Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vaikeaa AMK-insinöörien matikka on lukion pitkään verrattuna?

Vierailija
30.11.2015 |

Oon siis nyt lukiossa ja pitkää luen ihan kohtuullisin arvosanoin (yleensä 8-9, yksi kymppikin on) ja ajattelin hakea insinööriksi. Onko matikka kauhean paljon vaikeampaa, kenties helpompaa, yhtä vaikeaa?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et hae noilla arvosanoilla opiskelemaan DI:ksi?

DI:n materiaalit (veli opiskelee sellaiseksi) vaikuttavat kovin vaikeaselkoisille, enkä ole mikään älykkö. Opiskelen mieluummin jossain mihin lahjani riittävät.

-AP

Tarvitsisit vähän itseluottamusta. Insinööriopiskelu voi olla rankkaa joillain aloilla, koska amiksen käyminen on etu. Käytäntö pitää tuntea hyvin. DI-opinnoissa pärjää, jos on riittävästi aikaa käytössä.

Vierailija
22/28 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen, että tähtäät niin korkealle kun rahkeet tuntuvat riittävän. AMKista on ikävä lähteä jatkamaan yliopistoon kun työelämä houkuttaa. Ei se yliopisto mikään elämää fiksumpien ihmisten laitos ole joten suosittelen että lähdet rohkeasti hakemaan vaikkapa molempiin yhteishaussa.  Itselläni jäi AMK siinä vaiheessa listalta pois kun olisin päässyt ilman pääsykoetta sisään, jolloin totesin että turhaa sinne on mennä pyörimään kun kunnianhimoa riittää yliopistoonkin. 

???

Käsittääkseni AMK:n insinöörilinjalle pitää aina käydä pääsykokeessa, ja saada se vähintään 10 pistettä, mikä ei kyllä ole paljon. Sen sijaan teknilliseen yliopistoon voi päästä suoraan todistupisteillä. Terkuin mutsi, joka on itse amk-insinööri, toinen muksu on amk:ssa opiskelemassa insinööriksi ja toinen on teknillisessä yliopistossa suoravalinnassa päässeellä, eli ei käynyt pääsykokeissa lainkaan. 

Ei se matikka 80-luvulla ollut sen kummempaa kuin nykyään. Samalla tavalla se oli lukion kertausta ylioppilaspohjaisille pitkän matikan lukijoille. Olen siis itse käynyt myös sen koulun ja täydentänyt amk-inssiksi 2000-luvulla, aikani kuluksi. 

Terkkuja tutuille, ei välttämättä ole montaa, joilla on sama tilanne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanonutkaan, että olisin tekniselle alalle hakenut. Toki nyt tähän kun tartuit niin voin sanoa, että jos olisin koulun halunnut  aloittaa olisi minun tullut käydä pääsykoketilaisuudessa kirjoittamassa nimi paperiin. 

Vierailija
24/28 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

DI:n materiaalit (veli opiskelee sellaiseksi) vaikuttavat kovin vaikeaselkoisille, enkä ole mikään älykkö. Opiskelen mieluummin jossain mihin lahjani riittävät.

-AP

Älä aliarvioi itseäsi. Onhan siellä luentoja, joissa opetetaan. Lisäksi suuntautmisvaihtoehtoja on lukuisia.

Vierailija
25/28 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sanonutkaan, että olisin tekniselle alalle hakenut. Toki nyt tähän kun tartuit niin voin sanoa, että jos olisin koulun halunnut  aloittaa olisi minun tullut käydä pääsykoketilaisuudessa kirjoittamassa nimi paperiin. 

Anteeksi, oletin kun ap puhui insinöörin koulutuksesta. Mutta insinöörin koulutuksessa on siis noin, eli amk:aan tarvitaan pääsykokeet ja min 10 pistettä oli ainakin pari vuotta sitten ja kaikkiin teknillisiin voi päästä suoraan kirjoittamalla riittävän hyvin matemaattisista aineista. 

Vierailija
26/28 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

Siltä se tuntuu, kun ei ole opiskellut. Muistan kun olin 7. luokalla ja veli näytti lukion derivointi ja integrointilaskuja, miten vaikeita ne olivat. Heheh, nauratti kyllä itse lukiossa; ei todellakaan olleet vaikeita. Samalta sinusta voi tuntua nyt, mutta kun menet ja käyt luennoilla ja harjoituksissa, niin ei ne niin vaikeita olekaan. Helpoksi en väitä, sillä ei tuo meidänkään poika väitä enää helpoksi, vaikka lukion hoiti kiitettävästi "vasemmalla kädellä huitaisten." Eikä akateeminen vapaus ole täysi vapaus, vaan mm. matikassa ja fysiikassakin on pakollisia harjoituskertoja, eikä arvosanaa tule kurssista, jos ei käy niissä tiettyä määrää, eli opiskeltua tulee kyllä. 

Vierailija
27/28 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

älä alisuoriudu. hae DI:ksi vaikka sähkölle tai raksalle missä matematiikalla ei ole niin suuri rooli.

Vierailija
28/28 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

älä alisuoriudu. hae DI:ksi vaikka sähkölle tai raksalle missä matematiikalla ei ole niin suuri rooli.

Korjaa jos olen väärässä mutta eikö sähköinsinööreille matikka ole aika olennaista, enemmän ehkä kun jossain muualla?