Hometta vai vaan joku pinnallinen kosteusvaurio? KUVA

Vierailija

Eli tyhjensin ensimmäistä kertaa (kyllä) vuokra-asunnon "siivous-/varastokaapin", ja mitä sieltä tulikaan vastaan! Hyi *piip*! :( Kaapissa oli muuttaessa ennestään vuokranantajan omistama imuri ja jotain muuta pientä roinaa. Muutossa laitoimme omat tavarat vaan sinne joukkoon. Nyt muutosta kulunut n.5kk ja päätin käydä kaapin tavarat läpi. Onneksi!
Haju itse kaapissa voimistui kun sen sai tyhjäksi ja lähes kaikki kaapissa olleet tavarat/tekstiilit lensivät suoraan roskiin.

Mitä mieltä olette, onko ihan rehellistä hometta vai jotain muuta? Mitähän nyt tapahtuu? Isännöitsijälle on soitettu ja pyydetty että tulisi käymään..

http://aijaa.com/PX0F0V
http://aijaa.com/SA1BGy

"kirkkaat" pisteet on siis vettä/kosteutta.. Pahoittelen kun en yrityksistä huolimatta osannut varmaankaan puhelimella linkittää

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Vastaavaan näköiseen olen kerran törmännyt ulkomailla, hotellihuoneemme seinä näytti juurikin tuolta. Pikapikaa saimme uuden huoneen. Eli jonkin sortin homettahan tuo lienee.

Vierailija

Kiitos vastauksista! Itse olin ja olen vahvasti sitä mieltä että homettahan se... Juu en halua edes tietää miltä seinän takana mahdollisesti näyttää jos sitä on sielläkin! Jännä tuo vaan kun seinä jossa home on, niin on jonkinlaista betonia..? Kävin talon ulkopuolella kurkkimassa mutta siellä ei kyllä näkynyt mitään erikoista.. :o

Isännöitsijän PITÄISI tulla huomenna käymään, saas nähdä mitä sanoo!
Ap

Vierailija

Siis onko se seinä märkä? Ei silloin kannata ensimmäisenä miettiä hometta vaan että vuotaako siellä joku putki koko ajan. Valuuko sinne kaappiin siis vettä koko ajan ja valunut monta kuukautta? Tottakai siellä on silloin hometta, mutta se on ehkä pienin ongelma. Siellä voi olla rakenteet mätiä tai vaikka viemärivettä pitkin poikin talon rakenteissa. Isännöitsijän olisi pitänyt tulla heti eikä sitten kun ehtii. Vuoto pitää katkaista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siis onko se seinä märkä? Ei silloin kannata ensimmäisenä miettiä hometta vaan että vuotaako siellä joku putki koko ajan. Valuuko sinne kaappiin siis vettä koko ajan ja valunut monta kuukautta? Tottakai siellä on silloin hometta, mutta se on ehkä pienin ongelma. Siellä voi olla rakenteet mätiä tai vaikka viemärivettä pitkin poikin talon rakenteissa. Isännöitsijän olisi pitänyt tulla heti eikä sitten kun ehtii. Vuoto pitää katkaista.

Jos se on jo tuon näköinen ja johtuu vuodosta, niin ei 1 yö lisää vuotavaa nestettä enää vaikuta mitään.

Vierailija

On hometta. Jostain se kosteus siihen tulee ja haju sinetöi homman. Saanko udella minkä ikäinen talo on? Nämä kiinnostaa minua omakohtaisesti aikalailla.

Vierailija

Jos on ulkoseinää vasten oleva nurkka, kyse voi olla myös sisäilmasta tulleesta kondenssivedestä joka on tiivistynyt pintaan, kun edessä on ollut tavaroita jotka estävät nurkan tuulettumisen. Homeessahan seinänviereen kasatut tavarat varmasti ovat olleet, kun seinäkin tuolta näyttää.

Ota nyt ensimmäiseksi yhteyttä vuokranantajaasi, ettei tule jälkipuheita että kyseessä on sinun vikasi.

Ensiksikin tuossa pitää selvittää mistä kosteus tulee ja estää vaurion jatkuminen. Jos kyseessä on sisäilman kosteus, homma hoitunee pinnassa olevien vaurioiden korjaamisella ja ilmanvaihdon ja lämmityksen parantamisella tuossa tilassa. Jos taas homevauriot johtuvat jostain seinän sisällä olevasta vuotavasta putkesta, seinä on syvemmältä märkä, ja kuivattaminen on isompi juttu.

Joka tapauksessa vuokralaisena ongelma ei ole sinun, vaan juurikin vuokranantajan ja taloyhtiön. Yhteydenotto isännöitsijään oli kyllä paikallaan, hänen ainakin pitää olla tuosta tietoinen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Seinä oli ihan märkä, lattiallakin pieni lammikko. Mietin tuota putkihommaa, mutta kummallisessa paikassa olisi putki jos se tuossa seinässä olisi.. Tuo kohta on ulkoseinän nurkassa.
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
On hometta. Jostain se kosteus siihen tulee ja haju sinetöi homman. Saanko udella minkä ikäinen talo on? Nämä kiinnostaa minua omakohtaisesti aikalailla.

Vanha talo kyseessä, -40 luvun alussa muistaakseni rakennettu..
Ap

Vierailija

Varmaan juurikin kondenssivettä tai ulkoseinästä pääsee vesi jostakin saumakohdasta. Mutta ei välttämättä mitään vaarallista hometta.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat