Sain tänään kuulla tuntemattomalta mummolta "suorat sanat".

Vierailija

Kun olin shoppailemassa, ja menin kauppakeskukseen omalla autolla. Lähdin siis omasta pihasta, ajoin kauppakeskuksen parkkihalliin ja sieltä kävelin sisälle. Koska lähin shoppaileen, ja ulkona ei ollu pakkasta niin laitoin ihan vaan nahkatakin, tiesin että kuiteki tulee kuuma kun kaupoissa pyörii ja testailee vaatteita etc. Sitte semmonen ylipaksusti sisätiloihin nähden pukeutunut mummo tuli ihan hermona mun luo ja alko säksättää että miksi nuoriso pukeutuu liian vähään, pitääkö aina ajatella ulkonäköä ennemmin kuin sopivaa vaatetusta, typerää, eikö me opita koskaan ja muuta mukavaa. Ei antanut suun sijaa ja lopuksi huusin (no, kovaan ääneen, en varsinaisesti huutanut) että asiahan ei sulle kuulu, joten anna olla. :/
Osaan kyllä pukeutua sään mukaan, ja koska nyt oli lauha sää niin siks nahkatakki, miinuskeleillä laitan aina talvitakin ja alle vaikka jonkun ohuemmab paidan jos meen kaupoille. Anyway, ärsyttävää ja meni ilo shoppailusta, sitäpaitsi kukaan ei edes tullut väliin sanoon mitään vaikka mummeli sylki roiskuen paasas. Sitäpaitsi harmitttaa senkin takia että en koskaan ole korottanut ääntä vanhemmille ihmisille, nyt oli pakko. :|

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Me jätetään aina päällystakit autoon Stockan parkkihalliin. Paljon mukavampi liikkua kaupassa. Koskaan ei ole vielä kukaan tullut huomauttamaan.

Vierailija

Mä olen aina liian lämpimästi pukeutunut, koska en vaan vittu jaksa sitä ainaista ihmettelyä "mitäää eiksulla oo kylmä?", no ei ole! Tarkenisin noilla plussakeleillä huppari päällä, jos korvat ja kaula on suojattu. No hikoillaan sitten. Aina on näitä, jotka kaula pitkällä ihmettelevät joka asiaa.

Vierailija

Kaikenlaista ihmiset kuuntelee. Mä olisin sanonut sille, että huolehdi sinä ämmä vaan omista asioistasi. Kuljen usein jopa ilman mitään takkia talvellakin, kun autolla liikun, ja yleensä lämpimästä parkkihallista toiseen esim. työmatkalla. Mutta ei tämmöiselle keski-ikäiselle akalle kukaan siitä kyllä mitään sano.

Muuten kyllä joskus vanhemmat ihmiset on aika törkeitä, ja jos on törkeä, niin sitten loppuu minultakin kohteliaisuus, vaikka rauhallisia ja asiallisia vanhempia ihmisiä kunnioitan. 

Vierailija

Olisit vain sanonut että "haluan himokkaita katseita miehiltä, sen takia pukeudun mahdollisimman vähiin vaatteisiin. Jos vaikka löytyisi panoseuraa kauppareissulta" :DMä oisin varmaan sanonut näin

Vierailija

Omituista. Minä olen 48-vuotias eikä kukaan ole koskaan huomauttanut pukeutumisestani, paitsi vanhemmat kun olin lapsi. Tarkemmin ajatellen ei kukaan tuntematon ole huomauttanut tai urputtanut mistään muustakaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuosta sitten mielesipahotit?

Oot outo.

No en mä ehkä mieltä varsinaisesti pahoittanut.. :D ehkä se, että jouduin korottaa ääntö sille mummolle ja että joku edes alkaa avautuu toisen pukeutumisesta kaupassa(?!).
Jälkeenpäin naurattaa, ehkä sillä oli niin kuuma itellä että sen takia sitä ärsytti. :D
Tai ainakin jos mulla on kuuma, niin alkaa pikkujutut ärsyttää sen takia kun on tuskanen olo.
Ap

Naispelko23
Seuraa 
Liittynyt22.11.2015

En ymmärrä miksi en ole juuri koskaan törmännyt vihaisiin tai valittaviin mummoihin. Varmaan vain kaksi mummoa on valittanut, mutta eivät minusta vaan minulle jostain asiasta joka on harmittanut heitä. En oikein ymmärrä, että miksi mummot ovat minulle niin ystävällisiä ja muut naiset eivät. Olen varmasti joskus nuorempana tehnyt sellaistakin, että olisi ollut mummoilla aihetta valittaa, mutta ei. Ihmettelen miten jotkut tuntuu törmäävän inhottaviin mummoihin jatkuvasti kun minulle he ovat vain huhupuheita. Potkitteko te niitä mummoja vai mitä ihmettä?

Terveisin Naispelko22

SE ON LOPPU NYT

Vierailija

Ysi, saman ikäinen minäkin ja samat kokemukset. Kai se on se, että kun näyttää ulospäin tarpeeksi itsenäiseltä ja tomeralta, ei kukaan kehtaa tulla aukomaan päätään.

Mutta ap, ikävää tuollainen. Mummo tuskin oli ihan päästään terve, kukaan normaali ihminen ei ala tuolla lailla keuhkota ventovieraille, vanhemmilla ihmisillä on vielä noin keskimäärin paremmat käytöstavat kuin nuoremmilla.
Mutta esim. dementia voi aiheuttaa tuollaista. Aika moni dementoinut mummo liikkuu omillaan, laitospaikkojen karsiminen näkyy myös näin.
Kannattaa seuraavissa vaaleissa äänestää sellaista puoluetta, joka ei tähtää pelkkiin säästöihin...

Vierailija

Mikä mummoja nykyään vaivaa kun ovat niin kiukkuisia? kävin tällä viikolla pienessä lähikaupassa ja katselin pakastealtaalla tuotteita, eräs mummo huusi, väistä mulla on kiireitä. En edes ollut tiellä. Sitten kun tulin hänen peräänsä kassalle, hän jäi tahallaan juoruamaan pitkäksi toviksi kassatytölle. Ennen pidin mummoja lempeinä ihmisinä mutta nykyään ovat kovin kiukkuisia.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat