Ovatko naisten reisikarvat todella harvinaisia?
Itse kärsin niistä. Minulla on todella tuuheat ja pitkät hiukset, ja sen geenin mukana olen saanut myös tällaisen riesan. Se ei ole edes mitään vähäistä karvoitusta, vaan niitä tulee reisiin yhtä paljon kuin sääriinkin. Olen vielä tosi vaaleaihoinen, joten karvat (joiden jostain käsittämättömästä syystä pitää olla tummat, vaikka olen blondi) erottuvat todella hyvin.
Varsinkin kesäisin tuo reisien ainainen ajelu ja sängen pistely on yhtä helvettiä. Ihoni myös ärtyy ajelusta - ja siihen eivät aina auta desinfiointisuihke tai bepanthenkaan. YTHS:n hoitaja neuvoi, että jätä ajelematta, mutta en haluaisi jättää shortsejani ja mekkojani kaappiin tuollaisen takia. Pelkään myös muiden ihmisten mahdollisia ilkeitä kommentteja.
Kavereiltani en ole saanut vertaistukea, heille ei kuulemma reisikarvat kasva ja ovat ihmetelleet, että minulle niitä tulee. Netistä olen myös yrittänyt etsiä neuvoja, mutta sieltä vastaani on tullut lähinnä lääkärisivuja liittyen hirsutismiin sekä keskusteluja tyyliin "Siis kasvaako joillekin oikeesti reisikarvat? :D" Kysyn nyt täältäkin, onko tämä todella niin harvinaista? Terv. N21
Kommentit (47)
vauvankämmenelle kaltattu aikuisen plikan jalka on kyllä aika ankea näky, vaan karvotitus taas toisi siihen ryhdin, tuttavallisuuden ja viehkeyden
Minulla kasvoi kolme karmeaa jäykkää ja tummaa karvaa nännipihan rajalla. Jotain 15 vuotiaana aloin nyppiä ne pois, koska ne olivat todella tympeät. Discoflaxi aikaan ja seurustellessani, oli melkoista kyttäämistä, etteivät ne karvat vaan puskeneet näkyviin.
Nypin niitä vuosikymmeniä ja nyt olen 62 vuotias.
Arvatkaa mitä, ne eivät kasva enää takaisin. Ei tarvitse nyppiä.
Ja arvatkaa vielä mitä. Sillä ei enää ole mitään väliä. 😁
https://boombo.biz/en/uploads/posts/2022-09/1662536402_6-boombo-biz-p-h… itsehän nautin niistä, t mies
Minulla on paksut hiukset. Mutta karvoja ei raajoissa ole!! Ei edes säärissä!
En ole apinan sukua ;)
Mä kasvatan kaikkia karvojani.
Kainaloissa komia pöheikkö kuin myös housuissani , lämmittää.
Pää on kalju ei kasva ei.
Minä kyllästyin ja ostin lahkeellisen uikkarin. Keski-iässä sitä jo ymmärtää päästää itsensä helpommalla.