Kaikesta tarjoilusta loukkaantuva ylipainoinen sukulainen tulossa pikkujouluihini viikon kuluttua, auttakaa, mitä tarjoan?
Laitoin tämän jo tuonne mielensäpahoittamiskeskusteluun mutta tarvitsen apua niin tein ihan oman aloituksen, eli
Eräs ylipainoinen sukulainen, vaikka Jenna loukkaantuu aina, oli tarjolla mitä ruokaa/juomaa hyvänsä.
Tätä käytöstä ollaan muun suvun kesken naureskeltu. Esim. sukulainen A tarjosi luonaan kanasalaattia ja vichy-vettä. Tästä Jenna oli kysynyt että vihjaileeko A että hänen täytyisi laihduttaa.
Sukulainen B tarjosi (eri tilaisuuksista siis joka kerta kyse) sattui olemaan tuolloin hyvin vähävarainen opiskelija ja oli saanut konditoriossa työskentelevältä tutultaan ilmaiseks valmistäytekakun, kun saivat viedä ylijäämät alekakut kotiin. Juomaksi oli Jaffaa. B laittoi tarjolle, Jenna ei koskenutkaan kakkuun vaan nyrpisteli kädet puuskassa että tällaisiako sinä kuvittelet että päivät pitkät vedän naamaani.
Sukulainen C Osti -30% ale jauhelihaa ja teki lihapullia, jonka kanssa vähän hienommin muotoiltua pastaa. Valitettavasti jauhelihapaketti unohtui tiskipöydälle, jonka Jenna huomasi vasta kun oli jo syönyt osan ruuasta. Suureleisesti ryntäsi roskikselle kakomaan ja sylkemään, huusi että Luuleeko C että hänelle voi syöttää jotain pilaantunutta paskaa vain siksi että hän on lihava. Viinipullon joi kyllä hyvällä halulla tyhjäksi syyllä "täytyyhän sitä jollain suu huuhtoa tämän paskan jälkeen"
Minä olen sitten sukulainen D ja en ole vielä joutunut Jennalle mitään tarjoamaan mutta hän on tulossa pikkujouluihini viikon kuluttua ja olen kauhuissani että mitä ihmettä tarjoan :D Muille siis kelpaa mikä vain eli menun olisi mentävä niin ettei Jenna saa draamaa aikaiseksi. Viinin nyt ehkä uskallan laittaa kun se oli kelvannut. Saa ehdottaa, pelastakaa minut!!! :D
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Kysyn vaan et miksi kukaan kutsuu Jennaa mihinkään?
On paljon hyvinkäyttäytyviä, mukavia ihmisiä, joita kukaan ei kutsu mihinkään, heille ei ole aikaa. Tuollaiset porsaat sitten halutaan kutsua? Katsokaa peiliin, älkääkä valittako. Ihminen voi valita seuransa itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että Jenna ei ole saanut kunnolla munaa ikuisuuksiin.
Olisiko ratkaisuna siis järjestää Jennalle miesprostituoitu?
Parhaat pikkujoulut ever.
Kilisee kilisee kulkuset!
Tai sitten Jennan kommentti olisi: "vihjailetko, että minun pitäisi nussimalla hikoilla liikakilot pois? "
Jesseteippiä suun eteen.
Tai tee kaikkea samaa kuin a, b ja c. Paitsi jätä viini pois. Jos valittaa niin älä jää kuuntelemaan vaan jätä täysin ilman huomiota ja mene juttelemaan jollekin ihan toiselle, vaikka siitä että se kanasalaatti oli niin hyvää silloin, toivottavsti onnistuit tekemään yhtä hyvää kuin sukulainen a. Sitten siirryt kehumaan niitä lihapullia kysellen miten c ne maustoikaan. Kakku konditoriosta ja siitäkin muistat kehua kuinka ihanaa se kakku oli silloin. Varastat huomion itseesi ja jätät draamailijan ilman yleisöään. Jos lähtee ovet paukkuen niin jatkatte iloisesti juhlia hyvän ruuan ja musiikin parissa.
Yritykset järjestää pikkujouluja,pikkujoulut ei ole mitään ystäväjuhlia tai sukukokouksia.
Vierailija kirjoitti:
Yritykset järjestää pikkujouluja,pikkujoulut ei ole mitään ystäväjuhlia tai sukukokouksia.
Nyt tais löytyä se jota ei koskaan kutsuta juhliin.
Tarjoile sitä, mitä itse haluat ja minkä tiedät muille maistuvan. Jos tämä Jenna nostaa siitä taas älämölön, niin voit mielestäni ihan oikeutetusti todeta, että tehköön itse paremmat tarjoilut, tai menköön vaikka johonkin ravintolaan. Jos oikeasti haluat häntä miellyttää, laita tarjolle sekä vähän terveellisempää, että vähän vähemmän terveellistä vaihtoehtoa.
Jos olisin kivalla tuulella (ja miksi en olisi), kysyisin minäkin Jennalta millaista sapuskaa hän haluaisi syödä. Voisinpa vielä muistuttaa häntä näistä aiemmista A, B ja C -katastrofeista, ja vähän naureskellen todeta, että en halua, että Jenna tällä kertaa joutuu pahoittamaan mielensä, kiltti kun olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parhaat pikkujoulut ever.
Kilisee kilisee kulkuset!
Mä oikein nään tän tilanteen :D
"Tulkaas kaikki pöytään! Paitsi Jenni, mene sä sinne makuuhuoneeseen. Sulle on siellä omat herkut."
Ehkä kutsujat/emännät ovat itse olleet töykeitä, kun ovat jälkikäteenkin haukkuneet vierasta. Ole sinä hyvä ja ystävällinen emäntä ja jos silti vieras käyttäytyy huonosti, sano nätisti, mutta topakasti:
- Meidän kodissa on sellainen tapa, että ruokaa ei saa arvostella, ja sen voi jättää kaikessa hiljaisuudessa syömättä jos ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka vuosi olen,mutta yksityishenkilöt ei järjestä pikkujouluja.
Minusta se on jotenkin säälittävää ja turhaa,vähän sama jos ihminen joka ei ole menossa naimisiin järjestäisi polttarit.
Porkkanaraastetta ja kraanavettä kera vittumaisen hymyn
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta se on jotenkin säälittävää ja turhaa,vähän sama jos ihminen joka ei ole menossa naimisiin järjestäisi polttarit.
Pikkujoulut on sellainen joulujuhla, jota vietetään ennen varsinaista joulua. Itse olen ainakin ollut yritysten lisäksi esimerkiksi harrastusporukoiden ja opiskelijajärjestöjen pikkujouluissa. Enkä keksi yhtään syytä, miksei myös kavereiden kanssa voisi myös pitää jouluisia illanistujaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johon Jenna sitten: Luuletteko te saatanan kusipäät etten minä miestä saa, koska olen läski, vai HÄH? Nyt lisää viiniä, että saan huuhdeltua tuon huoran suustani, saatana!
Ai kamala, kitos kun vähän piristitte minua :D <3
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko siis että vain yritysten palveluksessa olevat ihmiset viettävät joulua ja ovat täten ainoat joilla on oikeus viettää joulua edeltävää juhlaa? (vrt häät ja polttarit)
Itse tekisin muutaman eri vaihtoehdon ihan "oman maun mukaan". Nirppanokka on syö tai on sitten syömättä ihan oman mielensä mukaan.
Meillä tarjolla voisi olla suolainen piirakka ja salaatti (isommalle vierasporukalle ehkä kaksikin makuvaihtoehtoa molemmista). Ryhmäsalaatti on aika varma valinta, kun siitä kukin saa koostaa mieleisensä annoksen (eli salaatin eri ainesosat vadille raidoiksi tai lohkoiksi tai joka ainesosa omaan kuppiinsa).
Makeiksi tarjottaviksi tekisin varmaan jonkinlaisen hyytelökakun (tykkään tehdä ja syödä näitä), joulukakkua tai torttuja ja pipareita. Ja mahdollisesti lisäksi jouluisia suklaakonvehteja tai marmeladeja.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin tämän jo tuonne mielensäpahoittamiskeskusteluun mutta tarvitsen apua niin tein ihan oman aloituksen, eli
Eräs ylipainoinen sukulainen, vaikka Jenna loukkaantuu aina, oli tarjolla mitä ruokaa/juomaa hyvänsä.
Tätä käytöstä ollaan muun suvun kesken naureskeltu. Esim. sukulainen A tarjosi luonaan kanasalaattia ja vichy-vettä. Tästä Jenna oli kysynyt että vihjaileeko A että hänen täytyisi laihduttaa.
Sukulainen B tarjosi (eri tilaisuuksista siis joka kerta kyse) sattui olemaan tuolloin hyvin vähävarainen opiskelija ja oli saanut konditoriossa työskentelevältä tutultaan ilmaiseks valmistäytekakun, kun saivat viedä ylijäämät alekakut kotiin. Juomaksi oli Jaffaa. B laittoi tarjolle, Jenna ei koskenutkaan kakkuun vaan nyrpisteli kädet puuskassa että tällaisiako sinä kuvittelet että päivät pitkät vedän naamaani.
Sukulainen C Osti -30% ale jauhelihaa ja teki lihapullia, jonka kanssa vähän hienommin muotoiltua pastaa. Valitettavasti jauhelihapaketti unohtui tiskipöydälle, jonka Jenna huomasi vasta kun oli jo syönyt osan ruuasta. Suureleisesti ryntäsi roskikselle kakomaan ja sylkemään, huusi että Luuleeko C että hänelle voi syöttää jotain pilaantunutta paskaa vain siksi että hän on lihava. Viinipullon joi kyllä hyvällä halulla tyhjäksi syyllä "täytyyhän sitä jollain suu huuhtoa tämän paskan jälkeen"
Minä olen sitten sukulainen D ja en ole vielä joutunut Jennalle mitään tarjoamaan mutta hän on tulossa pikkujouluihini viikon kuluttua ja olen kauhuissani että mitä ihmettä tarjoan :D Muille siis kelpaa mikä vain eli menun olisi mentävä niin ettei Jenna saa draamaa aikaiseksi. Viinin nyt ehkä uskallan laittaa kun se oli kelvannut. Saa ehdottaa, pelastakaa minut!!! :D
Itse tarttuisin tuollaista niskasta kiinni ja poistaisin asunnosta.
Ei mitään ongelmaa minulla -miksi siis sinulla?
Kanasalaatti jossa paljon majoneesia. Jos kysyy yritätkö vihjaista laihduttamisesta, vastaa että jos luulee tuolla laihtuvan niin ei ihme että on lihava.
Laitat mielestäsi hyvää ruokaa ajatellen muita vieraita. Et sinä voi kertakaikkiaan ennakoida, mistä toinen suuttuu. Sitten jos hän kommentoi ruokiasil, niin esitä marttyyria ja oikein loukkaantunutta, että minä niin suurella vaivalla yritin saada hyvät tarjottavat. Johan ehkä häpeääkin :D Jos osaat tekoitkeä, niin sekin on sallittua! Ei toisten ruokapöytää kommentoida. Voit myös napakasti sanoa, että seuraavalla kerralla kun aikoo tulla kylään niin voi opetella ensin käytöstapoja hieman. En minä kyllä minkään riidan pelon vuoksi antaisi kenenkään haukkua tarjottaviani!
Jos itse piettäisin pikkujoulutyyppistä ruokailu pitkän matkan vierailijoille, niin laittaisin lämpimän ruuan, hyvää salaattia, jotain suolaista naposteltavaa (esim. rieska-lohi-tuorejuusto-rullia), jotain makeaa leivonnaista ja karkkia, sitten tietysti joulutunnelman vuoksi punaviiniä, glögiä, pipareita ja pehmeitä juustoja. Ja toki alkoholitontakin vaihtoehtoa, esim limukkaa. Ihan sokerillisena.