Vieläkö ajattelette, että tulevaisuutenne on Suomessa?

Vierailija

Taloustilanne ja turvattomuus on mennyt maassame vuosikymmeniksi. Jaksatteko jäädä odottamaan parempia aikoja vai onko mitta tullut täyteen ja uuden tulevaisuuden etsiminen ulkomailta mielessä?

Kommentit (8)

Vierailija

Turvallisuudesta en tiedä, ei ole vielä koskaan pelottanut vaikka olen asunut täällä Itä-Helsingin ghetossa koko elämäni. Kokoomuksen toimien takia olen alkanut miettiä siirtymää ulkomaille. Pidän ilmastosta ja pohjoismaisesta sivistyksestä joten kohteena lienee Ruotsi tai Norja, katsotaan kummassa saa paremman koulutuksen.

Tähän maahan en lapsia tee, en halua että heillä olisi huonompi koulutuksen taso kuin minulla. Onneksi yliopisto tarjoaa vielä vaihto-oppilas ohjelmia ja mahdollisuuksia luoda kontakteja noihinkin maihin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Turvallisuudesta en tiedä, ei ole vielä koskaan pelottanut vaikka olen asunut täällä Itä-Helsingin ghetossa koko elämäni. Kokoomuksen toimien takia olen alkanut miettiä siirtymää ulkomaille. Pidän ilmastosta ja pohjoismaisesta sivistyksestä joten kohteena lienee Ruotsi tai Norja, katsotaan kummassa saa paremman koulutuksen.

Tähän maahan en lapsia tee, en halua että heillä olisi huonompi koulutuksen taso kuin minulla. Onneksi yliopisto tarjoaa vielä vaihto-oppilas ohjelmia ja mahdollisuuksia luoda kontakteja noihinkin maihin.

Aika erikoista.. koska itse taas syytän vasemmistoa tästä kriisistä, mutta olen myös harkinnut muuttoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En voisi kuvitella eläväni missään muualla kuin Suomessa, joten täällä elän ja täällä kuolen.
Itsekin olen sielultani suomalainen, mutta tuntuu kuin se olisi tuhoutunut viikokuukausina.

Vierailija

Jos en löydä valmistumisen jälkeen töitä Suomesta, mikään ei estä vaihtamasta maisemaa. Toivon kyllä että sieltä pääsee palaamaan joskus.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Aika erikoista.. koska itse taas syytän vasemmistoa tästä kriisistä, mutta olen myös harkinnut muuttoa.

Meillä lienee erilaiset prioriteetit. Minulle tärkein asia on koulutus. Josta nyt kepu ja kokoomus leikkaa. Veikkaan että erityisesti kokoomus tässä on ollut asialla, ainakin päätellen ministerien halventavista kommenteista opetushenkilökuntaa kohtaan.

Ilman hyvää koulutusta tällä maalla ei ole minulle eikä jälkeläisilleni mitään tarjottavaa ja en todellakaan aio hyväksyä sitä, että lapseni tosiaankin saisivat heikompitasoisen koulutuksen kuin minä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Meillä lienee erilaiset prioriteetit. Minulle tärkein asia on koulutus. Josta nyt kepu ja kokoomus leikkaa. Veikkaan että erityisesti kokoomus tässä on ollut asialla, ainakin päätellen ministerien halventavista kommenteista opetushenkilökuntaa kohtaan.

Ilman hyvää koulutusta tällä maalla ei ole minulle eikä jälkeläisilleni mitään tarjottavaa ja en todellakaan aio hyväksyä sitä, että lapseni tosiaankin saisivat heikompitasoisen koulutuksen kuin minä.

Myös mulle koulutus on tärkeä, mutta itse pidän tärkeämpänä laatua kuin määrää. Nykyinen AMK-järjestelmä tuottaa meille insinöörejä jotka ovat taidoiltaa ala-arvoisia.

Ei tittelin omaavat tätä maata nosta, vaan osaavat ihmiset.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat