Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusavuton kysyy: huoneenkorkeudesta ja pimeäksi menneestä lampusta

Vierailija

Heippa. Kyllä, olen nuori nainen ja ei, en omista minkäännäköisiä tikkaita joilla menisin keikkumaan.

ELI:

Asuntoni huonekorkeus on reilu 3 m, ja nyt olohuoneen lamppuni on pimahtanut. Sulakkeet ok ja olen koittanut erilaisilla lampuilla, josko auttaisi, mutta kun ei. Mutta en minä mitenkään tuonne korkealle pääse johtoa tsekkaamaan enkä tosiaan ala tätä varten ostamaan yli 200 euron tikkaita.

Jos soitan huoltoyhtiölle, haukottelevat ne minut pihalle.

Kenelle minä tämän ulkoistan ts. minkä alan ihmiselle tämä asia kuuluisi? Tämä olisi varmaan ihan helppo asia korjata, mutta minä en enää kasva tästä pituutta ja isänikin asuu tuolla toisella puolen Suomea. Ketuttaa tämä pimeys!

Kommentit (14)

Vierailija

Minä laitoin kyllä korjauspyynnön huoltoyhtiölle. Korjaaja tuli paikalle ja ensin sanoi, että ei tää asia meille kuulu. Oli kuitenkin mukava kun vaihtoi silti lampun ja haki sen vielä varastosta, sillä minullahan ei ollut varalla lamppua kun en tiennyt millainen siihen sopisi :)

Tosiaan jos tuo ei olisi toiminut olisin joutunut ostamaan tikkaat tuota varten, huone todella korkea ja minä lyhyt nainen. Eikä ketään miestä, jolta olisi voinut kysyä.

Vierailija

Minä varmaan soittaisin naapurin ovikelloa tuossa kohtaa ja kysyisin tikkaita lainaan, koska heillä on todennäköisesti ihan samankorkuiset huoneet. Samalla voisin harkita ottavani koko lampun irti ja vaihtavani jonkun ns. roikkomallin sen tilalle, jonka lampun pystyy vaihtamaan helpommin.

Vierailija

Vuosi sitten tein lujasti töitä tämmöisen kerrostalon lampun kanssa. Sain sen palamaan mutta tainnut taas sammua myöhemmin. 

On niin monenlaista tapaa rispustaa valaisimia ja lampuissa vielä samoin lisää erilaisia. 

Ei ihme että johdot sitten irtoaa.

Käytä pöytää että yletyt. Sulake pois ennen räpellystä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vuosi sitten tein lujasti töitä tämmöisen kerrostalon lampun kanssa. Sain sen palamaan mutta tainnut taas sammua myöhemmin. 

On niin monenlaista tapaa rispustaa valaisimia ja lampuissa vielä samoin lisää erilaisia. 

Ei ihme että johdot sitten irtoaa.

Käytä pöytää että yletyt. Sulake pois ennen räpellystä.

Ei nainen ylety pöydänkään päällä, ei ap. Ja minulla ainakin on asennettuna lamppu kupuun, jota ei voi mennä muuttamaan koska vuokra-asunto.

Verhotangot ovat alempana ja ne on juuri ja juuri saanut laitettua jos seisoo tuolilla, jonka päällä jotain puulevyjä + korkeimmat korkokengät (n. 13 cm) jalassa...

Kannattaa kysyä naapurilta lainaan tosiaan tikkaita jos mahdollista, jollain kaverillakin voisi olla?

Vierailija

Kiitos vastauksista!

Koitan tikulla jäätä ja soitan maanantaina huoltoyhtiöön. Tiedän jo suunnilleen vastauksen, koska heille oikeastikin kuuluvissa tehtävissä on suhtautuminen enemmän tai vähemmän nihkeää.

Naapureilta voisin kysyä muuten, mutta tämä asunto on taloyhtiön sekasikiö. Muilla ei siis ole näin suurta huoneenkorkeutta vaan aivan normaali (sitä en tiedä miten sen on mahdollista ja miksei, tämä on omituinen kulma-asunto).

En ylety pöydänkään avulla noin korkealle, korkeus on siis yli tuon 3 m ja minä olen aika peukaloinen. :D

Vierailija

Rautakaupasta saa kunnolliset alumiinitikkaat 20-30 eurolla, sen jälkeen voit vaihtaa lamppuja/verhoja/kaikkea katossa olevaa loputtomiin.

Ps. Arvatkaa ammattini?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Rautakaupasta saa kunnolliset alumiinitikkaat 20-30 eurolla, sen jälkeen voit vaihtaa lamppuja/verhoja/kaikkea katossa olevaa loputtomiin.

Ps. Arvatkaa ammattini?

Noin halvalla? Mitä olen käynyt kyselemässä, niin jotta tikkaissa riittäisi korkeus on hinta helposti yli sen 200.

Vetävätkö nenästä sitten, en tiedä. Mutta noissa halvemmissa tikkaissa ei korkeus ole riittänyt, mitä olen itse päässyt tutkimaan valikoimaa.

-ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ps. Arvatkaa ammattini?

Noin halvalla? Mitä olen käynyt kyselemässä, niin jotta tikkaissa riittäisi korkeus on hinta helposti yli sen 200.

Vetävätkö nenästä sitten, en tiedä. Mutta noissa halvemmissa tikkaissa ei korkeus ole riittänyt, mitä olen itse päässyt tutkimaan valikoimaa.

-ap

SIIRRÄ JÄÄKAAPPI TAI JOKU VASTAAVA SIIHEN KOHDALLE JA SEISO KAAPIN REUNOILLA VAROVASTI, EI KESKELLÄ EI KESTÄ?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
ilmoitus

LAITETAAN LAMPPUJA SEKSIÄ VASTAAN. 

MIES X.

Tuonhan voi viedä vaikka kaupan ilmoitustaululle :D

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ps. Arvatkaa ammattini?

Insinööri? Tai jokin muu käytännönläheinen, jossa sa käyttää maalaisjärkeä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat