Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pieni lapsi pureskelee ja kynii kynsiään

Vierailija

Meillä reilu 2-vuotias tyttö, joka pureskelee ja kynii. Jatkuvasti kynsiään, niin sormien kuin varpaiden. Mitä ihmettä pitäisi tehdä? Kummallakaan vanhemmista ei tätä tapaa ole ja en voi käsittää, miksi tyttö tekee sitä. En ole kuukausiin saanut leikattua tytön kynsiä, kun hän on itse nyhtänyt ne niin lyhyeksi. Hän tekee sitä silloin, kun kukaan ei ole näkemässä/kieltämässä eli en saa häntä varsinaisesti kiinni "itse teossa". Sormessa kynnet ovat pureskeltu niin lyhyiksi, että välillä ne ovat ihan vereslihalla. Aamulla tyttö oli potkinut yön aikana sukkansa pois ka oli kyninyt molempien varpaisensa isovarpaan kynnet melkein puoliväliin eli ne olivat ihan halkeilleet siitä kynimisestä. Olen kyllä sanonut, että kynnet täytyy jättää rauhaan, mutta ei näytä menevän mitenkään jakeluun.

Kommentit (1)

Vierailija

Mä oon pureskellut kynsiäni aina, ja pureskelen edelleen. EN kyllä ole koskaan purrut kovin lyhyiksi. En ole koskaan tuntenut tarvetta lopettaa. Varpaankynnet leikkaan, mutta mua jotenkin inhottaa ajatus sormenkynsien leikkaamisesta - en ole kovin montaa kertaa elämässäni sitä tehnyt.

-

En oikein usko, että saat 2-vuotiaalle mitään perusteluja läpi. Kynneliä voit koittaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat