introvertit!

Vierailija

Missä ammatissa toimitte. Mitkä ammatit ovat hyviä aralle, ujolle ihmiselle?

Sivut

Kommentit (58)

Vierailija

olen itse tarjoilija... Ei kannata olen surkea työssäni. Olin hetken leipätehtaalla töissä pakkasin vain leipää ei tarvinnut hirveesti olla ihmisten kanssa tekemissä.

Vierailija

Olen hakenut töitä kohta neljä vuotta. Oma ala ei työllistä ollenkaan ja introverttinä olen järkyttävän huono astumaan esiin ja myymään itseäni. Ekstroverteillä on huomattavasti helpompaa saada töitä, kun voivat vain astua estradille toitottamaan erinomaisuuttaan. 

Vierailija

Minulle ammatinvalintapsykologi suositteli arkisto- tai museoalaa. Olen ollut kirjastossa töissä, mutta siinä oli liikaa asiakaspalvelutyötä. Kädentaitoalat kiinnostaisivat myös.

Vierailija

Media-ala + asiakaspalvelu. Olen introvertti mutta sosiaaliset taitoni ovat myös hyvät. Pitää vaan aina välillä päästä ylhäisessä yksinäisyydessä lataamaan akkujaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen hakenut töitä kohta neljä vuotta. Oma ala ei työllistä ollenkaan ja introverttinä olen järkyttävän huono astumaan esiin ja myymään itseäni. Ekstroverteillä on huomattavasti helpompaa saada töitä, kun voivat vain astua estradille toitottamaan erinomaisuuttaan. 

Ihan samalla lailla introverttikin pystyy opettelemaan itsensä esiin tuomista ja puhetaitoja. Introverttiys ei ole mikään tekosyy!

- 4.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Media-ala + asiakaspalvelu. Olen introvertti mutta sosiaaliset taitoni ovat myös hyvät. Pitää vaan aina välillä päästä ylhäisessä yksinäisyydessä lataamaan akkujaan.

Voitko kertoa tarkemmin?

Vierailija

Olen koodari, koulutukseltani FM, tietojenkäsittelytiede. Tämä on erinomainen ammatti introvertille, mä teen paljon etätyötä yksin kotona ja konttorillakaan ei tarvi juuri koskaan puhua kenenkään kanssa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ihan samalla lailla introverttikin pystyy opettelemaan itsensä esiin tuomista ja puhetaitoja. Introverttiys ei ole mikään tekosyy!

- 4.

Jossain määrin pystyy mutta kyllä se aika vaikeaa on. Olen itse tosi introvertti ja olen valtavasti yrittänyt opetella. Mutta sittenkin, vielä nelikymppisenä, olen sosiaalisissa tilanteissa jäykkä ja jotenkin tylyn ja kylmän oloinen. Opettelun avulla olen saanut aikaan sen, että saan kyllä sen asian esitettyä kakistelematta, mutta elekieleni on silti ei-luontevaa ja joidenkin mielestä pelottavaa, toisten taas yleisesti luotaantyöntävää. Ihmiset ei koe oloaan mukavaksi lähelläni.

Vierailija

Tehdashommissa olen lähinnä ollut, vaikka koulutus olisi paljon korkeampi. Kokeilin myös vaativaa asiakaspalvelutyötä ja mielenterveyshän siinä meinasi mennä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

- 4.

Jossain määrin pystyy mutta kyllä se aika vaikeaa on. Olen itse tosi introvertti ja olen valtavasti yrittänyt opetella. Mutta sittenkin, vielä nelikymppisenä, olen sosiaalisissa tilanteissa jäykkä ja jotenkin tylyn ja kylmän oloinen. Opettelun avulla olen saanut aikaan sen, että saan kyllä sen asian esitettyä kakistelematta, mutta elekieleni on silti ei-luontevaa ja joidenkin mielestä pelottavaa, toisten taas yleisesti luotaantyöntävää. Ihmiset ei koe oloaan mukavaksi lähelläni.

Aivan, ja lisäksi liialliset ja pinnalliset ihmiskontaktit uuvuttavat henkisesti ja fyysisestikin, niin että pahimmillaan ei saa nukuttua öisin, verenpaine nousee jne. Small talk ja jatkuva vieraiden ihmisten kohtaaminen on kaikkein pahinta introvertille, asiasta puhuminen tuttujen ihmisten kanssa voi sujua hyvinkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kääntäjä. Jaksan muita ihmisiä vain rajoitetun ajan omaa perhettä lukuun ottamatta.

Mä olen niin ääri-intro, että en jaksaisi edes perhettä. Joskus olen kokeillut seurustella, mutta alkoi aika äkkiä ahdistaa se oman tilan ja rauhan puute edes omassa kodissa. Joten olen päätynyt erakkomaiseen sinkkuelämään. 

- 8

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kääntäjä. Jaksan muita ihmisiä vain rajoitetun ajan omaa perhettä lukuun ottamatta.

Mä olen niin ääri-intro, että en jaksaisi edes perhettä. Joskus olen kokeillut seurustella, mutta alkoi aika äkkiä ahdistaa se oman tilan ja rauhan puute edes omassa kodissa. Joten olen päätynyt erakkomaiseen sinkkuelämään. 

- 8

Mieheni on kauhea kälisijä ja ekstrovertti, mutta olen opettanut hänet antamaan minulle tilaa ja rauhaa :) Poika tulee enemmän minuun.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat