Hyvä ystävä ihastunut mieheeni. Välit poikki.

itkupotkuvinkuvonku

Pistin välit poikki hyvään ystävääni koska kyllästyin hänen käytökseensä miestäni kohtaan. Tuntuu pahalta, koska kyseessä on yksi läheisimmistä ystävistäni ja olemme olleet ystäviä 15 vuotta...

Koin kuitenkin että tein oikein. Olen jo yli kaksi vuotta katsellut sitä pelleilyä. Vietämme yleensä aikaa porukassa jossa on minä ja 6 muuta naista. Joskus mieheni on mukana, aika harvoin. Myös muidenkin ystävien miesystävät saattavat olla mukana. Tämä kyseinen ystävä kuitenkin aina käyttäytynyt turhan kiinnostuneesti juuri minun miestäni kohtaan. Katselee pöydän päästä ihaillen ja huokailee. Teki näin jo ensimmäisellä kertaa kun ystävä tapasi mieheni... Mies sanoi silloin että ystäväni on outo ja hänen tuijottelunsa ahdistaa häntä. Mies usein kieltäytyy tulemasta yhteisiin illanviettoihin koska ystäväni on niin päällekäyvä.

Mm. näitä asioita on tapahtunut:
- Väenvängällä yrittää änkeä meidän väliin istumaan.
- Katselee miestäni ja huokailee. (muutkin ystävät ovat huomanneet tämän, eli en siis todellakaan kuvittele tätä)
- Kikattelee ja hihittelee aivan holtittomasti jos mieheni sanoo mitä tahansa.
- Lähettää miehelleni tekstareita sekä fb-messengeriin viestejä. Ei todellakaan minuun pidä niin paljon yhteyttä. Viestin sisällöt on neutraaleja, esim "Moikka, mitä kuuluu?" "Mitä teet nyt?" etc. Mies vastasi aluksi ihan normisti, mutta lopetti vastailun ja poisti hänet fb:stä.
- Tänään olimme kahvittelemassa pitkästä aikaa porukalla ja ystävä heti istahtaa mieheni viereen. Sappeni alkoi jo hieman kiehua, sitten lopulta pimahdin totaalisesti koska ystävä alkoi lääppiä mieheni reittä samalla kun kertoi jotain asiaansa. Tämä oli ensimmäinen kerta kun hän tuolla tavoin koskettaa.

Mieheni pomppasi ylös ja minä erittäin kärkkäästi totesin ystävälle "Mitä sä oikeen teet!?" Ei vastausta. Katseli vaan ja yritti sitten jotain änkyttää. Rupesin raivoamaan, sanoin parin vuoden takaiset patoutuneet tunteet ja ajatukset hänelle näistä "tilanteista"... ystävälle tuli kyyneleet silmiin. En haukkunut häntä, sanoin että en voi käsittää hänen käytöstään ja että nyt mulle riitti. Meille riitti. Lähdimme kahvilasta pois ja nyt kotona tuntuu vähän nololta että sellaisen episodin väänsin ja tuntuu kurjalta kun en tiedä kuinka meidän "porukan" käy. En halua olla tekemisissä tämän kyseisen ystävän kanssa millään muotoa enää. Olen pariin otteeseen suoraan kysynyt häneltä että onko hänellä jotain tunteita miestäni kohtaan ja vastaus on ollut aina "ei tietenkään!" Mutta käytös kertoo muuta.

Tämä ystävä on tunnettu siitä että hänellä ei ole ikinä ollut sellaista oikeaa "suhdetta". Kaikki suhteet ovat olleet nettisuhteita ja maksimipituus suhteella on 2kk. Vaikka hän on ilmoittanut seurustelevansa ja kirjoittaa feisbuukkiin että rakastaa yms yms... niin hän on aina vilkuillut muita miehiä ja on tosiaan yrittänyt muidenkin ystävien miehiä. Mutta kun mun mies tuli kuvioihin niin tää "ihailu" kohdistui vaan mun mieheen.

Olen 21, mieheni 24 ja ystävä myös 21 jos jotakuta ikä kiinnostaa.

Kokemuksia tämmöisestä kenelläkään? :( Mitä te olisitte tässä tilanteessa tehneet? Pystynköhän mitenkään rakentamaan ystävyyssuhdetta ennalleen...? Jos vaikka sopisin ystävän kanssa,että lopettaa moisen pelleilyn? Aikaisemmin kiellot ei ole tepsineet...kun olen suoraan sanonut että "Hei voitko hillitä vähän" kun hän on tullut mieheni naaman eteen keikistelemään ja kikattelemaan. Miehenkään kiellot ja muut "menen tilanteesta pois"-siirrot eivät ole tehonneet.
En osaa yhtään sanoa että olisinko ollut ok jos ystävä olisi myöntänyt suoraan että pitää miehestäni... Tosi kurjalt tuntuu vaikka samalla tuntuu että tein oikein. Oon vaan itkeny kotona ja miettiny sitä kuinka noin vaan heitin vuosien ystävyyden kaivoon... nyt meen lepäämään hetkeksi ja tuun illemmalla vastailemaan mahdollisiin kysymyksiin.

Pahoittelen jos oli pitkä teksti... ja pahoittelen jos on massiivisia kirjoitusvirheitä kun puhelimella tätä näpytän. Kiitos etukäteen vastauksista kaikille!<3

Sivut

Kommentit (89)

Vierailija

Teit ihan oikein. Olet ollut mielestäni jopa hämmästyttävän pitkämielinen ja ymmärtäväinen. Jos tuota on jatkunut jo noin pitkään niin voi hyvin olla, että ihastus olisi vain jatkunut ja jatkunut ystäväsi puolelta ties miten pitkään. Luulen, että tämä on hänellekin ihan hyvä, että ei näe enää miestäsi missään, pääsee elämässään ns. eteenpäin.

itkupotkuvinkuvääntö

Hyvä, tunnen ainakin tehneeni oikein, vaikka kurjalta tuntuukin... :/

Ja kyllä olen ollut yllättävän "kärsivällinen".
Oon ikävä kyllä sellaista kiltti tyttö-tyyppiä, mutta tässä tilanteessa tavallaan kai halusin sulkea silmäni siltä että hyvä ystävä suorastaan kärkkyy miestäni...
Tyhmä olen ollut kun annoin jatkua näinkin pitkään. Oli vaan viimeinen pisara tuo reiden käpälöiminen. Onneksi tapahtui niin vedin ne kilarit lopulta.

Tämän vuoden aikana ystävä ja mieheni ovat nähneet toisensa porukka-illoissa vain kolme kertaa. Miehen vetäytyminen illanvietoista on ollut hyväksi, kun ei ole tarvinnut katsella sitä kuolaamista... mutta nyt voin onneksi sanoa että se on täysin ohi. Toivottavasti. Meni poistoon fb:stäkin multa ja toivon ettei ala meitä vainoamaan. Ties mitä saa päähänsä. Ystävällä selvästi jokin ongelma, mt-ongelma tai on vaan totaalisen obsessoitunut. Toivottavasti löytää itselleen jonkun aidon ja vapaana olevan tyypin joskus. Ei sitten tarvi kuolata muiden miehiä. Käsittämätöntä kuinka joku oikeasti voi tehdä noin... ihan iljettää!

Uskon että porukkamme muut naiset ovat puolellani tässä, kun eivät hekään ole jaksaneet katsella sitä sirkusta...
Nyt saa miesparkakin mielenrauhan. Huhhuh.

~Ap~

Vierailija

Enpä olis arvannut, että tulet tänne avautumaan asiasta!

Mutta mä oon pahoillani. En oikein osaa antaa mitään selitystä asiaan. Ehkä liittyy vähän mun isäsuhteeseen, jotenkin en osaa hakea huomiota terveellä tavalla.

Voitaisko me jutella vielä?

Vierailija

Musta hoidit tilanteen tahdittomasti, jos 1,5 v olet vain katsellut tilannetta hiljaa päältä ja sitten yhtäkkiä katkaiset välit. Ystäväsi ei ehkä ollut tarkoituksella ilkeä tai paha sinulle tai miehellesi. Sinun olisi ollut hyvä ottaa asia hienotunteisesti esille jo aiemmin.

Vierailija

Eihän ystävä ymmärrä eron syytä, jos vain katkaiset pitkät välinne kuin leikaten. Oikein olisi se, että annat hänelle ensin mahdollisuuden muuttaa käytöstään ja pyytää anteeksi. Ja vasta sitten jos ei onnistu, katkaiset välit. Tämä voisi olla varoitus. Olen empaattinen ihminen - sinua vanhempi 35v - ja tuli paha mieli ystäväsi puolesta.

Vierailija

Uskon, että hän vielä kuuntelee sinua, jos annat mahdollisuuden. Hän tahtoisi vain olla onnellinen kuten te ja kaipaa kovasti miehen läheisyyttä. Ja on ajatellut että hänen käytöksensä on ok kun et ole osannut mainita asiasta mitenkään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eihän ystävä ymmärrä eron syytä, jos vain katkaiset pitkät välinne kuin leikaten. Oikein olisi se, että annat hänelle ensin mahdollisuuden muuttaa käytöstään ja pyytää anteeksi. Ja vasta sitten jos ei onnistu, katkaiset välit. Tämä voisi olla varoitus. Olen empaattinen ihminen - sinua vanhempi 35v - ja tuli paha mieli ystäväsi puolesta.

Eiköhän "ystävä" ymmärrä täysin, miksi välit on poikki, olihan Ap. riidan yhteydessä kertonut.

Tunteilleen ei kukaan voi mitään, mutta käytökselleen kyllä voi.
Reiden hinkkaamiset ja viestailut ei ole normaalia käytöstä, vaan vaikuttaa siltä, että ystävä on rakastunut mieheesi. Kokemuksesta tiedän, että ulos sulkeminen on ainoa vaihtoehto.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Eiköhän "ystävä" ymmärrä täysin, miksi välit on poikki, olihan Ap. riidan yhteydessä kertonut.

Tunteilleen ei kukaan voi mitään, mutta käytökselleen kyllä voi.
Reiden hinkkaamiset ja viestailut ei ole normaalia käytöstä, vaan vaikuttaa siltä, että ystävä on rakastunut mieheesi. Kokemuksesta tiedän, että ulos sulkeminen on ainoa vaihtoehto.

Valta perustuu varoittamiseen paitsi tilanteissa, joiden törkeys on yksiselitteistä. Tässä niin ei ole. Periaate on se, että aina annetaan ensin mahdollisuus parantaa tapansa ennen kovempaa tuomiota.

Vierailija

Ap, pyydä itsesi takia ex-ystävältäsi anteeksi noita kilareiden vetoa mutta älä paina itse asiaa villaisella. Tavatkaa kerran kahdestaan ja käykää läpi mitä tapahtui. Sitten kun olet antanut ystävällesi viimeisen mahdollisuuden kertoa oma versionsa, päätät tahdotko olla missään tekemisissä. Ajattele että tämä on mahdollisuutesi kasvaa kiltistä tytöstä täyspäiseksi aikuiseksi jolla on itsetunto kohdillaan!

Vierailija

Ihmettelen ettei kukaan muu ystäväporukasta ole sanonu kunnolla mitään. Outoa porukkaa teillä kun kaikki vaan katsoneet parin vuoden ajan. Ehkä asiasta puhuminen/pieni vittuilu porukalla olisi laukaissut tilanteen jo aikaisemmin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ap, pyydä itsesi takia ex-ystävältäsi anteeksi noita kilareiden vetoa mutta älä paina itse asiaa villaisella. Tavatkaa kerran kahdestaan ja käykää läpi mitä tapahtui. Sitten kun olet antanut ystävällesi viimeisen mahdollisuuden kertoa oma versionsa, päätät tahdotko olla missään tekemisissä. Ajattele että tämä on mahdollisuutesi kasvaa kiltistä tytöstä täyspäiseksi aikuiseksi jolla on itsetunto kohdillaan!
"Kiltistä tytöstä täyspäiseksi aikuiseksi"??

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Niin, sellaiseksi joka osaa ilmoittaa rauhallisesti ja perustellusti että mikä ei ole itselleen ok ja osaa vetää rajat sen aiemman kiltin tytön mallin mukaan joka nielee vääryydet kunnes ainoa tapa hoitaa hiertävät ongelmat on räjähtää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Niin, sellaiseksi joka osaa ilmoittaa rauhallisesti ja perustellusti että mikä ei ole itselleen ok ja osaa vetää rajat sen aiemman kiltin tytön mallin mukaan joka nielee vääryydet kunnes ainoa tapa hoitaa hiertävät ongelmat on räjähtää.

Ok! Sama ihminen voi olla kiltti ja kuitenkin toimia noin kuin sanot. Kiltteyttä ei tarvitse hylätä siksi että haluaa puolustaa itseään ja asioitaan. Kynnysmatot on oma juttunsa.

Vierailija

Älä tee sopua. Nimittäin yleensä kyse siitä et saa rikkoa toisten suhteita. Mun sisko oli tuollainen ja aina kohteena oli mun poikaystävä. Ei olla tekemisissä ja olen ollut mieheni kanssa 20 vuotta ja siskoni ei tule koskaan näkemään miestäni ja lapsiani.
Siskoni on lähemmäs 50v. ja ei ole muuttunut mihinkään.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat