Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko sinulla/perheessäsi on kirjoja?

Vierailija

Ja entä sitten kun niitä on paljon eli liikaa, miten osasta kirjoja hennoo luopua?
Ääh, ensimmäisen maailman ongelmia tällaiset...

Sivut

Kommentit (39)

Vierailija

Viime kerralla pääsin laskuissa yli 500 kirjan. Osa varastossa. Kaunokirjallisuutta suunnilleen 2/3 ja loput tietokirjallisuutta.

Vierailija

Kirjahylly tupaten täynnä. En halua ostaa enempää hyllyjä, joten jos uusia kirjoja ostan saa luetut lähteä. En kiinny kirjoihin niin paljon ettenkö osaisi kierrättää niitä. Muutamaa olen säästänyt pidempään mutta jos tarve on niin ei muuta kuin kiertoon.

Vierailija

Jotain 300-400, en ole ihan varma. Kirjoja ei ole liikaa eikä niitä karsita. Päin vastoin, kerätään lisää.

Vierailija

Enää alle 20. Rakastan kirjoja, mutta vielä enemmän rakastan sitä tunnetta, kun on mahdollisimman vähän tavaraa. Loppupeleissä melko harvoin tulee samoja kirjoja luettua uudestaan, ainakaan niin montaa kertaa, että kannattaisi vuosia säilöä ja kantaa muutosta toiseen. 

Vierailija

Noin 500 nidettä. Pelkästään mulla. Niitä on liika. En tiedä millä niistä voisi luopua. Hyllyt on täynnä, huonompia on piilotettu sängyn alle ja muutama laatikollinen on varastossa.

Ja silti tilasin black fridayna adlibriksestä lisää joululahjaksi. Ei perkele.

Vierailija

En ole koskaan laskenut. Joitain satoja. En kerää enää kirjoja, yritän panna osan pois - jotta voin ostaa lisää. Ostan semmoisia kirjoja, joita ei ole helposti saatavilla (kaunokirjallisuus ja tietokirjat), hakuteoksia (esim. sanakirjat), sarjakuvia ja lastenkirjoja. Joskus jotain muutakin.

Vierailija

Liikaa. Meillä on työhuoneessa kaksi tuollaista 1 m leveitä Lundioita, korkeus varmaan se 2 m.

Ne ovat ihan täynnä kirjoja, kahdessa rivissä. Eli yhdellä hyllyllä kaksi riviä kirjoja. Lasten ja nuorten kirjat omissa huoneissa. Nyt on se tilanne, että yhtään kirjaa ei enää mahdu, tai pitää alkaa luopumaan, joka on erityisesti miehelle ihan tuskaa. Minä välillä pistän omiani kiertoon.

Olen ylpeä itsestäni, kun en ole varmaan vuoteen ostanut yhtään kirjaa, mutta käytän kirjastoa ahkerasti. Jouluna kyllä varmaan tulee hankittua kirjoja lahjaksi ja myös ihan varmasti niitä tulee itsellekin lahjaksi.

Vierailija

Meillä on ehkä 25 m sisällä, 5 m varastossa. Aiemmin oli enemmän, mutta lahjoitin 10 m pois, ei millään mahdu. Tosin taas viime kesän jälkeen on kertenyt par metriä. Mutta minulla on kaksi isoa kassia taas menossa lahjoitettavaksi pois. Olen myös heittänyt pois kirjoja, joita en usko kenenkään haluavan. Jotain vanhoja pamflettikirjoja yms

Vierailija

Veikkaisin omistavani suunnilleen sata kirjaa. Kovasti tahtoisin lisää, mutta rahatilanne ja tilan puute estävät. :(

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat