pystyisitkö olemaan vapaassa suhteessa?
Niin, kestäisitkö että miehelläsi olisi muita naisia jos mies haluaa vapaan suhteen ja muuhun ei suostu?
Kommentit (47)
Meillä on avoin suhde. Se kuitenkin merkitsee sitä, että se on oikeasti avoin molemmille ja että päätös on tehty yhdessä, koska se on meille molemmille hyvä ja mieluinen.
Se, että kumppani painostaa toista sallimaan syrjähypyt uhkaamalla erolla tms. ei ole "vapaa suhde" vaan kumppanin huonoa kohtelua. Jos painostus ja uhkaaminen on pitkäaikaista, voidaan puhua henkisestä väkivallasta. Vapaan suhteen tarkoitus on tuottaa kaikille osapuolille hyvinvointia, ei vähentää sitä. Rakkauteen ei kuulu toisen loukkaaminen, pakottaminen tai muu pahalta tuntuva kohtelu.
Miksi sitä pitää kutsua "vapaaksi suhteeksi" jos ollaan kuten sinkkuja fuck-buddyjä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Mies ehdotti tätä. Kun en suostunut, lähti. Sitä ennen ilmeisesti jo toteutti tätä ideologiaansa, kun oli öitä pois ym selittämättömiä yllätysmenoja ja valehtelua siitä, minne meni.
Eiköhän Ap:llä ole aika tarkkaan sama tilanne.
Niin mullakin mies ehdotti, että hänen pitäisi saada tulla ja mennä oman mielensä mukaan. Hän ehdotti, että hankkii oman asunnon ja minä en saa sanoa mitään siihen, koska hän on siellä asunnossaan, koska minun ja lapsen luona ja koska jossain muualla. Ei kyllä ehdottanut, että minä voisin tehdä samoin - ei tosin pätkän vertaa kiinnostakaan tuollainen elämä. Olen yhden miehen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä pitää kutsua "vapaaksi suhteeksi" jos ollaan kuten sinkkuja fuck-buddyjä?
Koska ollaan rakastuneita. Fuckbuddyt on vain ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa vitun joo :D Uskokoon kuka tahtoo niin kauan kuin pystyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahdasmielinen olet jos et tuota tajua :D
En pystyisi, ja eipä ole onneksi mies sellaisesta puhunutkaan. Taitaa olla sen verran "vanhanaikainen".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avoin suhde = toisiinsa rakastunut pari joka tykkää seksistä muidenkin kanssa
Fuck-buddyt = kaverukset jotka tykkäävät seksistä keskenään mutta eivät ole rakastuneita toisiinsa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä tuomitse mitään. Totean ainoastaan, että tuo terminologia on höpöä.
Jo pelkästään se, että "avointa suhdetta" ei voi kutsua vaan "suhteeksi" kertoo jotain siitä mitä henkilöt itse "avoimista suhteistaan" ajattelevat jossain syvällä piilossa. Jos sitä kerran on itsensä määrittelemästi nimenomaan onnellinen ja vapaa dogmaattisista suhdekäsityksistä niin miksi ensimmäiseksi pitää alkaa määrittelemään dogmaattisesti sitä oman suhteen laatua?
Onko meidän suhteemme sitten ns. avoin suhde..?
Kumpikin saa viettää niin paljon kuin haluaa aikaa myös toista sukupuolta olevien ystäviensä kanssa. Myös kahdestaan.Tämä ei ole koskaan ollut kummallekaan mikään ongelma. Silti minulla (eikä todennäköisesti miehellänikään) ole koskaan ollut muita sekskumppaneita kuin toisemme :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä tuomitse mitään. Totean ainoastaan, että tuo terminologia on höpöä.
Jo pelkästään se, että "avointa suhdetta" ei voi kutsua vaan "suhteeksi" kertoo jotain siitä mitä henkilöt itse "avoimista suhteistaan" ajattelevat jossain syvällä piilossa. Jos sitä kerran on itsensä määrittelemästi nimenomaan onnellinen ja vapaa dogmaattisista suhdekäsityksistä niin miksi ensimmäiseksi pitää alkaa määrittelemään dogmaattisesti sitä oman suhteen laatua?
Ei me määritelläkään. Meillä ei edes käytetä sanaa suhde. On vain rakkautta ja seksiä. Jokaista seksikumppania ei tarvitse eikä voi rakastaa, mutta me ollaan rakastuneita joten seurustellaan, ja myös paneskellaan muita. Ei ehkä toimi kuvioissa joissa on yksikin naisosapuoli mukana mutta meillä toimii.
No pystyn mihin tahansa, jos sen päätän mutta eipä kiinnosta mikään vapaa suhde. Mielestäni parisuhteessa yksi hienous on se, että se mulkku on vain ja ainoastaan minua varten.
Olen opiskelijana ollut parikin vuotta. Mulla oli kaksi "poikaystävää", jotka tiesi toisistaan ja tiesin molempien hengailevan ja harrastavan seksiä myös ainakin yhden toisen tytön kanssa (jonka tunsin minäkin). Harkitsin jossain vaiheessa itsekin ryhtyväni tämän tytönkin kanssa toimiin, mutta ei sitten koskaan menty pussailua pitemmälle kun ei vaan kiinnostanut. :) Hauskaa oli, oltiin kaikki noin 25-vuotiaita silloin, joten tästä on jo 15 vuotta aikaa. Molempien kundien kanssa olin ihan julkisestikin, avec-juhlissa ym. Tyttöä en ole nähnyt moneen vuoteen, miesten kanssa olen edelleen ystävä, mutta olemme kaikki tahoillamme naimisissa (eikä nykyiset puolisot todellakaan tiedä koko totuutta aiemmista suhteistamme toisiimme).
En voisi elää monogamisessa suhteessa, olen kokeillut. Olin onneton ja koin olevani häkissä. Joten olen kokenut avoimen / poly-suhteen parhaaksi malliksi. Me ollaan sovittu, että saa panna muita, saa olla sivusuhteita, suhteeseen voidaan ottaa kolmas osapuoli, mutta kaikesta on oltava kumppanille ehdottoman rehellinen ja kaiken on oltava kaikille osapuolille ok. Henkilökohtaisesti mua satuttaa, jos mulle ei olla rehellisiä ja multa pimitetään asioita.
Voin elää pitkiä aikoja ilman seksiä tai näennäisen monogamisessa suhteessa, koska en ole kovin seksuaalinen ihminen. Mulle on tärkeää tehdä näin omasta valinnastani ja että minulla on mahdollisuus päättää toisin - ja saan tehdä niin avoimesti ja rehellisesti.
Pystyn hyvinkin mutta mies ei... Olin vapaassa suhteessa ja se on itselle ainakin kovin ideaali tilanne, mutta ei löydy miestä joka siihen pystyisi.
En pystyisi elämään suhteessa jossa vieraissa käyminen tai seksi ylipäätään on pakko mielle. Muuten uskoisin pystyväni elämään suhteessa jossa joskus harrastetaan seksiä muidenkin kanssa kuin oman puolison.
Eiköhän Ap:llä ole aika tarkkaan sama tilanne.