytyneet pettämisestä ja pystyneet jatkamaan parisuhdettanne pettämisen jälkeen ?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Pettäjä on aina pettäjä.
Kukaan ihminen ei koskaan opi virheistään? Aika armoton käsitys.
En kyllä ymmärrä miten pettämisen voi antaa anteeksi. Jos kuvitellaan tilanne jossa minua petettäisiin niin suuttuisin aika perkeleesti, en halua edes ajatella sellaista tilannetta. Jos sitä toista ihmistä oikeasti rakastaa tai kunnioittaa niin ei todellakaan mene puuhailemaan yhtään mitään hämärää toisten kanssa. Silloin suhteessa ei voi mennä mitenkään hyvin jos päätyy pettämään. Jokainen voi miettiä, että onko se yksi yö jonkun kanssa sen arvoinen, että kannattaa uhrata parisuhde siihen. Jos taas leikitään kuvittelupeliä niin minä en ainakaan pystyisi elämään itseni kanssa jos pettäisin kumppaniani, jossain vaiheessa olisi pakko kertoa mitä on tullut tehtyä.
Terveisin Naispelko22
Kyllä pettämisestä pääsee yli. Ei ihminen ole täydellinen. On hyväksyttävää se. On keskusteltava miten tähän tilanteeseen tultiin. Onko kummankin opittava jotain toisesta. Jos kummallakin on tahtoa, niin sen pystyy rakentamaan uudelleen. Tulee enemmän perpektiiviä puolisoonkin. Elämäänkin. Riippuu siitä, että haluaako rakentaa ja yrittää uudelleen. Pitääkö suhde lopettaa vain pettämisen takia, jos takana on 5, 10, 15, 20, 25 vuotta..? Jos pettäjä vannoo, että se on elämän virhe, niin eikö sen virhe voi antaa anteeksi? Vai odottaako toinen puolisosta täydellistä ihmistä, joka ei virhettä koskaan tee?
Vierailija kirjoitti:
En jatkaisi yhdessä ja pidän suhteeseen jääviä petettyjä surkeina kynnysmattoina.
Tämä, se olisi ensimmäinen ja viimeinen nöyryytys mitä mulle aiheutettaisiin. Omaisuus sekä muksut jakoon ja menoksi, sehän se pettäjän alitajuinen toive on.
Pettäjä on jo tavallaan luovuttanut omassa suhteessaan.Kuka ja miten sen asian kanssa jaksaa jatkaa kun sen tajuaa-ei kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen hämmentynyt siitä mitä ehdottomasti monet suhtautuvat pettämiseen. Kokemukseni mukaan pettäminen on aika yleistä; pitkässä suhteessa sitä saattaa tapahtua monelle sellaisellekin joka on kuitenkin sitoutunut siihen puolisoonsa. Jos esim kuviossa on lapsia, kyllä minusta on vaivan arvoista yrittää päästä yli.
Nämä ehdottomat on niitä, kenen mies ei ole pettänyt/jäänyt kiinni pettämisestä.
Tai sitten heitä on petetty jossain merkityksettömässä suhteessa.
Tosielämässä en tunne yhtäkään pariskuntaa pidemmästä liitosta, jotka eivät olisi ainakin yrittäneet yhdessä pysyä pettämiskriisin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Me olemme päättäneet jatkaa pettämisestä huolimatta. Vaikealta tuntuu. En luota ja muut naiset ärsyttää. En ole ennen tätä ollut koskaan mustasukkainen, näemmä olisi syytä ollut olla.
Olet rohkea! Olet antanut anteeksi. Olette varmaan jutelleet asiasta? Minusta hieno teko. Kaikkien ei tarvitse olla niin mustavalkoista: ota tai jätä. Aivan kuin sillä petetyllä ei olisi ollut mitään tekemistä sen kanssa, että pettäjä on pettänyt. Harvemmin pettäjät pettää ellei kumppanissa ole jotain vikaa. Se petettykään ei voi olla täydellinen. Pettäminen on oire siitä, ettei parisuhde ole kunnossa. Pettäminen voi olla olla tilanteen purkaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me olemme päättäneet jatkaa pettämisestä huolimatta. Vaikealta tuntuu. En luota ja muut naiset ärsyttää. En ole ennen tätä ollut koskaan mustasukkainen, näemmä olisi syytä ollut olla.
Olet rohkea! Olet antanut anteeksi. Olette varmaan jutelleet asiasta? Minusta hieno teko. Kaikkien ei tarvitse olla niin mustavalkoista: ota tai jätä. Aivan kuin sillä petetyllä ei olisi ollut mitään tekemistä sen kanssa, että pettäjä on pettänyt. Harvemmin pettäjät pettää ellei kumppanissa ole jotain vikaa. Se petettykään ei voi olla täydellinen. Pettäminen on oire siitä, ettei parisuhde ole kunnossa. Pettäminen voi olla olla tilanteen purkaaminen.
Totta kai, syy on petetyssä, ei pettäjässä. Pettäjä ei ole voinut missään tapauksessa ottaa puheeksi parisuhteen epäkohtia vaan on juossut pettämään. Miten tämä korjaa parisuhdetta? Luusereiden selittelyä. Kerran olen pettäjän laittanut kävelemään ja teen sen myös toiste tarvittaessa. Kynnysmattoja säälin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai, syy on petetyssä, ei pettäjässä. Pettäjä ei ole voinut missään tapauksessa ottaa puheeksi parisuhteen epäkohtia vaan on juossut pettämään. Miten tämä korjaa parisuhdetta? Luusereiden selittelyä. Kerran olen pettäjän laittanut kävelemään ja teen sen myös toiste tarvittaessa. Kynnysmattoja säälin.
