Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kerron ateistiystävälleni totuuden

Vierailija
04.12.2015 |

siitä, että hän ei tule pääsemään taivaaseen. Käymmä välillä vilkkaita keskusteluja uskonnosta, ja hän aina sanoo, että pääseekö hän taivaaseen, vaikka ei usko jumalaan, koska on muuten hyvä ihminen. En ole raaskinut paljastaa hänelle totuutta vaan olen sanonut jotain tyyliin "minä en voi tuoimta vain jumala voi tuomita sinut" vaikka kyllähän raamatussa selkeästi kerrotaan, että ateistit joutavat helvettiin.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun raamattu on kirjoitettu, ei sanaa ateisti vielä ole keksittykään. Joten missä kohdassa lukee, etteivät ateistit pääse taivaaseen? :)

En kyllä ymmärrä miksi tämä ateistia kiinnostaisi, jos ei usko jumalaan ei usko myöskään taivaaseen tai helvettiin.

Vierailija
2/23 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mä kerron sulle totuuden: ei ole olemassa jumalaa eikä jumalia, ei taivasta, ei helvettiä. On ihanaa elää, kun tietää tämän totuuden. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ateistilla ole taivasta ja helvettiä.

Vierailija
4/23 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, mä kerron sulle totuuden: ei ole olemassa jumalaa eikä jumalia, ei taivasta, ei helvettiä. On ihanaa elää, kun tietää tämän totuuden. :)

Niin no, et voi todistaa, että jumalaa ei ole olemassa, enkä minä voi todistaa, että jumala on olemassa. Minä kuitenkin olen henkilökohtaisesti kokenut jumalan läsnäolon ja tiedän hänen olevan olemassa.

AP

Vierailija
5/23 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no, et voi todistaa, että jumalaa ei ole olemassa, enkä minä voi todistaa, että jumala on olemassa. Minä kuitenkin olen henkilökohtaisesti kokenut jumalan läsnäolon ja tiedän hänen olevan olemassa.

AP

Minä olen myös kokenut Lentävän spagettihiriviön henkilökohtaisen kosketuksen. Yhtä todellinen kuin sinunkin kokemuksesi. :)

Vierailija
6/23 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Minä olen myös kokenut Lentävän spagettihiriviön henkilökohtaisen kosketuksen. Yhtä todellinen kuin sinunkin kokemuksesi. :)

Paitsi että maapallolla on puolitoista miljardia ihmistä, ketkä ovat myös kokeneet jumalan läsnäolon.

AP

Vierailija
7/23 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Jumala on, hän on armon Jumala ja kaikki pääsevät taivaaseen. Olet uskovana varmasti lukenut pastori Antti Kylliäisen kirjan?

Vierailija
8/23 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sinä olet kokenut jumalan henkilökohtaisesti, kiva sinulle. Ateistiystäväsi ei ole kokenut, ja elää mainiosti ilman jumalaa.

- Uskoisin muuten että provoat, kaikki tuntemani uskovaiset kirjoittavat sen jumalan johon uskovat isolla alkukirjaimella.

Vierailija
9/23 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ateisti taivaaseen halua, kerro vaan jos haluat

Vierailija
10/23 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Paitsi että maapallolla on puolitoista miljardia ihmistä, ketkä ovat myös kokeneet jumalan läsnäolon.

AP

Jotka ovat kokeneet. Ilmeisesti uskovaisuutesi on estänyt sinua opettelemasta äidinkielesi?

Vierailija
11/23 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

AP

Puolitoista miljardia höynäytettyä ihmistä. Raukkaparat.

Vierailija
12/23 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

AP

Se oli spagettihirviö joka oli läsnä. Olette kaikki luulleet väärin. Et voi todistaa ettei se olisi ollut spagettihirviö.

Vierailija
13/23 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo jo niin kuluneesta ja loppuunkalutusta aiheesta.

Olen ateisti ja läheinen ystäväni on uskossa.  Olemme erittäin hyvät ystävät, kunnioitamme toistemme näkemystä, eikä eroavaisuutemme  tässä asiassa ole koskaan häirinnyt ystävyyttäämme mitenkään. Hän ei sen kummemmin tuo uskoaan esiin, enkä minä ateismiani. Puhuttavaa meillä riittää ihan muista aiheista.

Vierailija
14/23 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun ateistiystäväsi usko taivaaseet, kunhan höynäyttää tyhmempäänsä.

Vierailija
15/23 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Vaikka olisitkin, niin mistä tiedät, että hän on ihmisten keksimän kristinuskon jumala? Jumalanhan voi kokea sellainenkin, joka ei usko kristinuskon oppeihin (kuten minä). Ei se sinun kokemuksesi vielä ole todiste taivaasta eikä helvetistä, EIKÄ VARSINKAAN JAOSTA NIIHIN ihmisten kesken, (vaikken itse niihin edes usko, enkä siis jakoihinkaan.) Ne jaottelut ja helvetillä uhkaaminen ovat ihmisen keksintöä, eikä sinulla ole yhden yhtä todistetta niihin liittyen.

Sori nyt vaan.

Vierailija
16/23 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on totuus jos pystyt sen aukottomasti todistamaan.  Eli vastaus kysymykseesi on: Et pysty.

Raamattu on siinä mielessä ongelmallinen, että oleellisimmat tapahtumat ovat tapahtuneet noin 1000 vuotta aikaisemmin ennen raamatun kokoamista. Vain muutama aikansa "lapsi" on koonnut tarina kokoelman mitä miljardi pari pitää absoluuttusena totuutena.

Vierailija
17/23 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse sanonut omalle ystävälleni (ei-kristitty, vaan toinen usko) ihan samalla tavalla.

Olen siis itse uskossa Jeesukseen. Mekin käymme usein uskonto- ja iankaikkisuusaiheisia keskusteluja, ja vaikka hän ei ole koskaan kysynyt suoraan omasta kohtalostaan (hän varmaan tietääkin kuinka kristinuskon mukaan on), olen antanut ymmärtää, että Jumalahan se on, joka viimeisen tuomion antaa emmekä me uskovaiset voi siitä juuta emmekä jaata sanoa...

Minulle on ihan ok, että sanon vain noin ja jätän tilanteen siihen. Mistä sitä tietää, vaikka ystäväni tulisi vielä uskoon jossain vaiheessa. Enhän minä häntä helvetti-puheilla kuitenkaan naps vaan uskoon saisi.

Vierailija
18/23 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siitä, että hän ei tule pääsemään taivaaseen. Käymmä välillä vilkkaita keskusteluja uskonnosta, ja hän aina sanoo, että pääseekö hän taivaaseen, vaikka ei usko jumalaan, koska on muuten hyvä ihminen. En ole raaskinut paljastaa hänelle totuutta vaan olen sanonut jotain tyyliin "minä en voi tuoimta vain jumala voi tuomita sinut" vaikka kyllähän raamatussa selkeästi kerrotaan, että ateistit joutavat helvettiin.

Hän ja minä pyyhimme perseemme satuolennollasi.

Että ihan vitun sama. :)

Vierailija
19/23 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette kaikki vääräoppisia. Ainoa oikea jumalatar on vaaleanpunainen näkymätön yksisarvinen.

Vierailija
20/23 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on myös 6 miljardia ihmistä, jotka eivät usko kristinuskon jumalaan. Osa heistä ei usko mihinkään jumalaa, osa uskoo johonkin muuhun jumalaan. Sitten on vielä meitä, jotka kuulumme kirkkoon muttemme usko. Meidän perheemme kuuluu kirkkoon, perheessä 3 täysi-ikäistä, jotka eivät usko.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan