Onko täällä kokemusta lentäjistä puolisona?
Otsikossahan kysymys jo tulikin? Onko kokemusta lentäjistä? Millaista arki on? Onko mies paljon poissa/ onko ollut syytä mustasukkaisuuteen? Onko palkka niin hyvä kuin sanotaan?
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
Mun isä oli lentäjä. Isä lensi maanosalentoja jumbojetillä ja toisinaan yksityislentoja liian rikkaille esim "saudiprinsseille. Äiti oli erikoissairaanhoitaja yksityisellä lääkäriasemalla. Taloudellisesti voimme hyvin. Mä ainoa lapsi ja isovanhemmatkin asuivat meillä sivuasunnossa. Isovanhemmat hoitivat mua paljon.
Käytiin ulkomaan matkoilla muutaman kerran vuodessa.
En yhtään muista, että vanhemmat olisivat koskaan tappelleet/riidelleet. Näitä pettämisjuttuja kun mietin. Yhä ovat yksissä, mutta eihän se mitään kerro pettämisistä yhtään mitään.
Yläasteella mua kiusattiinkin tuo stereotypian takia, että kyllä tiedetään, mitä isäs lennoilla tekee ja äitihän nyt oli sairaanhoitaja-h**ra.
Tuossapa tuli yksi olennainen juttu. Isovanhemmat asuivat teillä. Itse en olisi halunnut lentäjämiestä, koska olen aina tiennyt haluavani sekä työn että lapsia, eikä elämä ole antanut minulle vanhempia, jotka voisivat tämän mahdollistaa. Elämä pikkuvaimona lentäjän siivellä olisi tukahduttanut minut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun isä oli lentäjä. Isä lensi maanosalentoja jumbojetillä ja toisinaan yksityislentoja liian rikkaille esim "saudiprinsseille. Äiti oli erikoissairaanhoitaja yksityisellä lääkäriasemalla. Taloudellisesti voimme hyvin. Mä ainoa lapsi ja isovanhemmatkin asuivat meillä sivuasunnossa. Isovanhemmat hoitivat mua paljon.
Käytiin ulkomaan matkoilla muutaman kerran vuodessa.
En yhtään muista, että vanhemmat olisivat koskaan tappelleet/riidelleet. Näitä pettämisjuttuja kun mietin. Yhä ovat yksissä, mutta eihän se mitään kerro pettämisistä yhtään mitään.
Yläasteella mua kiusattiinkin tuo stereotypian takia, että kyllä tiedetään, mitä isäs lennoilla tekee ja äitihän nyt oli sairaanhoitaja-h**ra.
Tuossapa tuli yksi olennainen juttu. Isovanhemmat asuivat teillä. Itse en olisi halunnut lentäjämiestä, koska olen aina tiennyt haluavani
Kuules, kyllä lentäjän pikkuvaimolla voi olla ura, jos niin haluaa! Ystäväni on erikoislääkäri ja hänen mies lentäjä. Eipä ole uraa haitannut tuo avioliitto. Samoin tunnen ja tiedän pari muutakin lentäjän rouvaa, jotka ovat huippu-uraa tekeviä. Yksi on julkisuudessakin jonkin verran kun on yhteiskunnallisesti merkittävässä tehtävässä. Eli ihan on pitkälti oma valinta mitä haluaa jäädä tekemään!
Olisipa kiva kuulla, miten onnistuu lasten hoito, harrastusrumba, lentäjän työvuorot ja yhteiskunnallisesti merkittävään tehtävään kuuluvat iltamenot ihan noin käytännössä ja konkreettisesti. Kaikilla, joiden tiedän tuollaista settiä vetävän, on käytännössä täysipäiväinen tuki isovanhemmilta.
Vierailija kirjoitti:
Olisipa kiva kuulla, miten onnistuu lasten hoito, harrastusrumba, lentäjän työvuorot ja yhteiskunnallisesti merkittävään tehtävään kuuluvat iltamenot ihan noin käytännössä ja konkreettisesti. Kaikilla, joiden tiedän tuollaista settiä vetävän, on käytännössä täysipäiväinen tuki isovanhemmilta.
Voi olla myös au pair tai joku vastaava nanny perheessä. Kyllä siihen lentäjillä varaa pitäisi olla ja jos rouvallakin joku huippu-ura.
Nuoruudessa vanhemmasta lentäjämiehestä kokemusta, petti puolisoaan mun kanssa. Opin kaksi asiaa: ei ikinä enää uudestaan tollaisia kuvioita, ei ikinä lentäjää.
Vierailija kirjoitti:
Nuoruudessa vanhemmasta lentäjämiehestä kokemusta, petti puolisoaan mun kanssa. Opin kaksi asiaa: ei ikinä enää uudestaan tollaisia kuvioita, ei ikinä lentäjää.
Tuohan voi olla puhdas sattuma. Kaikissa ammateissa petetään, ei pidä nyt yhden tapauksen takia yleistää.
Mitä itse tunnen lentäjiä ovat he hyvin rauhallisia ja enemmän hiljaisen puoleisia kuin mitään naisten naurattajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan voi olla puhdas sattuma. Kaikissa ammateissa petetään, ei pidä nyt yhden tapauksen takia yleistää.Mitä itse tunnen lentäjiä ovat he hyvin rauhallisia ja enemmän hiljaisen puoleisia kuin mitään naisten naurattajia.
Eikö yleistämistä ole sekin, että antaa ymmärtää että rauhallinen ja hiljainen ihminen ei voisi pettää.
Vierailija kirjoitti:
Kysyt nyt väärästä paikasta. AV:lla valtaosa on sellaisia naisia, joilla ei olisi edes teoreettista mahdollisuutta tuon tason mieheen :D
Jokaisessa ketjussa asuu pieni katkeroitunut miehenraato.
Mitenhän aloittajan kävi silloin 11 vuotta sitten?
Seuratkaa Marianna Mäkelän instaa. Aika luksuselämää näyttää viettävän lentäjämiehen kanssa. Liekö ollutkin tuo alkuperäinen kyselijä, hih.
Lentäjän vaimo kirjoitti:
Mieheni on lentäjä. Työajat epäsäännöllisiä, eli saattaa olla viikonloput ja juhlapyhät töissä, toisaalta välillä sitten useamman päivän putkeen kotona. Jos sattuu viikolle, niin meillä on aikaa hoitaa parisuhdettakin, kun lapsi koulussa, joten ei ole ollut tarvetta mustasukkaisuuteen. Päinvastoin, koska mies on kuitenkin puolet ajasta poissa, niin suhde on pysynyt "tuoreena", vaikka naimisissa on oltu yli 10 vuotta. Muutenkin nuo reissut on nykyään niin nopeita pyrähdyksiä lähinnä lentokenttähotelleihin, ettei niillä ehdi kuin illalliselle ja nukkumaan, mistään baarikierroksista ei puhettakaan. Eli ei ole syytä mustasukkaisuuteen. Muutenkin pikemminkin ujompaa sorttia kuin mikään flirttailija. Mies on tosi hyvä ja osallistuva isä silloin kun on kotona. Ei ravaa missään kapakoissa poikien kanssa, vaan yrittää hyvittää poissaolot olemalla sitten 100% läsnä. On kyllä aika tarkka ja säntillinen, toisaalta myös hyvin miehekäs,
Tämä kirjoitus voisi olla kuin minun kirjoittamani, niin samalta kuulostaa minunkin lentäjämieheni. Lentää kaukolentoja perämiehenä. Rehti, fiksu, tasapainoinen ja kaikkien kanssa hyvin toimeentuleva. Parempaa miestä en voi toivoa, yhdessä oltu parikymmentä vuotta.
Perämiehenä tienaa lisineen noin 9-10 000€ /kk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyt nyt väärästä paikasta. AV:lla valtaosa on sellaisia naisia, joilla ei olisi edes teoreettista mahdollisuutta tuon tason mieheen :D
Jokaisessa ketjussa asuu pieni katkeroitunut miehenraato.
Ai meinasit, että joku mies täällä kyselisi? :D
Vierailija kirjoitti:
Seuratkaa Marianna Mäkelän instaa. Aika luksuselämää näyttää viettävän lentäjämiehen kanssa. Liekö ollutkin tuo alkuperäinen kyselijä, hih.
Kuka on tämä Mäkelä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kiva saalis oli lentäjä puolisoksi. Missähän potentiaalisia ehdokkaita tapaisi?
Ala lentoemännäksi, ja sitten vaan reisiä auki, sillai ne muutkin tekee.
Niin ne yrittää kovin. Mä olen kuullut paljonkin stooreja, joiden mukaan jopa hakeudutaan lentoemännäksi lentäjien takia. Liekö totta vai ei.Joka tapauksessa ns. retkipatjaksi voikin päätyä, mutta meneekö siinä sitten maine halpana naisena?
Onko totta?
Kaikkea ei pidä uskoa
Onkohan aloittajalla mikä tilanne?
Onko totta?