Pettäminen on viimeinen teko. Se voi olla viimeinen hätähuuto, kun toinen ei kuuntele.
Minä en ole (vielä) pettänyt, johtuu siitä että mies jonka kanssa piti hypätä sänkyyn perui viime metreillä.. Henkisesti olen kyllä pettänyt pian vuoden eikä minulla ole yhtään huono omatunto, olen varmaan kylmä ja tunteeton ihminen. Toivon että mieheni saisi 'petturuuteni' selville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pettäjä on aina pettäjä.
Avokkiaan kanssani pettänyt mies ei ainakaan tuntunut katuvan pettämistä yhtään, kun yritin kysellä, miltä hän luulee avokistaan tuntuvan, jos saa tietää suhteestamme.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole (vielä) pettänyt, johtuu siitä että mies jonka kanssa piti hypätä sänkyyn perui viime metreillä.. Henkisesti olen kyllä pettänyt pian vuoden eikä minulla ole yhtään huono omatunto, olen varmaan kylmä ja tunteeton ihminen. Toivon että mieheni saisi 'petturuuteni' selville.
Jospa ihan vaan kasvattaisit itsellesi selkärangan ja ottaisit eron?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pettäjä on aina pettäjä.
Avokkiaan kanssani pettänyt mies ei ainakaan tuntunut katuvan pettämistä yhtään, kun yritin kysellä, miltä hän luulee avokistaan tuntuvan, jos saa tietää suhteestamme.
Jos pettäjä myöntäisi sen kanssapetturille, niin siitä suhteesta menisi hohto. "Rikoskumppani" huomaa aikanaan, että on kakkonen puolisoon verrattuna. Harvemmin pettäjä aikoo rakentaa suhdetta "rikoskumppanin" kanssa, vaan se pettäminen on vain ohimenevä teko. Pettäjä huomaa, että "rikoskumppani" on yhtä pohjasakkaa kuin hän itsekin, joten miksi edes rakentaa syvempää suhdetta "rikoskumppanin" kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Pahoin pelkään, etten tule selviämään. Mulle paljastui miehen salasuhde neljä kuukautta sitten, ja alkuun tuntui, että kyllä tästä yli pääsen, koska pääsin edellisestäkin pettämisestä yli 10 vuotta sitten. Mutta nyt olen ainakin kuukauden ajan nukkunut todella huonosti, nähnyt joka yö painajaisia ja ahdistavia unia, herään keskellä yötä itkemään ja miettimään menneitä ja tulevaa. Olen todella stressaantunut, vaikka mies on ollut kiltteyden huippu. Edellisestäkin pettämisestä kesti ainakin kaksi vuotta ennen kuin olin tolpillani, mutta en ollut silloin läheskään niin ahdistunut kuin nyt. Mietin vain, mikä minusta tekee niin huonon, että olen ansainnut tulla näin kohdelluksi.
Olet siis tullut petetyksi saman ihmisen toimesta useammin? Näin entisen pettäjän näkökulmasta sinuna jättäisin hänet. Pettäminenkin on stressaavaa ja vaatii ihmiseltä aika paljon ja jos sama toistuu, niin kertoo, että minkäänlaista henkistä kasvua ei ole tapahtunut, saatika teidän välillä mitään sellaista mikä estäisi vielä pettämästä uudestaan Sinua. Hänen tarvitsee saada nokilleen ja joutua eroon sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pettäjä on aina pettäjä.
Ikävä juttu. Hän ei kuitenkaan edusta koko ihmiskuntaa.
Eiköhän pettäminen ole perseestä ihan jokaiselle asianosaiselle. Se, selviääkö siitä, riippuu varmasti aika monesta tekijästä. Ei tulisi myöskään mieleenikään tuomita tai kääntää kenenkään päätä, jos petetty tai pettäjä haluaisi erota tai jäädä.
Hyvä teille, joiden puolisot ovat jopa pahoillaan tapahtuneesta. Omani jäi kiinni jälleen kerran pari kuukautta sitten. Sen jälkeen ei ole puhunut minulle mitään, viettänyt kaiken vapaa-ajan kavereineen ja käyttäytyy niin, että minun pitäisi pyytää anteeksi sitä, että hän jäi kiinni ja asiasta mainitsin. Että minun pitäisi korjata meidän suhde. Ymmärtäisin, jos kyse olisi siitä, että minä olisin ollut etäinen, en olisi halunnut seksiä tai muuta, mutta kun tilanne oli päinvastoin. Minä halusin hänen kanssa kaikkea parisuhteen kuuluvaa, hän ei. Tai siis halusi, mutta kaikkien muiden kanssa, kuten myöhemmin selvisi.
Pitäisitte huolta itsestänne!! Millos viimeksi on tullut käytyä kampaajalla??? Haalistunut tukka aina ponnarilla ja rillit päässä?? Perseestä ja polvista löröttävät kulahtaneet farkut jalassa ja oikeasti hyvin tukevista rintaliiveistä ei tietoakaan. Ehdotatteko ikinä miehellenne suihinottoa vai joutuuko hän aina pyytämään sitä????