Hyvä ystävä ihastunut mieheeni. Välit poikki.
Pistin välit poikki hyvään ystävääni koska kyllästyin hänen käytökseensä miestäni kohtaan. Tuntuu pahalta, koska kyseessä on yksi läheisimmistä ystävistäni ja olemme olleet ystäviä 15 vuotta...
Koin kuitenkin että tein oikein. Olen jo yli kaksi vuotta katsellut sitä pelleilyä. Vietämme yleensä aikaa porukassa jossa on minä ja 6 muuta naista. Joskus mieheni on mukana, aika harvoin. Myös muidenkin ystävien miesystävät saattavat olla mukana. Tämä kyseinen ystävä kuitenkin aina käyttäytynyt turhan kiinnostuneesti juuri minun miestäni kohtaan. Katselee pöydän päästä ihaillen ja huokailee. Teki näin jo ensimmäisellä kertaa kun ystävä tapasi mieheni... Mies sanoi silloin että ystäväni on outo ja hänen tuijottelunsa ahdistaa häntä. Mies usein kieltäytyy tulemasta yhteisiin illanviettoihin koska ystäväni on niin päällekäyvä.
Mm. näitä asioita on tapahtunut:
- Väenvängällä yrittää änkeä meidän väliin istumaan.
- Katselee miestäni ja huokailee. (muutkin ystävät ovat huomanneet tämän, eli en siis todellakaan kuvittele tätä)
- Kikattelee ja hihittelee aivan holtittomasti jos mieheni sanoo mitä tahansa.
- Lähettää miehelleni tekstareita sekä fb-messengeriin viestejä. Ei todellakaan minuun pidä niin paljon yhteyttä. Viestin sisällöt on neutraaleja, esim "Moikka, mitä kuuluu?" "Mitä teet nyt?" etc. Mies vastasi aluksi ihan normisti, mutta lopetti vastailun ja poisti hänet fb:stä.
- Tänään olimme kahvittelemassa pitkästä aikaa porukalla ja ystävä heti istahtaa mieheni viereen. Sappeni alkoi jo hieman kiehua, sitten lopulta pimahdin totaalisesti koska ystävä alkoi lääppiä mieheni reittä samalla kun kertoi jotain asiaansa. Tämä oli ensimmäinen kerta kun hän tuolla tavoin koskettaa.
Mieheni pomppasi ylös ja minä erittäin kärkkäästi totesin ystävälle "Mitä sä oikeen teet!?" Ei vastausta. Katseli vaan ja yritti sitten jotain änkyttää. Rupesin raivoamaan, sanoin parin vuoden takaiset patoutuneet tunteet ja ajatukset hänelle näistä "tilanteista"... ystävälle tuli kyyneleet silmiin. En haukkunut häntä, sanoin että en voi käsittää hänen käytöstään ja että nyt mulle riitti. Meille riitti. Lähdimme kahvilasta pois ja nyt kotona tuntuu vähän nololta että sellaisen episodin väänsin ja tuntuu kurjalta kun en tiedä kuinka meidän "porukan" käy. En halua olla tekemisissä tämän kyseisen ystävän kanssa millään muotoa enää. Olen pariin otteeseen suoraan kysynyt häneltä että onko hänellä jotain tunteita miestäni kohtaan ja vastaus on ollut aina "ei tietenkään!" Mutta käytös kertoo muuta.
Tämä ystävä on tunnettu siitä että hänellä ei ole ikinä ollut sellaista oikeaa "suhdetta". Kaikki suhteet ovat olleet nettisuhteita ja maksimipituus suhteella on 2kk. Vaikka hän on ilmoittanut seurustelevansa ja kirjoittaa feisbuukkiin että rakastaa yms yms... niin hän on aina vilkuillut muita miehiä ja on tosiaan yrittänyt muidenkin ystävien miehiä. Mutta kun mun mies tuli kuvioihin niin tää "ihailu" kohdistui vaan mun mieheen.
Olen 21, mieheni 24 ja ystävä myös 21 jos jotakuta ikä kiinnostaa.
Kokemuksia tämmöisestä kenelläkään? :( Mitä te olisitte tässä tilanteessa tehneet? Pystynköhän mitenkään rakentamaan ystävyyssuhdetta ennalleen...? Jos vaikka sopisin ystävän kanssa,että lopettaa moisen pelleilyn? Aikaisemmin kiellot ei ole tepsineet...kun olen suoraan sanonut että "Hei voitko hillitä vähän" kun hän on tullut mieheni naaman eteen keikistelemään ja kikattelemaan. Miehenkään kiellot ja muut "menen tilanteesta pois"-siirrot eivät ole tehonneet.
En osaa yhtään sanoa että olisinko ollut ok jos ystävä olisi myöntänyt suoraan että pitää miehestäni... Tosi kurjalt tuntuu vaikka samalla tuntuu että tein oikein. Oon vaan itkeny kotona ja miettiny sitä kuinka noin vaan heitin vuosien ystävyyden kaivoon... nyt meen lepäämään hetkeksi ja tuun illemmalla vastailemaan mahdollisiin kysymyksiin.
Pahoittelen jos oli pitkä teksti... ja pahoittelen jos on massiivisia kirjoitusvirheitä kun puhelimella tätä näpytän. Kiitos etukäteen vastauksista kaikille!<3
Kommentit (89)
Vähän sivusta, mutta en tajua tota ystävät ennen parisuhdetta juttua. Mulle mun poikaystävä kuuluu perheeseen. Mun on tarkoituksena rakentaa hänen kanssa tulevaisuus ja perhe, sitä me ollaan tehty jo neljä vuotta. Mä laitan todellakin mun parisuhteen kaiken edelle, koska se suhde on mulle tärkeämpi kuin mikään muu! Kuulostaa kummallieselta laittaa ystävät vakavan ja pitkän parisuhteen edelle...
Ja sitten aiheeseen, mun mielestä et tehny mitään väärää. Ihmettelen miten sulla on kestänyt pinna noin pitkään. Itse en olisi kauaa katsellut. Voit toki vielä selvitellä välejä mutta vain jos itse haluat, mielestäni et ole kaverillesi mitään velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kaveri on näköjään joskus (lapsena) joutunut hyväksikäytön kohteeksi. Hyväksikäytetyt oireilee aikuisina noin.
Öhhh... No ainakaan minä en noin käyttäydy eikä muutkaan tuntemani uhrit. Ennemminki päin vastoin, vältellään turhaa kontaktia. Mistä sä tän päättelyn oot repässy, oi keittiöpsykologi?
T. Ohis vaan
Voi nolous, ainahan joku on ihastunut. Jos panee välit poikki, se on kyllä vähän kiusallista hiekkalaatikkomeininkiä. En lue aloitusta koska otsikko tällainen.
Miehelläsi ja tällä naisella on salasuhde,siksi tuo kummallinen käytös.
Tää aloitus voisi olla mun kirjoitus paitsi ollaan kolmekymppisiä ja tää ystävä oli vain kaveri, ei enää sitäkään. Siis tutustuttiin alkuvuodesta kun tuli meille ja meillä on tapana olla työkavereiden kanssa vapaalla aina meillä, grillaillaan ja saunotaan ja vietetään aikaa. Tää uusi tulokaskin kutsuttiin mukaan mutta alkoi käyttäytymään just noin mun miehen seurassa, sen huomasin mä ja muut.
Hyppi meillä pyyhe päällä ja tunki miehen viereen istumaan, katseli ja huokaili, pyysi kokoajan kahdestaan tupakalle ja kännipäissään halaili. Ei siis esim halaillut muita kuin mun miestä ja mieskin sanoi et se sun uusi työkaveri on "outo ja päällekäyvä". Muutaman illanvieton jälkeen sain tarpeekseni eikä enää ole tervetullut meille.
En vaan yksinkertaisesti enää kutsu meille, ei ole kysellyt miksi mutta jos kysyy niin sanon syyn.
Vierailija kirjoitti:
Tää aloitus voisi olla mun kirjoitus paitsi ollaan kolmekymppisiä ja tää ystävä oli vain kaveri, ei enää sitäkään. Siis tutustuttiin alkuvuodesta kun tuli meille ja meillä on tapana olla työkavereiden kanssa vapaalla aina meillä, grillaillaan ja saunotaan ja vietetään aikaa. Tää uusi tulokaskin kutsuttiin mukaan mutta alkoi käyttäytymään just noin mun miehen seurassa, sen huomasin mä ja muut.
Hyppi meillä pyyhe päällä ja tunki miehen viereen istumaan, katseli ja huokaili, pyysi kokoajan kahdestaan tupakalle ja kännipäissään halaili. Ei siis esim halaillut muita kuin mun miestä ja mieskin sanoi et se sun uusi työkaveri on "outo ja päällekäyvä". Muutaman illanvieton jälkeen sain tarpeekseni eikä enää ole tervetullut meille.
En vaan yksinkertaisesti enää kutsu meille, ei ole kysellyt miksi mutta jos kysyy niin sanon syyn.
Siis tutustuttiin kun tuli meille TÖIHIN^^ :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis suuteliko (lääppi) ystäväsi miehesi reittä? Ymmärrän hyvin, että poistit hänet ystävistäsi.
