Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä ruuat olisi 2010-luvun trendiruokia ?

Vierailija

Olen järjestämässä kavereille illanistujaisia, tai tarkemmin ehkä rentoa illallista. Keskusteltiin tuttujen kanssa tarjottavista ja monen kommentti ns perusruokiin oli "ihanan kasaria!" tai muuta mielestäni hiukan alentavaa. En haluaisi tuntea oloani surkeaksi varsinaisena juhlailtana niin voitteko antaa vinkkejä tarjottavista jotka ei ole hellyyttäviä kasari tai ysäripöperöitä? Jäin ihmettelemään tuttuni kommenttia ja mietin olikohan hänellä vaan jotain hampaankolossa vaiko tahallaan kommentoi ideoita vanhanaikaisiksi...

Ai niin, budjetti ei riitä shampanjaan tai sisäfileeseen vaan ihan normaaliin nuoren työssäkäyvän aikuisen syömään ruokaan. Kiitokset avusta :)

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Jos jotain trendejä miettii, niin nyt on pinnalla aasialainen keittiö aika vahvasti. Jos jotain oikein trendikästä haluat tehdä, niin ehkä jonkinlainen wok, dim-sum tms. tyyppinen ruoka voisi tulla kyseeseen? Myös sushi on edelleen erittäin pinnalla.

Vierailija

Te jotka ehdotatte sushia, miten käytännössä olette toteuttaneet sushi-illallisen vaikkapa noin 10:lle hengelle? Erilaisten sushien tekemiseen menee aika paljon aikaa ja niitä ei voi kauhean paljon aikaisemmin tehdä ettei riisi mene kovaksi jääkaapissa. Lisäksi tarpeeksi tuoreen kalan löytäminen vaatii melkein kauppahallia.

Lisäksi olisin itsekin halunnut istua pöydässä ja seurustella enkä ainoastaan laittaa ruokaa ja tarjoilla. Ap

Vierailija

10kg kinkku ja reilusti turun sinappia. Tarvittaessa myös kaljaa.

No ei vaan, jtn pulled pork purilaisia vaikka jollain hyvällä kastikkeella :)

Vierailija

Mä en kyllä kannata mitään trendiruuan laittamista. Suosittelen, että teet semmoista, missä onnistut. Jos haluat tehdä muutakin kuin hääriä keittiössä, niin jotain yksinkertaista mutta maukasta. Mä laittaisin jotain uunijuureksia ja kalaa.

Vierailija

Pulled pork tai muu ylikypsä liha joko tacojen kanssa tai sitten aasialaisittain esim. karamellipossua. On halpaa ja hyvää. Ylipäätään pitkään haudutetut ruoat tuntuvat olevan nyt suosittuja. Hyvä puoli on, että niitä on helppo tehdä suurellekin joukolle ja ruokaa on mahdoton saada epäonnistumaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pulled pork tai muu ylikypsä liha joko tacojen kanssa tai sitten aasialaisittain esim. karamellipossua. On halpaa ja hyvää. Ylipäätään pitkään haudutetut ruoat tuntuvat olevan nyt suosittuja. Hyvä puoli on, että niitä on helppo tehdä suurellekin joukolle ja ruokaa on mahdoton saada onnistumaan.

Vierailija

villiyrttejä? Yhdisteltyä eri keittiöistä esim. pulled pork hampurilaista aasialaisella kastikkeella tjsp?

Itse kyllä söisin mieluummin jotain koetellusti hyvää kuin jotain vähemmän koeteltua muotihöttöä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat