Olen 14-vuotta masennuslääkkeitä syönyt, kysy mitä vain.

Seuraa 
Liittynyt3.12.2015

Juups, eli masennukseen, ahdistukseen ja pakko-oireisiin sain lukiossa aikoinaan lääkityksen pikemminkin viime tingassa kuin liian ajoissa. Vihaan lääkevastaisuutta, koska itse olen lääkkeestä niin paljon hyötynyt.
Kysy, mitä haluat tietää.

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Vihaat lääkevastaisuutta omien kokemustesi perusteella. Tarkoitatko, että muidenkin olisi oltava lääkemyönteisiä sinun kokemustesi vuoksi? Kai ymmärrät, että jollakulla toisella voi olla päinvastaisia kokemuksia mielialalääkkeistä?

Vierailija

No ei kauhean hyvin ole lääkkeet toimineet, jos olet syönyt niitä jo 14 vuotta. Oletko koittanut olla ilman, onko niistä lääkkeistä oikeastaan mitään hyötyä? Oletko eläkkeellä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vihaat lääkevastaisuutta omien kokemustesi perusteella. Tarkoitatko, että muidenkin olisi oltava lääkemyönteisiä sinun kokemustesi vuoksi? Kai ymmärrät, että jollakulla toisella voi olla päinvastaisia kokemuksia mielialalääkkeistä?

Kuten esimerkiksi minulla.

T: yli vuosikymmenen kokemus mielenterveyden ongelmista ja erilaisista lääkityksistä. Lopulta apu ja ratkaisu löytyi muuta kautta, kun osasi alkaa vaatimaan oikeasti jotain hoitoa eikä vaan uutta reseptiä kouraan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
"14-vuotta syönyt"

ei 

siis 

14v

itse.

"Olen 14-vuotta" meinaa kyllä sitä, että ap on itse 14v ja sen jälkeen pitäisi tulla pilkku.
"Olen 14-vuotta, syönyt masennuslääkkeitä" -> 14v ap on syönyt masennuslääkkeitä

"Olen 14 vuotta syönyt masennuslääkkeitä" -> ap on syönyt masennuslääkkeitä 14 vuotta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No ei kauhean hyvin ole lääkkeet toimineet, jos olet syönyt niitä jo 14 vuotta. Oletko koittanut olla ilman, onko niistä lääkkeistä oikeastaan mitään hyötyä? Oletko eläkkeellä?

Silloinhan ne toimii, jos niiden avulla voi elää normaalia elämään ja on tyytyväinen. 

Lääkevastaisuus on todella junttia hommaa. Olen ehdottomasti sitä mieltä, että ne eivät ole ratkaisu kaikkeen eikä todellakaan pitäisi olla se ensimmäinen juttu, mutta nämä ihmiset eivät ymmärrä, että ne todella myös voivat auttaa. 

Vierailija

Kysyn tätä, koska olen itse syönyt masislääkkeitä nyt kolmisen vuotta. Miten kauan sulla kesti löytää toimiva lääkitys? Oletko joutunut vaihtamaan lääkitystä sen jälkeen, kun lääke on tuntunut aluksi toimivalta, mutta sitten tullut ongelmia?

Itse söin erästä lääkettä ehkä kaksi vuotta, minkä jälkeen jouduin lopettamaan sen väsymyksen vuoksi. Luulen, että olin koko ajan ollut väsynyt, mutta aloittaessa en huomannut mitään, koska olin muutenkin niin huonossa kunnossa. Lopettaminen oli toki tuskallista, mutta en katunut hetkeäkään lääkkeen syömistä.

Toinen kysymys: koetko, että saan sairauteesi muuten hyvää hoitoa?

Iso osa lääkevastaisuudesta käsittääkseni johtuu siitä, että sairauksiin yleensäkin (saati mielenterveys-) on joskus vaikea saada toimivaa hoitoa. Kun ihmisille ihan oikeesti lyödään purkki käteen eikä mitään kontrollia (puhelimitse reseptin uusiminen kerran vuodessa), ei ole mikään ihme, ettei lääkkeiden tehoon uskota. Itsekin olen sitä mieltä, etten halua syödä lääkkeitä lopun ikääni ja haluan hoitaa "syyt sairauden taustalla", mutta siihen nyt vain menee aikaa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat