Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Restonomi, miltä nyt tuntuu?

BikkuBomo
02.12.2015 |

Miltä tutuu olla restonomi, ihan vaan tunnelmia voi laittaa vaikka jos oot työtön tai työelämässä. Tuliko valittua oikea polku?

Mua kaduttaa tää alanvalinta niin ettei henki kulje, mutta kertokaa te ensin normipäivänne...

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa jo restonomit olla kuollu sukupuuttoon, onneksi.

Vierailija
2/21 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, restonomi on peitenimi ovipojalle tai siivoojalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta, peitenimi siivojalle ja tiskaajalle. Eikös ennen ollut ihan keittiöapulaisen nimike erikseen? ja tarjoilija vai vieläkö koulutetaan sillä nimikkeellä.

Vierailija
4/21 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahaa. Minulla on ystäväpiirissä kaksi restonomia ja toinen heistä on ison keittiön keittiöpäällikkö ja toinen tunnetun kauppaketjun suuren myymälän päällikkö. Mutta ilmeisesti tuolla nimikkeellä voi tehdä vaikka mitä hommia.

Vierailija
5/21 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa. Minulla on ystäväpiirissä kaksi restonomia ja toinen heistä on ison keittiön keittiöpäällikkö ja toinen tunnetun kauppaketjun suuren myymälän päällikkö. Mutta ilmeisesti tuolla nimikkeellä voi tehdä vaikka mitä hommia.

joo todellakin voi tehdä  saa tehdä ja joutuu tehdä. itsekin olen restonomi ja keittiöpäällikkö, mutta puolet työpäivästäni on siivoomista ja tiskaamista. tätä ihanaa "suorittavaa työtä". kyllähän se välillä korpeaa, kun kokki saa melkein samaa palkkaa ja teen samoja töitä kuin hän + teem ne hallinnolliset hommat, paperinpyörittelyt sun muut ja olen vastuussa keittiön toiminnasta.

hassua, että joihinkin töihin vaaditaan restonomin koulutus ja sit tiskataan ah niin me tiskataan hulluna. no palkkaahan siitä maksetaan ja työpaikka on tarpeen näinä epävarmoina aikoina.

Vierailija
6/21 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja kertooko ne teidän restonomikaverit, että ne suuren osan päivästä kuitenkin siivoo ja järjestelee paikkoja, vaikka asema olisi miten "korkea"

Vierailija
7/21 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brand manager restonomitaustalla, ei valittamista.

Vierailija
8/21 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja hanttihommia ne on vaikka millä papereilla, ainakin amk:n suorittaneet. Ei ne aluksi laita valmistuneita kuin juoksuhommiin. t. ei-restonomi

Vierailija
9/21 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinpä, mut oisin opiskelu suoraan siivoojan ammattitutkinnon, jos oisin siitä haaveillut.

enkä monta vuotta restonomiopintoja, huoh...

Vierailija
10/21 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

restonomi on naurettava tutkinto

Vierailija
11/21 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai mikään tutkinto oo enää hyvä, kaikki työtä vailla paitsi ne lääkärit.

Vierailija
12/21 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velipoika (restonomi, ns hyvin arvostetun raflapuljun capo di capo ravintolapäälliköille) joutui paikkaamaan sairastunutta tarjoilijaa erään merkittävän julkimon synttäreillä ->

Valtakunnan ykkösjuorutykki vaati että bilepaikalla pitää olla isoja lahjapaketteja rekvisiittana hänen jutuilleen. Mutta ongelmaksi muodostui juhlakalun piireissä synttärilahjat mahtuvat yleensä ruskeisiin kirjekuoriin eikä sellaisista saa rekvisiittaa. Pitkän työpäivän päätteeksi (tilauksia, valvontaa, tavaratsekkausta jne järjestelyä) pippaloita edeltävänä yönä velipoika huomasi käärivänsä tyhjiä pahvilaatikoita lahjapaperiin hokien itselleen "asiakas on aina oikeassa...asiakas on aina oikeassa..." - seuraava päivänä julkimon avustajat ihmetteli yllätyäen ilmestynyttä lahjakasaa, kunnes kävi ilmi että juorutykin vaatimuksesta oli päätetty hankkia lisäkoristelua juhlapaikalle.

Vierailija
13/21 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaidoin alaa melkein heti kun valmistuin. Koin restonomin tutkinnon aika "turhaksi". Samaa ravintolahommaa saa tehdä ilma koulutustakin samalla palkalla.

Vierailija
14/21 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vaidoin alaa melkein heti kun valmistuin. Koin restonomin tutkinnon aika "turhaksi". Samaa ravintolahommaa saa tehdä ilma koulutustakin samalla palkalla.

tämä on se totuus. jos  oot rstonomi, niin sulle laitetaan kaupan päälle vastuu koko lafkan pyörimisestä, ja vika on sussa jos homma ei toimi. silti teet sitä samaa työtä kuin ne kokit ja tarjoilijat, ja palkkakin vain parikymppiä suurempi...huh mitä paskaa koko opinnot. hyvällä tuurilla tietenkin saat loistoduunin, mutta tuuria on harvalla.

Vierailija
15/21 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistän paremmaksi. Vaihdoin alaa heti ensimmäisen lukukauden jälkeen:D jo ekan kuukauden jälkeen huomasin että koulutus on ihan pilipalijuttu...

Vastasin vaikka en olekaan restonomi... Iik.

Vierailija
16/21 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pistän paremmaksi. Vaihdoin alaa heti ensimmäisen lukukauden jälkeen:D jo ekan kuukauden jälkeen huomasin että koulutus on ihan pilipalijuttu...

Vastasin vaikka en olekaan restonomi... Iik.

voit ollla varoittava esimerkki. melkein restonomi, vähältä piti.

Vierailija
17/21 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä mikä ero on amiksen ja amk.n hotelli- ja ravintoalalla? Molemmat pyyhkivät pöytiä essu päällä.

Vierailija
18/21 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailun koulutusohjelmasta valmistuin restonomiksi ja vakituinen työpaikka on matkatoimistossa. Tosin työ on kausiluonteista ja osa vuodesta tehdään hulluna töitä ja osan vuodesta olen ollut osittain lomautettuna. Tässä viime aikoina olen kyllä miettinyt että olisiko kuitenkin kannattanut valita joku toinen ala silloin kun aikanaan opiskelemaan lähdin. Mieli tekisi vielä opiskella esim. kauppatieteitä, mutta ikää kohta jo 37 v, joten en tiedä kannattaako opiskelu, kun matkailuala on kuitenkin se ala, jolla olen viihtynyt.

Vierailija
19/21 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkailun koulutusohjelmasta valmistuin restonomiksi ja vakituinen työpaikka on matkatoimistossa. Tosin työ on kausiluonteista ja osa vuodesta tehdään hulluna töitä ja osan vuodesta olen ollut osittain lomautettuna. Tässä viime aikoina olen kyllä miettinyt että olisiko kuitenkin kannattanut valita joku toinen ala silloin kun aikanaan opiskelemaan lähdin. Mieli tekisi vielä opiskella esim. kauppatieteitä, mutta ikää kohta jo 37 v, joten en tiedä kannattaako opiskelu, kun matkailuala on kuitenkin se ala, jolla olen viihtynyt.

opintovapaalle vaan kehittämään itseään, työnantajan on se sulle myönnettävä.

Vierailija
20/21 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä tutuu olla restonomi, ihan vaan tunnelmia voi laittaa vaikka jos oot työtön tai työelämässä. Tuliko valittua oikea polku?

Mua kaduttaa tää alanvalinta niin ettei henki kulje, mutta kertokaa te ensin normipäivänne...

Aivan toisen alan hommissa ne päivät kuluu tätä nykyä, kiitos kysymästä. Ei pienten lasten isänä jouda yötä myöten kykkiä känniääliöitä paimentamassa ym., ihan hauskaa niissä ravintolahommissakin oli aikansa silti vaikkakin kovin hektistä. Yleensäkin tosin olen siitä poikkeava että suhtaudun työntekoon positiivisesti.

En kyllä ymmärrä minkä "alan olet valinnut". Itse ainakin vain aikoinani ajattelin jonkin ammatillisen koulutuksen hankkia ja se nyt sattui olemaan matkailun reston00bi, ei sinua kukaan estä työskentelemästä ihan missä työpaikassa haluat ja mihin pääset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä