Koiraihmiset! Miksi annatte koirien juosta vapaana vaikka se on kiellettyä?
Esim. hiihtoladuilla tulee usein suoranaisia kauhunhetkiä kun lasket isoa mäkeä alas ja vastaan tulee juokseva koira. Siinä saa sitten parhaansa mukaan väistää ja pelätä kaatuuko vai ei. Samoin ulkoilualueilla joissa aivan selvästi merkitty että koirat kytkettävä tulee aina irtokoiria vastaan.
Omistaja kävelee sitten 50 metriä koiran perässä.
Jos on ihan pakko ulkoiluttaa irtokoiraa niin menisitte edes johonkin metsään jossa ei muita liiku.
Kerrankin olin pomimassa mansikoita ja siellä oli todella isokokoinen koira irti (omistajien) joka sitten nousi takajaloilleen ja nuoli sitten erään naisen olkapäitä. Itse en sinne ole sen jälkeen enää mennyt kun en halua jättiläiskoiran pilaavan vaatteitani.
Onko se todella niin vaikeaa pitää koirat kiinni??????
Kommentit (61)
Silläkin on oikeus olla vapaana ja siihen ei mielipidekirjoittelut, av-mammat ja muut sekopäät voi mitään. *hah*
Ihan suoraan sanottuna, EVVK jonkun mukulan tai ihmisenkään koirapelot. Ette tekään kulje ilman hajusteita vaikka minä saan niistä allergiaa.
Vituttaa tosiaan hiihtää, kun räyskyttäviä irtorakkeja ilmestyy yhtäkkiä ladulle.
Syyttäkööt omistaja itseään jos koiralle satuu jotain.
Toki pitää koiransa hallita, mutta mielestäni vapaana ulkoilu on edellytys sille, että koira pysyy terveenä henkisesti ja fyysisesti. Koirapelkoiset voivat hakea apua ongelmaansa, he eivät ole terveitä. Eniten mua koiranomistajissa ärsyttää, että koira kusetetaan tupakkireissulla kerrostalon PIHAAN. Siinä on sitten taas lasten mukava temmeltää, argh...
koira on kuitenkin ELÄIN, jolla on metsästysvaistot. Kun keväällä linnut ja mm. jänikset poikivat, niin irrallaan oleva koira voi saada melkoista vahinkoa aikaan.
On todellakin ikävää, jos jollakulla on itsekäs evvk-asenne. Sellaiset ihmiset lisäävät koiravastaisuutta, mitä ei todellakaan enää kaivata lisää.
Sen verran pitää koiranomistajalla olla viitseliäisyyttä, jos koiran kerran hommaa, että hoitaa koiran liikunnan KYTKETTYNÄ.
Ja tämän sanon kolmen kultaisen noutajan kasvattajana.
En koskaan laduilla tai pururadoilla, enkä niin, että ihmisiä näkyy ympärillä. Valitsen aina suojaisan ja rauhallisen paikan, jossa voin heittää esim. keppiä koiralleni. Kuten joku kirjoitti, irti juokseminen on kyllä koiran hyvinvoinnin kannalta erittäin tärkeää. Mutta sen voi tehdä toisia huomioonottaen, kuten minä!
Miksei ole enempää alueita, joilla saisi luvallisesti juoksuttaa koiraansa irti? Tajuaisivat ne koirapelkoiset pysyä kaukana sellaisilta alueilta.
Vierailija:
Toki pitää koiransa hallita, mutta mielestäni vapaana ulkoilu on edellytys sille, että koira pysyy terveenä henkisesti ja fyysisesti. Koirapelkoiset voivat hakea apua ongelmaansa, he eivät ole terveitä. Eniten mua koiranomistajissa ärsyttää, että koira kusetetaan tupakkireissulla kerrostalon PIHAAN. Siinä on sitten taas lasten mukava temmeltää, argh...
Noin laiska ei saa koiranomistaja olla, tai on syytä vaihtaa lemmikkiä vaikka sisäkissaan tai kilpikonnaan.
koiran täytyy saada juosta! Jollei ole luontoa lähellä, jossa pitää irti, niin sitten koirapuistossa edes! Niitä onkin AIVAN LIIAN VÄHÄN!
Vierailija:
koira on kuitenkin ELÄIN, jolla on metsästysvaistot. Kun keväällä linnut ja mm. jänikset poikivat, niin irrallaan oleva koira voi saada melkoista vahinkoa aikaan.
Vierailija:
koiran täytyy saada juosta! Jollei ole luontoa lähellä, jossa pitää irti, niin sitten koirapuistossa edes! Niitä onkin AIVAN LIIAN VÄHÄN!
Koirapuistoja on kieltämättä vähän vähän, mutta nekin vähät vajaakäytöllä koiranomaistajien mukavuudenhalun ja laiskuuden takia. On kivaa antaa koiran pissiä kotinurkilla, tylsää lähteä lähimpään koirapuistoon.
Itsekin kasvatan, tosin pientä rotua mutta annan niiden silti olla vapaana silloin kun se on niille turvallista. En siis vie hiihtoladuille yms.
Ja eiköhän se EVVK-asenteeni tule ihan tasan tarkkaan siitä, että koiraihmiset saa aina p*skaa niskaan vaikka muut saa käyttäytyä miten tahansa. Ei enää jaksa välittää.
Minulle on turha tulla valittamaan yhdestäkään kakkakasasta koska ne eivät ole minun koirani aiheuttamia. Meillä kun on tapana siivota jälkemme.
Ja tosiaan kuten seiska kirjoitti, niin jokaisen pelkotilat on ihan henk.koht. juttuja eli koittakaa hoitaa ne pois päiväjärjestyksestä ja antakaa lapsenne tutustua eläimiin älkääkä antako ahdasmielisiä " koira on likainen/vihainen/saastainen/tapettava eläin" -kasvatusta.
Ja palataan koirani kiinni pitoon siinä kohtaa kun te lopetatte hajusteiden käytön.
t.3
Tässäkin yksi päivä kävelyllä ollessamme, pääsi autosta koira karkuun, kyyristyi ja lähti juoksemaan täysillä omaa koiraani kohti..vaistomaisesti (vaikka ei saisi) otin oman koirani syliin ja potkaisin tätä hyökkäävää koiraa niin, että se pyöri ympäri pari kertaa, kunnes sen omistaja sai hypättyä sen kiinni. Enkä muuten jäänyt kyselemään tuliko toiselle koiralle mitään....otti sen verran päähän.
Ja monta kertaa on ollut sellaisia läheltä piti tilanteita -ärsyttävää!
Muista sitten, ettet pidä koiraasi irrallaan, silloin kun minä tulen vastaan.
t: koirapelkoinen, jonka pelolla on aivan oikea syy, eli naapurien hullut koirat
että jos jotain HYSTEERISESTI pelkää ja se rajoittaa omaa elämää (täytyy siirtyä ojanpohjalle tai vaihtaa kulkusuuntaa, jos koira tulee vastaan tms.), on aika hakea apua!!!
nro 7
ps. en usko, että sillä jollain vastaajalla oli kolme kultsua...
Voit loputtomiin puolustella lainrikkomustasi. Jos et muiden hajusteiden käytöllä, niin keksit tilalle jotakin muuta.
Voisit vaikka näpistellä kaupasta tavaraa ja sanoa, että " minähän teen mitä huvittaa niin kauan kun muut ajavat ylinopeutta, on sekin lainvastaista!"
Vaikka et välittäisikään siitä, miten esim. vapaana riehuva koira vaikuttaa paikalle osuvien pienten lasten koira-asenteisiin, niin ottaisit huomioon edes luonnon muut eläimet, joiden kimppuun vapaana juokseva koira saattaa sännätä (koirilla on metsästys- ja takaa-ajovietti, jos et satu tietämään).
Tai ottaisit huomioon koirasi turvallisuuden. Ulkoilualueilla koira voi jäädä vaikka pyöräilijän alle, tai hiihtäjän, kuten ap mainitsi.
Pilaat meidän muiden, vastuullisesti ajattelevien koiranomistajien maineen.
-se kolmen koiran omistaja-
Vierailija:
Tässäkin yksi päivä kävelyllä ollessamme, pääsi autosta koira karkuun, kyyristyi ja lähti juoksemaan täysillä omaa koiraani kohti..vaistomaisesti (vaikka ei saisi) otin oman koirani syliin ja potkaisin tätä hyökkäävää koiraa niin, että se pyöri ympäri pari kertaa, kunnes sen omistaja sai hypättyä sen kiinni. Enkä muuten jäänyt kyselemään tuliko toiselle koiralle mitään....otti sen verran päähän.Ja monta kertaa on ollut sellaisia läheltä piti tilanteita -ärsyttävää!
ei se tarkoita, että muut ei hallitse koiriaan. Ja sitä paitsi itsehän olet laiska, josset viitsi koiriasi kouluttaa...
seiska
Vierailija:
että jos jotain HYSTEERISESTI pelkää ja se rajoittaa omaa elämää (täytyy siirtyä ojanpohjalle tai vaihtaa kulkusuuntaa, jos koira tulee vastaan tms.), on aika hakea apua!!!nro 7
ps. en usko, että sillä jollain vastaajalla oli kolme kultsua...
Niin, et usko koska et itse kykene ajattelemaan muita ihmisiä...
an ja voi hyökätä vaikka pienemmän koiran tms kimppuun..
Koirat kiinni siis, olipa isoja tai pieniä!