Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen on tuntemasi/tietämäsi "omituinen ihminen"?

Vierailija
05.12.2015 |

Jokainen meistä varmaan vähintään tietää jonkun omalaatuisen ihmisen lähipiiristä, naapurista tai samalta kylältä. Millainen hän on? Miten hänen omituisuutensa ilmenee?

Yritän selvittää millainen käytös tulkitaan omituisuudeksi, millainen taas on kuitenkin normaalia.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä on paljon OUTOA PORUKKAA. Minä sitä minä tätä. Minä olen outo ja ihmeellinen, näin muut minusta sanovat, minä olen erityislaatuinen, poikkeava, omintakeinen, erottuva, harvinainen. Kaikki muut ovat normaaleja. Paitsi minä. Minä erikoinen kummajainen. Minunlaista ei toista löydy päältä maan. Kumartakaa minua, rahvaat.

Sisälukutaito, missä oot?

Ap KYSYI tätä erittelyä.

Vierailija
22/79 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä oon kuulemma outo. Ja huomaan sen kyllä itsekin että en oikein sovi joukkoon. Teen asioita vähän eri tavalla kuin muut koska minusta tuntuu loogisemmalta niin, luten joku ylempänä saatan unohtaa selittää miten päädyin johonkin ratkaisuun ja sanon vain sen päättelyketjun lopputuleman joka on välillä jo sitten kaukana siitä vaiheesta mitä ollaan miettimässä eikä siis siinä hetkessä käy vielä järkeen. Lisäksi myönnän olevani hieman lapsellinen, käytän jotain printtipaitoja joissa on esim tyrannosaurus ja teksti "if you're happy and you know it clap your... oh."

Olet hieman kuin minä. Hyvä sinä. Paitsi että minä olen olen valtiatar. Mun tasolle ei ihan yllä kukaan. Mutta sä voisit olla mun hovineito?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni on outo tietynlaisessa seurassa, kun taas toisessa seurassa sopeutuu ongelmitta joukkoon. Ja monilla tuo outous on myös sitä, että sosiaalisissa taidoissa on jotain poikkeamaa. 

Itse jännittäessäni saatan heittäytyä vähän liian puheliaaksi sekä joskus yli-innokkaaksi, ja puhun vielä melko sekavasti ja suoraan. Siihen päälle se, että en oikein osaa lukea tuntemattomia ihmisiä. Tämän takia monen ensivaikutelma minusta on outo. Mutta olen pariinkin otteeseen kuullut ihmiseltä pitemmän tuntemisen jälkeen, että en olekaan niin outo kuin miltä alussa vaikutti, kun olen lopettanut jännittämisen toisen seurassa ja samalla oppinut lukemaan tätä, jolloin hillitty puoleni tulee paljon vahvemmin esille.

Oikeasti outoja on melko vaikea löytää. Tiedän joitakin joiden käytös on tosi outoa, mutta näillä on monesti jokin diagnoosi sitä selittämässä. Sitten on myös tullut vastaan semmoisia, joiden ulkoinen habitus ja kiinnostuksen kohteet ovat outoja, mutta henkilö itse ei persoonaltaan kummaksuta, kun paremmin tutustuu. Ja tämä itse asiassa toisin päin. Normaalilta vaikuttavaan tutustuessa tästä paljastuu monesti jotain oudompaa, kuin mitä päällepäin näkisi.

Vierailija
24/79 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- pystyy puhumaan 6 tuntia yhtä soittoo ilman vaikeuksia. Itsestään. Kehuu itseään ja siinä ohessa haukkuu muita, joita on joskus vuonna kuokka tuntenut...

- yleensäkin puheripuli on loputon.

- tulee kyläilemään ja käy huutamaan vieraana talon asukkaille parkkeeraukseen liittyvästä ajotyylistä tms. (Huutaa ihan totisena).

- vaatii toissalta omia kyläileviä vieraitaan hiipimään äänetönnä rappukäytävässä, valoja EI saa sytyttää.

- marketissa:

Huutaa vieraille ihmisille ja puuttuu vaikka lasten ja vanhempien välisiin juttuihin.

(siinä kyllä ymmärtää "myötähäpeä"-sanan merkityksen, jos on hänen seurassaan.)

:D

- yleensäkin tää "esiintyminen" ja kaikkeen puuttuminen, urputtaminen esim bussikuskeille .En tiedä harrastaako tätä yksin liikkuessaan yhtä paljon...

Ajattelen, että kyse on jostain rajattomuudesta, tai narsismin tyylisestä persoonallisuuden piirteestä. Ainakin sosiaaliset tilanteet on tätä tyyliä.

Vierailija
25/79 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun melkein kaikki ystäväni ovat jollain lailla "outoja", ja niin olen varmasti itsekin. En kuitenkaan haluaisi käyttää sanaa "outo", koska minun mielestäni taas yleisesti normaaleina pidetyt ihmiset ovat outoja. Pidän aidoista ihmisistä, jotka eivät ole ottaneet persoonakseen mitään yleisesti hyväksyttävää "roolia". Tämä tekee valitettavasti ihmisestä usein oudon niiden silmissä, jotka elävät yrittäen olla samanlaisia kuin muut ihmiset. Kumpi käytös nyt sitten tosiaan on outoa... Yleisempää toki on sellainen muiden miellyttämiseen tähtäävä käytös.

Vierailija
26/79 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppohan tähän on vastata, että olen itse omituinen. Tai sitten kaikki muut on omituisia ja minä normaali. Ihan miten haluaa ajatella.

Olen niin varautunut ja epäsosiaalinen, että sitä voi aika huoletta pitää omituisena. Varmaan Suomessa alkoholin käyttämättömyyskin voidaan laskea omituiseksi.

Tulee aina uudessa seurassa tunne, että ei minua haluta tänne. En tiedä mistä se johtuu, että minua ei haluta mukaan porukoihin, kai minusta tulee jotkut ampujafiilikset tai vastaavat kun olen niin hiljainen ja vihaisen oloinen. Kyllä tähän yksin olemiseen alkaa kuitenkin tottua kun on jo niin monta vuotta ollut poissa sosiaalisista kanssakäymisistä ikäisteni ihmisten kanssa. En oikein koe olevani samalla aaltopituudella muiden ihmisten kanssa. Minut on varmaan adoptoitu jostain ulkoavaruudesta, se selittäisi kummallisen käytöksen ja ulkonäön.

Terveisin Naispelko22

Vierailija
27/79 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen erään toimittaja, jonka ulosannista saa harvoin mitään selvää. Siis tekstiviestissä saattaa lukea jotain suomeksi, mutta viestin sisältö jää useimmiten mysteeriksi. Jutut on outoja, ulosanti on outo, ulkonäkö on outo. Kyseessä on humanistisen alan tuplamaisteri, joten hänellä on tietenkin omasta mielestään "syy" nostaa itsensä koko ajan toisten yläpuolelle. Hassua kyllä, mikään tässä ihmisessä ei itsessään korreloi koulutuksen kanssa. Hän saattaa töissä samassa lauseessa lytätä keskustelukumppanin alimpaan maanrakoon ja ihmetellä sitä, miksi ihmiset ovat ko. työpaikassa toisilleen niin ilkeitä. Minut hän esimerkiksi haukkui joskus ruokatunnin aikana niin pahasti, että tärisin useamman tunnin pahasta olosta. Itse ei huomannut tietenkään tehneensä mitään väärää :D

Vierailija
28/79 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä on paljon OUTOA PORUKKAA. Minä sitä minä tätä. Minä olen outo ja ihmeellinen, näin muut minusta sanovat, minä olen erityislaatuinen, poikkeava, omintakeinen, erottuva, harvinainen. Kaikki muut ovat normaaleja. Paitsi minä. Minä erikoinen kummajainen. Minunlaista ei toista löydy päältä maan. Kumartakaa minua, rahvaat.

Sisälukutaito, missä oot?

Ap KYSYI tätä erittelyä.

Ap ei kyllä varsinaisesti pyytänyt ketään omalaatuiseksi itsensä tuntevaa luettelemaan ominaisuuksiaan, vaan nimenomaan muiden. ap

Vierailija
29/79 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori tyttö, jotenkin pelottava mielestäni. Kuulemma todella uskonnollinen. Joskus höpisee jotain jumalasta ja muusta oudosta, kavereita ei tietääkseni tuolla tytöllä ole. Sääliksi käy.

Vierailija
30/79 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole kaikki päältäpäin muodikasta ja parempaa kuin muilla ,voi olla kyllä tietyllä tapaa outo mutta onnellinen.

Vierailija
31/79 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuori tyttö, jotenkin pelottava mielestäni. Kuulemma todella uskonnollinen. Joskus höpisee jotain jumalasta ja muusta oudosta, kavereita ei tietääkseni tuolla tytöllä ole. Sääliksi käy.

Ja tällä tytöllä on myös epilepsia. Hän taitaa olla muutenkin jotenkin ''sairas''..

Vierailija
32/79 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo persehuutelija oli piristävä.

Itsellä diagnosoitu monta persoonaa, mutta mt- piireissä olen ihan normaali tapaus.

Vierailija
33/79 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytöllä taitaa olla myös epilepsia ja vissiin jotenkin muutenkin sairas.

Vierailija
34/79 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilö voi käyttäytyä vaikka kuinka omituisesti, porukan hyväksyntä sen ratkaisee pidetäänkö häntä outona.  Fiksun henkilön kaikki sanomiset toistellaan ja väännetään hassuiksi.  Näin se vaan on.

Vierailija
35/79 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburgerimainen pakkomielle poliittisesti epäkorrekteihin aiheisiin, joista yleensä vääntää vitsiä, mutta niin jatkuvalla syötöllä että miettii onko tosissaankin. Vaikuttaa elävän vähän omissa maailmoissaan ja tyyliltäänkin erottuu joukosta.

Vierailija
36/79 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytöllä taitaa olla myös epilepsia ja vissiin jotenkin muutenkin sairas.

Sä vaikutat tosi ikävältä ihmiseltä :( Ei se uskominen hulluksi tee!

Vierailija
37/79 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua on lapsesta saakka sanottu oudoksi, en osaa tarkemmin eritellä miksi.. olen ujo ja hiukan epäsosiaalinen, puhun liikaa tai liian vähän, kun en keksi "normaalia" puheenaihetta alan höpistä ihan outoja.. hermostuneena, samoin kuin kunnon aterian jälkeen alan myös tirskua kaikelle mahdolliselle!

vääntelen myös naamaani, lähes jatkuvasti. puren kynsiä ja räplään korvanlehtiäni.

Vierailija
38/79 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen outo ja ylpeä siitä. Tavikset on tylsempiä.

Vierailija
39/79 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin nuorempien aikuisten sukupolvi nimenomaan haluaa olla kukin se ihanan outo tyyppi, ja pahinta on olla "tavis". Mittapuita on varmasti monta, mutta mielestäni sen hassun printtipaidan, lastenvaatteiden tai eriparisukkien pitäminen ei tee kenestäkään vielä outoa. Huomionhakuisen ehkä. Ujous ei myöskään ole erityisen outoa, iso osa suomalaisia on jossain määrin ujoja töksäyttelijöitä. 

Vierailija
40/79 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen outo ja ylpeä siitä. Tavikset on tylsempiä.

No millä tavalla outo? :)

Ei ap.