Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tämän hetken trendikkäimmät (maallikko)diagnoosit?

Vierailija

Ihmisillä on aina ollut tarve kategorisoida itseään ja muita, mutta olen huomannut nykyään muutamia erityisen suosittuja sairauksia ja häiriöitä, jotka ovat yllättäen lisääntyneet väestössä runsaan mediajulkisuuden seurauksena. :)

Minä aloitan: Narsisti. Gluteeniyliherkkä.

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Gluteiiniherkkyydestä sen verran, että itse en kestä edes ruisleipää ilman, että pumpattaa koko ajan. Samaan kategoriaan menee omena ja melkein kaikki muutkin leivät. Töissä todella monella on tätä kaasunmuodostusta... En tiedä ovatko ne ne leivän säilöntäainet vai vilja, mutta useimmat oirehtivat. 

Toisia vaan se piereskely ei tunnu haittaavan ja huolettavan.

Vierailija

Asperger

Ja tästä vielä jotenkin ollaan ylpeitä. Yksi jos toinenkin on selittänyt minulle, kuinka heidän pikku neronsa on asperger-lapsi. 

Kuvittelevat kai, että aspergeriin liittyy jokin erityinen älykkyys. Ei liity, mutta ne aspergerit, joilla on korkea älykkyysosamäärä suuntaavat sen yleensä niin omituisesti, että saavat huomiota. 

Yksi (selvästi ihan oikea assi) osaa HSL:n aikataulut kannesta kanteen -- siis joka ikisen linjan joka ikisen lähtöajan. Olen itse testannut tämän paikkansapitävyyden ja totta on. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Asperger

Ja tästä vielä jotenkin ollaan ylpeitä. Yksi jos toinenkin on selittänyt minulle, kuinka heidän pikku neronsa on asperger-lapsi. 

Kuvittelevat kai, että aspergeriin liittyy jokin erityinen älykkyys. Ei liity, mutta ne aspergerit, joilla on korkea älykkyysosamäärä suuntaavat sen yleensä niin omituisesti, että saavat huomiota. 

Yksi (selvästi ihan oikea assi) osaa HSL:n aikataulut kannesta kanteen -- siis joka ikisen linjan joka ikisen lähtöajan. Olen itse testannut tämän paikkansapitävyyden ja totta on. 

Vielä surkeampaa on se, että tuohon ei oikeasti saa apua kun joka toisella se muka on. Minä elän hankaluudestaan huolimatta maailman ihanimman assimiehen kanssa, mutta en ihmettele silti hetkeäkään miten noista voi ilman oikeata apua ja tukea tulla ties minkälaisia hirviöitä. On minunkin mieheni empatiakyvyltään paljon lähempänä psykopaattia kuin tavallista ihmistä. En voi ymmärtää mitä ylpeiltävää on siinä, että saa olla koko ikänsä muiden oudoksuma ja mihinkään sopeutumaton, enemmän tai vähemmän oman omituisen pääkoppansa vanki. Miehenikin antaisi mitä vain, että saisi olla normaali tai edes saisi normaalin tunne-elämän. Ei se matemaattinen ja tekninen nerous mitään lohduta jos on niin hirveän ulkopuolinen kaikesta ja elää jatkuvaa sisäistä ristiriitaa. Kun samaan aikaan haluaa olla normaali ja muiden kanssa ja samaan aikaan olla yksin ja piittaamatta vähääkään muusta maailmasta tai muista ihmisistä.

Vierailija

Voiskohan tuolla gluteeniyliherkkyyden puhkeamisella olla jotain todellisuuspohjaakin ja tekemistä sen kanssa, että leipiin on alettu lisätä ylimääräistä gluteenia teollisesti prosessoidussa muodossa. 

Lisäksi kilpirauhassairaudet ovat lisääntyneet ja näihin liittyy usein kytkös siihen, että elimistön kyky käsitellä gluteenia heikkenee. 

Vierailija

En missään nimessä tarkoittanut, ettei kaikkia kyseisiä sairauksia oikeasti esiintyisi väestössä, ja etteivät ne tuottaisi suurta kärsimystä itselle tai läheisille. Pahoittelut keliaakikolle ja aspergerin puolisolle!

Kuitenkin väittäisin, että on olemassa (lääkärin/psykiatrin) tekemiä diagnooseja ja (omia) "diagnooseja".

-ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Flunssa ja nuha. Myös vatsatautia on moni diagnosoinut ihan omin nokkineen. 

Myös päänsärky, selkäkipu, niskajumi, unettomuus ja nukahtamisvaikeudet. 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat