Jos tulee sota, moni ruokarajoitteinen ja lääkkeitä tarvitseva kuolee.
Oletteko ajatelleet, miten sota-aikana pärjäävät laktoosi-intolerantikot, vilja-allergiset, keliaakikot, diabeetikot, hiv-potilaat yms. Kaikki hankalan ruokavalion omaavat ja lääkkeitä välttämättä tarvitsevat ovat pulassa.
Kommentit (32)
Itse asiassa Suomessa on mahdollista tuottaa kaikkia tarpeellisia läökkeitä jameillä osataan tehdä se. Nyt rauhan aikana ei thdä, koska kansainväliset patentit kieltävät, mutta niistähän ei sodan aikana kukaan piittaa.
Vierailija kirjoitti:
Hiv leviää, kun hivlääkkeet loppuvat. Aidsia alkaa esiintyä.
Niin leviää jos raiskaileminen vielä tästä enemmän yleistyy.
KOndomejahan ei voi käyttää ja kaikkienhan on aivan pakko nussia koko ajan ja kaikkien kanssa.
Minua huolettaa jos ei ole sähköä eikä voisi hillua netissä. Tai olisi niin hirveä pauke ja ammuskelun tuhina ettei kukaan enää ehtisi ja jaksaisi tuottaa muotiblogeja ja seksikkäitä tositeevee-sarjoja.
Olisi kamala jos ei voisi shoppailla ja pyöriskellä ostoskeskusissa. Ei voisi juoda lattea frendien kaa, jotka somettavat samalla.
Silloin olisi ihan sama jo kuolla poiskin.
Riista metsistä todellakin loppuu nopeasti, jos kaikki sitä alkavat syödä henkensä pitimiksi. Eli lähinnä käy niin harvinaiseksi, ettei ole enää juuri kenenkään mahdollista saada kiinni niitä sataa viimeistä hirveä tai kolmeasataa viimeistä jänistä.
Meitä on täällä aivan liikaa luonnonantimiin nähden. Muistan tutkimuksen, jossa oli lasjettu, että Iso-Britannia elättäisi noin 4000 metsästäjä-keräilijää.
Suomeen ei saataisi niitä kaikkien lääkkeiden raaka-aineita, vaikka valmistusosaamista olisikin.
Jos tulee täysimittainen sota niin että moderni infrastruktuuri hajoaa, veikkaan että 90 prosenttia populasta tippuu melko nopeasti. Ja niille lopulle 10 prossalle koittaa todella nihkeät ajat, vaikka olisi minkälaisia sissejä.
Vierailija kirjoitti:
Suomeen ei saataisi niitä kaikkien lääkkeiden raaka-aineita, vaikka valmistusosaamista olisikin.
Kyllä niitä saatais, älä hätäile. Meillä on paljon biotkniikkaa
Olen miettinyt, itselläni useampia jatkuvaa lääkehoitoa vaativia sairauksia.
Ajattelen niin että olen saanut jo elää ettei minun niin olisi väliä mutta haluaisin että lapseni saisivat jatkaa elämäänsä.
Aiemmissa sodissa monet pystyivät pienimuotoiseen omatarvekasvatukseen. Ihan kaupungin sisälläkin oli ok-taloissa lehmiä, kanoja jne.
Nyt on suhteessa niin paljon tiivistä.kerrostaloasumista, että suurella osalla ei tähän olis mahdollisuuksia.
Mua myös pelottaa, mitä nälkäinen vahva joutoväki tekisi ruokaa saadakseen. Rikollinen aines.
http://www.diabetes.fi/diabetestietoa/yleista_diabeteksesta/diabeteksen_historia
esim. insuliinia on tuon mukaan ollut ja valmistettukin Suomessa jo ennen viimeisintä sotaa.
Vierailija kirjoitti:
Aiemmissa sodissa monet pystyivät pienimuotoiseen omatarvekasvatukseen. Ihan kaupungin sisälläkin oli ok-taloissa lehmiä, kanoja jne.
Nyt on suhteessa niin paljon tiivistä.kerrostaloasumista, että suurella osalla ei tähän olis mahdollisuuksia.
Mua myös pelottaa, mitä nälkäinen vahva joutoväki tekisi ruokaa saadakseen. Rikollinen aines.
Tuo rikollinen aines olisi todellinen uhka ja vaara sotatilan aikana ja sen jälkeenkin, jos sissisota jatkuisi ja tilanne pitkittyisi. Tämän tyyppisestä tilanteesta tehty elokuva, The Road tulee mieleen ahdistavana kuvauksena selviytyjien piileskelynä.
Kyllä riittää kun on ahkerasti kykkii. Eikä ole ennenkään loppunut järvistä kalat.
Ei lopu metsästä riistakaan.
On hyvä jos tuollaiset höpöttäjät menehtyvätkin ekana.