Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hitaiden tanssiminen varattuna

Vierailija
01.12.2015 |

Moi, miten olette sopineet "pelisäännöt" hitaiden tanssimisesta varattuna vieraiden kanssa?

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jokainen toimikoon omantuntonsa mukaan niin kuin muutenkin tässä elämässä. Kyllä sen itse tietää. On myös hyvin erilaisia parisuhteita, ei kaikki , mitä itse ei halua tehdä ole epänormaalia ja tuomittavaa. Toisaalta ei ole syytä tuomita myöskään heitä, joille sopii konservatiivisempi elämäntapa." Niinpä. Tämä keskustelu toisaalta avasi itseni näkemään, jotain sellaista, mitä en ennen olisi osannut edes ajatella, enkä ole vieläkään kysynyt kumppanini mielipidettä asiaan, mutta täytynee kysyä itse silläkin riskillä, että haluaa päättää suhteen jos tai kun kuulee, että olen tanssinut hitaita, jonkun toisen kanssa, hänen näkemättä. - Mitä vosikaan tapahtua pikkujouluissa, joissa hä,hän saattaisi kieltäytyä tanssimasta, mutta minä saattaisin innostua vastaamaan myöntävästi tanssiin kutsuun. Vai pitäsikö vastata, että ei kun minulla on tämä kumppani tässä tai siis pitäisi olla, mutta, mutta hänelle tuli työ este, mutta kai ymmärrätte kun tuo kumppani ei halua, että minä tanssin tätä  "nopeaa" seuraavaa hidasta. Ei ei hän ei ole täällä, mutta kyllä te ymmärrätte hidastanssi = seksi.  

Vierailija
82/102 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No saa tanssia ja saa jopa tykätäkin siitä. Ei se multa pois ole, en kaipaa miestäni 100% ajasta iholle muutenkaan :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tanssiminen on vain tanssimista, parisuhde on eri asia. Tottakai saa tanssia muiden kanssa. Teineille tanssiminen on ehkä jotain esileikkiä, mutta aikuiset tietävät rajansa ja nauttivat siitä tanssimisesta. 

Miten voit tanssia hidasta biisiä ja nauttia siitä jonkun miehen kanssa, josta et halua mitään? Hyi, oksetus.

Tai vielä, tarkoitan, jos sinulla on oma mies, jota rakastat, kotona? En ymmärrä. Silloin jos mä haluaisin tuota, niin voisin myöntää, ettei oma mies enää niin merkityksellinen mulle olekaan.

Oletko sä 15-vuotias? Miten tanssiminen liittyy parisuhteeseen mitenkään? Vai kuuluuko sun mielestä parisuhteeseen se, että kummallakin on kahden metrin turva-alue ympärillä, jonka läpi ei saa muut tulla? Saatteko te halata kavereitanne tavatessa? Kyllä on herranjestas säännöt. Hulluksi tulisin tuollaisesta säätämisestä.

En ole 15-vuotias, mutta minusta hitaiden tanssimiseen liittyy se, että se on vain keino päästä toisen lähelle, kun ollaan hänestä kiinnostuneita. Eihän kukaan aikuinen ja järkevä ihminen voi muuten haluta huojua jonkun toisen aikuisen sylissä jossain tanssilattialla. Ja jos se tuntuu hyvältä, sen tuntuu kuulua hyvältä omalta mieheltä, ei muilta.

No sun on parempi tosiaan löytää sellainen kumppani, joka jakaa nämä sun teini-ikäiset ajatusmallit. Aikuiset ja ihan järkevätkin ihmiset usein pitävät tanssimisesta, ja siihen useimmiten liittyy jonkun tasoinen toisesta ihmisestä kiinni pitäminen. Miksi hyvältä tuntuminen pitää liittää ainoastaan omaan mieheen? Entä jos sulla on miespuolinen hieroja tai kampaaja, eikö senkään kosketus saa tuntua hyvältä? Mitä jos tuntuu, oletko hui kamala pettäjä? Moni asia voi tuntua hyvältä muutenkin kuin seksuaalisesti, vai eikö sinusta?

Joo, minäkin olen varattu aikuinen nainen. Tietysti tanssin miesten kanssa yökerhossa hitaita ilman mitään morkkista. Ei siinä mitään seksuaalista vivahdetta ole. Miestäni ei taatusti lainkaan haittaisi, jos tietäisi. Tanssiahan se vain on.

On ihan luonnollista nauttia toisen ihmisen kosketuksesta. Muiden ihmisten kanssa on tosi luonnollista tehdä samoja asioita kuin oman miehen kanssa. Ystävän halaamiseenhan voi tosiaan rinnastaa sen, jos tanssin jonkun miehen kanssa hitaita yökerhossa, isäni tai veljeni pesee saunan yhteydessä alaselkäni tai makoilen sohvalla lusikka-asenossa miespuolisen työkaverini kanssa leffaa katsellen. Tämähän se varmaan on valtavirran ajattelutapa.

Ehkä salsan tai hiphopin tanssiminen on vähän eri asia kuin HITAIDEN tanssiminen. Hitaiden tanssimista en laske tanssiksi lainkaan. Inhoan tanssimista, mutta yökerhossa hitaat menettelevät: sehän on toisen hellänä pitämistä tai soidinmeno, jossa edes vähän jännittyneinä pidetään käsiä toisen ympärillä hitaasti pyörien ja liu'utetaan kättä ehkä intiimeillekin paikoille - ei tanssimista.

Vierailija
84/102 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Islamin ajatukset ovat levinneet tännekin. Tanssit kielletään koht sillään.

Vierailija
85/102 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Islamin ajatukset ovat levinneet tännekin. Tanssit kielletään koht sillään.

Tainnut jo levitä tänne. Islaminuskossahan se moniavioisuus taitaa olla ok?

Itse olen tanssimisen suhteen konservatiivinen nainen enkä salli mieheni kaulailevan toisia naisia pikaista halausta pidempään tai suutelevan tai hellittelevän muita naisia. Hitaat ovat minusta sellaista läheistä "kaulailua". Jos siis kyse on baarin tai yökerhon hitaista.

Toisille naisille nopeasti annetut poskisuudelmat olisivat toki ok, jos mieheni sellaisia haluaisi harrastaa. Hitaiden tanssimista hämärässä vastakkaisen sukupuolen kanssa pidän sen verran intiiminä, että ei tulisi mieleenkään olla muiden kuin oman mieheni kanssa niin läheisissä tunnelmissa yksiavioisessa suhteessani. Enkä myöskään hyväksy mieheni kaulailevan toisia naisia. Halata toki saa, jos joku itkee. Syliin ei saa ottaa muita naisia itkemään. :) Tanssikurssilla toki voisin tanssahdella valssia tai vastaavaa muiden miesten kanssa - no problem.

Vierailija
86/102 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli onko kyse 1. hitaista baarissa? = mies kietoo hämärässä kädet ympärilleni ja minä hänen ympärilleen. Vartalot ovat hyvin lähekkäin ja huojumme tosi hitaasti toisiimme nojaillen. Mies saattaa hitaiden aikana pitää kättä takapuoleni päällä tai liu'uttaa kättään lantiollani alaspäin, hivellä kättäni tms. Miehen suu voi lähestyä korvaani tai hiuksiani. Mies ehkä kuiskii minulle, kuinka hyvältä näytän. Ilmassa on todennäköisesti jännitettä. -> En hyväksy.

Vai tarkoittaako tämä 2. hidastempoisen musiikin tahdissa tanssahtelua niin, että kädet ovat vastakkaista sukupuolta olevan olkapäillä tai lantiolla tai pitävät kädestä kiinni? Käsiä ei liikutella tanssahtelun aikana suuntaan eikä toiseen, ja käsiä liikutetaan tanssin aikana muualle vain jos omasta taskusta pitää kaivaa soiva puhelin tai nenäliina niistämistä varten. Toiseen ei nojata. Hyväksyn.

Vierailija
87/102 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole käynyt mielessä että hitaiden tanssiminen voisi jonkun mielestä olla pettämistä.

Vierailija
88/102 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä ole käynyt mielessä että hitaiden tanssiminen voisi jonkun mielestä olla pettämistä.

No ei ehkä fyysistä pettämistä. Mutta luottamus menisi jos mies kaulailisi romanttisen hitaan kappaleen tahdissa vierasta naista baarissa pikkutunneilla. Siis pitäisi käsiään tiiviisti naisen ympärillä ja hitaasti pyörisi paikoillaan ilman mitään tanssiaskeleita.

Pidän henkisenä pettämisenä myös sitä, jos varattuna naisen menisin miespuoliselle ystävälleni yöksi ja nukkuisimme samassa sängyssä lähekkäin ja juttelisimme läpi yön tulevaisuuden haaveistamme toisillemme ja mies nuuhkisi hiuksiani ja kertoisi kuinka hyvältä tuoksun. Luottamus menisi myös, jos ujo mieheni hymyilisi pikkujouluissa koko illan ajan silmät sädehtien jollekin toiselle naiselle ja kuiskisi hänen kanssaan asioita hymyillen ja lähtisi tämän luokse vielä kahville. Ihan sama mitä muuta naisen luona tekisi tai jättäisi tekemättä, niin luottamukseni olisi jo mennyttä.

Puolison luottamuksen voi pettää muutenkin kuin harrastamalla yhdyntää jonkun kanssa. Muutkin asiat voivat syvästi loukata toista.

Vierailija
89/102 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tanssiminen on vain tanssimista, parisuhde on eri asia. Tottakai saa tanssia muiden kanssa. Teineille tanssiminen on ehkä jotain esileikkiä, mutta aikuiset tietävät rajansa ja nauttivat siitä tanssimisesta. 

Miten voit tanssia hidasta biisiä ja nauttia siitä jonkun miehen kanssa, josta et halua mitään? Hyi, oksetus.

Tai vielä, tarkoitan, jos sinulla on oma mies, jota rakastat, kotona? En ymmärrä. Silloin jos mä haluaisin tuota, niin voisin myöntää, ettei oma mies enää niin merkityksellinen mulle olekaan.

No sulle ei varmaan olisi, muille voi olla. Kuulostat sairaalloisen mustasukkaiselta ihmiseltä. Saat varmasti kumppanisi tukahdutettua ja karkotettua hyvin nopeasti.

En ole lainkaan mustasukkainen :O Minä vain ymmärrän tunteista. Ja jos jonkun tunteet suuntautuvat toisaalle ne eivät voi samaan aikaan suuntautua minuun. Miksi huijaisin itseäni, että minua arvostetaan, minusta välitetään ja minua rakastetaan, jos niin ei ole?

En kuitenkaan haluaisikaan pakotettua rakkautta, joten sikäli en ala mustasukkaisen tavoin vaatimaan mitään.

Siis HÄH? Sinua arvostetaan ja rakastetaan vain, jos sinua ajatellaan koko ajan?? Millä elätte, koska rakkaasi ei ilmeisesti pysty käymään edes töissä välillä, koska silloinhan se ei ehtisi ajatella sua koko ajan? Entä harrastukset tai kaverit?? Kuulostaapa todella sairaalta viritelmältä.

En mä niin sanonut, puhuin tunteista, en ajatuksista. Jos tunteet suuntautuvat aikaajoin minuun ja aikaajoin muihin naisiin, niin ei, en tunne oloani mukavaksi. Minustakin näiden yökerhohitaiden tanssiminen on sitä, että halutaan jollain tunnetasolla jo toista, vaikka mitään ei tapahtuisikaan.

Vierailija
90/102 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä teidän mielestä menee "raja"?

No kyllä mua esim. Ällöttäis, jos mieheni tanssisi hitaita, vaikka olisikin paritanssiote, jos hän samalla esim. tuijottaisi herkeämättä kumppaninsa silmiin, vaikka he eivät puhuisi mitään vaan olisivat sanomatta sanaakaan.

Minusta koko tämä kysymys on IHAN HÖLMÖ, sama kun tiedusteltaisiin sitä, että onko hidas kävely mielestänne tuomittavaa varatulle vieraan kanssa vai ainoastaan nopea.

Jos kerran on kyse vain kävelystä, (tai tanssista), niin mitä merkitystä on enää nopeudella? Miksi tässä sitten kysyttiin hitaista?

No onhan siinä eroa tanssiiko ns normaalisti,jolloin voi olla ettei kosketa ollenkaan tai sitten on jokin valssiote vai tanssiiko vartalo liimaantuneean tanssiparteriin(kuten hitaita yleensä tanssitaan).Jos olen baarissa kavereiden kanssa ja joku tulee hakemaan tanssimaan,lähden mielelläni,nautin tanssimisesta ja tekisin sitä mieluusti useammin.Sitten taas jotain lääppimishitaita ei tulisi mieleenkään tanssia varattuna ollenkaan,ja sinkkunakaan kenen tahansa kanssa.Niin kuin joku sanoi,on tanssimista ja "tanssimista".Jos haluat verrata kävelyyn,on eri asia kävellä jonkun vierellä tai kävellä vaikka käsikynkkää.

No aivan, et ihan ymmärtänyt pointtiani. Miksi edes kysyä tätä kysymystä, koska on selvää, että ihmisistä hitaiden tanssiminen ei ole "tanssia", vaan kosiskelua. Jos kysyjä taas pitää hitaita tanssina, niin miksi pitää kysellä onko sellainen ok? Toki tanssiminen on ok, kuten kävelykin yhdessä.

Vierailija
91/102 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse en ole mikään teini enää (liki 30v.), enkä tanssi hitaita, enkä nopeita vieraan miehen kanssa. Eikä mieheni (no hän nyt ei koskaan käy ikinä missään muutenkaan). Minulle on sama, mitä muut tekevät, mutta meidän avioliittoomme ei kuulu vastakkaisen sukupuolen kanssa hinkkailu edes tanssien. Näin on menty yhteisessä ymmärryksessä jo 10 vuotta.

Vierailija
92/102 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanssi on aina ollut sosiaalisesti hyväksyttävä tapa olla lähellä toista ihmistä. Kyllä ennenkin tansseissa otettiin tiukka ote naapurin emännästä ja humpattiin niin että tyrät rytkyi. Ei siitä mieltään pahoittanut silloin kukaan.

Vierailija
93/102 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jokainen toimikoon omantuntonsa mukaan niin kuin muutenkin tässä elämässä. Kyllä sen itse tietää. On myös hyvin erilaisia parisuhteita, ei kaikki , mitä itse ei halua tehdä ole epänormaalia ja tuomittavaa. Toisaalta ei ole syytä tuomita myöskään heitä, joille sopii konservatiivisempi elämäntapa." Niinpä. Tämä keskustelu toisaalta avasi itseni näkemään, jotain sellaista, mitä en ennen olisi osannut edes ajatella, enkä ole vieläkään kysynyt kumppanini mielipidettä asiaan, mutta täytynee kysyä itse silläkin riskillä, että haluaa päättää suhteen jos tai kun kuulee, että olen tanssinut hitaita, jonkun toisen kanssa, hänen näkemättä. - Mitä vosikaan tapahtua pikkujouluissa, joissa hä,hän saattaisi kieltäytyä tanssimasta, mutta minä saattaisin innostua vastaamaan myöntävästi tanssiin kutsuun. Vai pitäsikö vastata, että ei kun minulla on tämä kumppani tässä tai siis pitäisi olla, mutta, mutta hänelle tuli työ este, mutta kai ymmärrätte kun tuo kumppani ei halua, että minä tanssin tätä  "nopeaa" seuraavaa hidasta. Ei ei hän ei ole täällä, mutta kyllä te ymmärrätte hidastanssi = seksi.  

Voit vastata tanssiokutsuun ihan vain "Ei kiitos". Vähintä, mitä todella voit tehdä, on että kysyt edes kumppanisi mielipidettä. Mitä jos hän vastaa, että se haittaa?

Vierailija
94/102 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tanssi on aina ollut sosiaalisesti hyväksyttävä tapa olla lähellä toista ihmistä. Kyllä ennenkin tansseissa otettiin tiukka ote naapurin emännästä ja humpattiin niin että tyrät rytkyi. Ei siitä mieltään pahoittanut silloin kukaan.

Mistä tiedät? Ehkä oli emännällä silmä turvoksissa seuraavana aamuna.

Vierailija
95/102 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät? Ehkä oli emännällä silmä turvoksissa seuraavana aamuna.

Ei ainakaan meidän kylällä mustia silmiä näkynyt kellään vaikka työväentalolla lattia notkui jenkan tahdissa.

Vierailija
96/102 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 23-vuotias, mutta koko kysymys on kyllä todella kaukainen.

Missä ja miksi ihmeessä tanssisin hitaita jonkun kanssa? Jos vaikka olen häissä ja joku pyytää ni tuskin suostuisin vaikka kyseessä ei olisikaan yökerhotyylinen lääppimis/kännisessio.

Vierailija
97/102 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
98/102 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän siinä kauan mene kun naisella on kädet pakaroideni päällä ja niin sitä mennään.

Vierailija
99/102 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetan mennä hitaiden tunnelmaan ja ajatella, että tanssisin sillä tavalla siskoni miehen kanssa. Eipä tunnu luontevalta, vaikka esim. tangoa voisinkin hänen kanssaan tanssia. 

Vierailija
100/102 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitaiden tanssiminen on täysin eri asia kuin jotkut humppatyyliset paritanssit.

Jos mieheni haluaa harrastaa lavatansseja tai muuta sen tyylistä, niin antaa mennä vaan. Harrastus sekin, kuten vaikka kuorolaulu tai jalkapallo. Samoin vuosijuhlissa, häissä yms. tapahtumissa tuntemattomienkin kanssa on ihan tavallista tanssia jotain valssia. Siinä ei ole mitään seksuaalista, vaan tanssien vietetään vain aikaa yhdessä ja ehkä tutustutaan tanssipariin ystävystymistarkoituksessa.

Baarissa sen sijaan tanssitaan niitä hitaita, jolloin se "tanssiminen" on lähinnä toisen lähellä olemista ja koskettelua. Nimenomaan esileikiksi kutsuisin. Enkä osaa kuvitella tanssivani sillä tavoin muiden kuin oman kumppanini kanssa.

N26