Mitä ajattelet jos 3v lapsella on kynnet lakattu?
Mietin tätä kun tänään äitini oli lakannut 2v8kk tyttäreltäni yhden sormen kynnen kun tämä oli heillä hoidossa. En suuttunut siitä ollenkaan, olen kerran itsekkin lakannut kun pyysi mutta mielestäni ei silti ole sopivaa että tuon ikäisellä on vielä kaikki kynnet lakattu. Yhden voi laittaa jota voi sitten itse ihastella. En tiedä kuinka paljon kynsilakkoja on tutkittu ja imeytyykö niistä mitään myrkkyjä mutta mielestäni vaikka ne olisi täysin turvallisia se on vaan vähän sama kuin jos olisi vaikka kasviväreillä värjätty tuon ikäisen hiukset... Eli en pidä sopivana.
Vai onko ok teidän mielstä jos silloin tällöin lakkaa tuon ikäiseltä lapselta kaikki kynnet? Onko se yhtä paha lakata se yksi kynsi kuin lakata kaikki? Mitä mietteitä yleensäkkin herättää kynsien lakkaaminen pieniltä lapsilta?
Kommentit (25)
En ajattele mitään, jos näen 3 vuotiaalla lakatut kynnet. Omien lasten kynsiä en ole kuitenkaan lakannut ollenkaan. Kouluikäisinä välillä nyt lakkailevat kynsiään. Kynsilakoissa on todella voimakas haju ja en usko, että ovat kovin turvallisia pikkulapsille.
No tietysti lakkaan tytön kynnet jos pyytää. Nyt tyttö on 5-vuotias, mutta lakkasin silloinkin kun hän oli 3-vuotias. Mun tyttö monesti katselee kun meikkaan aina aamuisin, ihastelee ja kyselee milloin hänkin saa :) No, meikkaukseen lupaa saa odotella vielä vuosia, mut kynsien lakkailu on meillä sellaista mukavaa tyttöjen puuhaa :)
Meikkiä on saanut kokeilla kotona, jos siltä on tuntunut, muttei todellakaan ulos naama maalissa lähdetty. Nämä lähinnä just jotain huulikiiltoa tai puuteria huiskittu (on yhtäkuin suti ilman puuteria, mutta kun se on hienoa sutia sillä naamaa), ehkä jotain luomiväriä vähän sitten kanssa.
Lisäksi oli tietty näitä omia kokeiluja, kun havahtuu siihen, että kylppärissä on nyt liian hiljaista. Ja siellä ollaan sitten äidin meikkipussilla. Hirmu kiva oli kerrankin, kun olimme lähdössä jonnekin juhliin ja mulla oli jäänyt vedenkestävä ripsiväri lavuaarin reunalle, josta 2,5 -vuotias sen löysi ja hieman "meikitti". Sitä ei ollutkaan niin helppo saada pois, kun sitä oli ripsien lisäksi pitkin naamaa. Perusvoiteella sitä sitten hinkattiin, mutta kyllä sitä silmiin jäi.
Nyt meikkikokeilija on 14-vuotias ja hyvin harvoin meikkaa. Huulikiilto ja ripsiväri on kouluaamuina ihan max. vaikka meikkejä on laatikot täynnä just voimisteluharrastuksen vuoksi - varmaan saa tarpeekseen niistä kisameikeistä.
Meillä 2,5 v kynnet lakataan välillä. Siskonsa on taitoluistelija ja pienempi ottaa mallia tietysti ja haluaa olla samanlainen :) Tuskin on haitallista. Muuten ei meikkaile, eikä isosiskokaan muualla kuin kisoissa.
ARGH olekkaan=olekaan