Kyllä mä ainakin ymmärrän lääppimisen sellaisena klähmimisenä enkä suuteluna,mistä ihmeestä keksit että ystävä olisi suudellut miehen reittä?
Ilmeisesti tässsä tapauksessa sivellyt,tai hinkannut,koskenut siis sopimattomalla tavalla sopimattomaan ruumiinosaan.Aika yksiselitteisen törkeää touhua,vaikka joku tuolla aikaisemmin muuta väitti.
seksuaalista ahdisteluahan tuo on; ei noin käyttäydytä ketään kohtaan ja ap:n mies on selkeästi vaivaantunut tuon "ystävän" käytöksestä.Kiertoon vaan tuollainen kaveri, ei ole tervettä touhua, henkisesti jäänyt lapsenasteelle. Tuon ikäisen ihmisen pitäisi jo tajuta tällaiset asiat. Voittehan te vielä tavata ja jutella mutta lopettaisin ystävyyden tuohon, selkeästi häntä hiertää se että sinulla on hyvä parisuhde ja tekee kaikkensa häiritäkseen teidän onneanne. En tiedä kannattaako tuollaisen ystävyyden perään itkeä, oikean karvansa näytti nyt.
Vierailija kirjoitti:
Voi nolous, ainahan joku on ihastunut. Jos panee välit poikki, se on kyllä vähän kiusallista hiekkalaatikkomeininkiä. En lue aloitusta koska otsikko tällainen.
Se onkin hieno tapa kommentoida asioita,joista ei mitään tiedä :D Jep,ainahan joku on ihastunut,ei tunteilleen mitään voi tehdä.Käytökselleen onneksi voi.Jos olisit lukenut avauksen,tietäisit että ystävä on kaksi vuotta avoimesti vikitellyt ap:n miestä,ja tilanne kärjistyi siihen että ystävä lähenteli miestä kahvipöydässä.Se ei ole sopivaa vaikka olisi kuinka ihastunut.
Vierailija kirjoitti:
En nyt jaksa lukea koko tekstiä. Mutta aivan pöljä syy katkaista välit. Olisit imarreltu että sun miehes on muidenkin silmissä ihana. Mun mielestä olisi vaan hassua tuollainen. Ei mua haittais. Sitä paitsi kyllä ystävyys kulkee parisuhteen edellä. CHICKS BEFORE DICKS.
Et jaksa kirjoitusta lukea ja kommentoit kuitenkin 'asiantuntevasti'. Juupa juu. etta tallainen tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis suuteliko (lääppi) ystäväsi miehesi reittä? Ymmärrän hyvin, että poistit hänet ystävistäsi.
Kyllä mä ainakin ymmärrän lääppimisen sellaisena klähmimisenä enkä suuteluna,mistä ihmeestä keksit että ystävä olisi suudellut miehen reittä?
Ilmeisesti tässsä tapauksessa sivellyt,tai hinkannut,koskenut siis sopimattomalla tavalla sopimattomaan ruumiinosaan.Aika yksiselitteisen törkeää touhua,vaikka joku tuolla aikaisemmin muuta väitti.
seksuaalista ahdisteluahan tuo on; ei noin käyttäydytä ketään kohtaan ja ap:n mies on selkeästi vaivaantunut tuon "ystävän" käytöksestä.Kiertoon vaan tuollainen kaveri, ei ole tervettä touhua, henkisesti jäänyt lapsenasteelle. Tuon ikäisen ihmisen pitäisi jo tajuta tällaiset asiat. Voittehan te vielä tavata ja jutella mutta lopettaisin ystävyyden tuohon, selkeästi häntä hiertää se että sinulla on hyvä parisuhde ja tekee kaikkensa häiritäkseen teidän onneanne. En tiedä kannattaako tuollaisen ystävyyden perään itkeä, oikean karvansa näytti nyt.
Tämä pitää paikkansa,sympatiat on täysin ap:n ja hänen miehensä puolella.Se on oikeasti vastenmielistä,kun joku josta ei ole yhtään kiinnostunut tulee iholle.Joku aikaisemmin kuittaili,että voi miesparkaa kun kaksi parikymppistä vainoaa.Eihän sillä ole merkitystä,onko ei-toivottu ihailija nuori vai vanha,viehättävä vai kuvottava.Seksuaalinen ahdistelu on aina vastenmielistä ja väärin.
Toisaalta ymmärrän että ap:n on vaikea katkaista välit ystävään joka on ollut elämässä kauan ja välit ovat olleet läheiset.Itse olen joutunut "hylkäämään" rakkaan ystävän hänen muututtaan jostain syystä täysin epäluotettavaksi,ja vaikka tiesin että ratkaisu on oikea,joskus vuosien jälkeenkin muistelen ikävöiden hyviä hetkiä hänen kanssaan.
Pari täysin OT-juttua tuli mieleen tästä ketjusta:joku mielsi "lääppimisen" suuteluksi.Minusta "nuohoaminen" tai "nuoleskelu" viittaavat suuteluun,lääppiminen on koskettelua,mutta voisiko kyseessä olla jokin murre-ero?
Ja miten torjutaan seksuaalinen ahdistelu torjutaan "tyylikkäästi"? Siis jos on julkisella paikalla ja joku tulee lääppimään eikä halua järjestää kohtausta.
Vierailija kirjoitti:
Ja miten torjutaan seksuaalinen ahdistelu torjutaan "tyylikkäästi"? Siis jos on julkisella paikalla ja joku tulee lääppimään eikä halua järjestää kohtausta.
Minä olen vähäeleisesti upottanut kynnet kämmenselkään ja kuiskannut, että irti. En syvälle, mutta niin että viesti menee kerrasta perille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt jaksa lukea koko tekstiä. Mutta aivan pöljä syy katkaista välit. Olisit imarreltu että sun miehes on muidenkin silmissä ihana. Mun mielestä olisi vaan hassua tuollainen. Ei mua haittais. Sitä paitsi kyllä ystävyys kulkee parisuhteen edellä. CHICKS BEFORE DICKS.
Et jaksa kirjoitusta lukea ja kommentoit kuitenkin 'asiantuntevasti'. Juupa juu. etta tallainen tapaus.
Alempana oli joku muukin,joka kommentoi pelkän otsikon perusteella.Siis oikeasti,joko avaus kiinnostaa sen verran että sen lukee ja sitten kirjoittaa mielipiteensä tai sitten ei kiinnosta varsinkin jos on pitkä juttu,sitten etsitään mieluisampi ketju.
Miksi ihmeessä joku katsoo tarpeelliseksi kommentoida juttua,jota ei ole viitsinut edes lukea?Ap:n tilanne on kuitenkin aika selkeä:
Ap:n ystävä himoitsee/rakastaa ap:n miestä ja näyttää sen avoimesti parin vuoden ajan.
Ap ja mies eivät pidä tästä.
"Ystävä" ahdistelee miestä seksuaalisesti kahvipöydässä.
Tämä on se naula,joka katkaisee ap;n kamelin selän ja hän pistää välit poikki.
Jossain tilanteissa,kun ystävä paljastuu kusipääksi,ei päde ajatus "ystävät ovat tärkeämpiä kuin miehet".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vähäeleisesti upottanut kynnet kämmenselkään ja kuiskannut, että irti. En syvälle, mutta niin että viesti menee kerrasta perille.
Tämä on hyvä ajatus,kiitos vinkistä! :)
Ja mitä teki nössö miehesi? Ei mitään, hänen olisi pitänyt sanoa asiat niin, että perille menee. Ei sinun.
Vierailija kirjoitti:
Pari täysin OT-juttua tuli mieleen tästä ketjusta:joku mielsi "lääppimisen" suuteluksi.Minusta "nuohoaminen" tai "nuoleskelu" viittaavat suuteluun,lääppiminen on koskettelua,mutta voisiko kyseessä olla jokin murre-ero?
Mun kokemukseni mukaan sitä ei voi torjua "tyylikkäästi" siksi että kohtaus syntyy yleensä väistämättä. Ahdistelija toimii noin koska hän kokee olevansa oikeutettu rikkomaan toisen koskemattomuutta, ja hän suuttuu kun tämä oikeus kyseenalaistetaan.
Usein vielä UHRIA pidetään sitten tahdittomana kun on järjestänyt kohtauksen, eikä sitä AHDISTELIJAA. Tämä ei ole vain naisvihamielinen juttu, koska olen todistanut tilannetta jossa miestä lääppi nainen, mies kielsi vihaisesti -> mies olikin se konna. Useammin tosin niin että naista aletaan haukkua ja jopa lakataan kutsumasta kaveripiirin juttuihin kun on sellainen tiukkapipo miestenvihaaja että pienestä pepun kourimisesta suuttuu.
Mä oon tuo jonka työkaveri lääppi mun miestä. Niin mun mies ei oo nössö mutta onhan se vaikeeta jollekin naiselle sanoa et lopeta jne kun kaikki kyttää siinä vieressä. Kun ei halua olla kusipääkään ja ns nolata sitä naista kun ei tiedä jos on oikeesti vaikka jotain mt-ongelmia tai muuta :(
Jätä se sika, ansaitset parempaa.
Löytyhän se oikee syyllinen tähänkin tilanteseen