Palstan bi-naiset, oletteko kaapissa?

Vierailija

Mulla osa tutuista tietää suuntautumisesta, osa ei. Ei oo ollut tyttöystävää/naisjuttua pitkään aikaan. Jos tulee joku vakavampi tai pitempi juttu, niin suku saa tietää. Jos esim. päädyn naimisiin miehen kanssa, en aio kertoa asiasta.

Kommentit (10)

Vierailija

En minä siitä mitään tiedotustilaisuuttakaan ole pitänyt, sillä oma asianihan se on. Kaikki läheisimmät tietävät, eli ainoastaan ne joille kerron muutenkin suunnilleen kaiken. Ne joille en kerro kaikkea, eivät tee sillä tiedolla yhtään mitään. Jos joskus olen pysyvässä suhteessa naisen kanssa, niin sittenhän hekin huomaavat. Veikkaan silti että iso osa heistäkin jotka eivät tiedä, ovat joskus arvailleet asian olevan näin, siltä on vaikuttanut. Tuskinpa kuitenkaan vaivaavat sillä päätään, tai jos vaivaavat niin voisi suunnitella muuta sisältöä elämiin! :)

Oma tutkani toimii kyllä ja huomaan että minut ns. tunnistetaan, joten ei minusta ihan perusheterotunnelmia lähde, vaikka olenkin naisellinen.

Vierailija

Vahan sama kun teilla. Kun on ollut juttua naisten kanssa niin toki olen ystavien kanssa siita puhunut mutta en tyyliin: "minun on kerrottava teille jotakin. Olen bi!" Siis ihan samalla tavalla kuin jos puhuisin miehesta: "tapasin ihanan tyypin eilen, sen nimi on Minna ja sekin harrastaa salibandya." Eika sita kukaan ole erikseen ihmetellyt. Ymmarran etta tallaiset kategoriat ovat tarkea osa joidenkin ihmisten identiteettia mutta en itse koe asiaa nain enka tietoisesti yleensa ajattele "olen bi". Olen vain sen ihmisen kanssa jonka kanssa olen silla hetkella.

Vierailija

Omille vanhemmilleni / sisaruksilleni / muulle suvulle en kertonut, kun teini-ikäisenä seurustelin tytön kanssa. Sen koommin en ole tytön/naisen kanssa suhteessa ollut, joten ei ole tullut myöhemmällä iällä tarvettakaan kertoa. Nykyään seurustelen miehen kanssa, joka tietää kyllä, että olen aiemmin seurustellut samaa sukupuolta olevankin kanssa. Samoin kavereiden kanssa kun muutenkin seurusteluasioista puhutaan, niin kyllä voin hyvin kertoa, että sukupuolella ei ole minulle väliä. Vanhempieni kanssa näistä jutuista ei muutenkaan pahemmin keskustella, niin heille olen tavallaan kaapissa.

Eli en pidä mitään "heterouden kulissia" yllä, mutta tällä hetkellä ja toivottavasti pitkään (jopa loppuelämäni) olen heterosuhteessa, joten biseksuaalisuudellani ei ole tässä mitään merkitystä. Rakastan kuitenkin vain yhtä ihmistä kerrallaan ja olen sitoutuvaa tyyppiä.

Vierailija

Itse en ole jotenkin koskaan ymmärtänyt, että miksi pitäisi "tulla kaapista ulos". Ainakaan omalla kohdallani. Koska ei siinä ole mitään epänormaalia, että seksuaalinen suuntautuminen ei kohdistu vain yhteen sukupuoleen. En ole koskaan varsinaisesti tullut ulos, vaan olen ollut vaan oma itseni. Jos tulee puheeksi suhteet, en mainitse erikseen, että "naiset" ja "miehet", vaan puhun ihan yleisesti. Olen kyllä puhunut siitä, että rakastun ihmiseen, en sukupuoleen. Kyseessä on oma elämäni, ei muiden. Jos jotakuta epäilyttää joku asia, hän voi suoraan kysyä minulta ja vastaan rehellisesti.

Vierailija

En ole ikinä ymmärtänyt tuota kaapittelua. Miksi olisin velvollinen kertomaan seksuaalisesta suuntautumisestani kellekään muille kuin kumppanilleni? Pitääkö samalla kertoa, että pitää silmälaseja seksikkäinä ja siksi saattaa deittailla rillipäitä?

Ei se tietenkään mikään salaisuus ole, mutta ei ole tullut vastaan sellaista puheenaihetta, jonka kannalta biseksuaalisuudesta maininta olisi ollut oleellista.

Vierailija

No ne jotka ei ole kaapissa, on taistelleet ja taistelee teille teidän oikeudet. Että onhan se kaapissa olo vähän vapaamatkustajuutta.

Vierailija

Miksi kenenkään bi:n pitäisi olla tai edes voisi olla kaapissa? Olemalla "bi" monet umpilesbotkin voivat vapaasti toteuttaa itseään tarvitsematta koskaan tunnustaa sitä, että miehet eivät kiinnosta lainkaan.

Vierailija

Entinen ja nykyinen poikaystäväni tietävät, muille en ole asiasta huudellut. Enkä ole koskaan seurustellutkaan naisen/tytön kanssa, niin en ole kotiin näytille tuonut kuin poikaystäviä. Voisin pysyä näin osittain kaapissa vaikka koko loppuelämäni. Biseksuaalisuus ei ole merkittävin osa minua, joten en koe tarpeelliseksi tiedottaa sitä muille. Toki kerron, jos joku kysyy. Häpeää bisseydestä en koe.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat