Kehutko ystävän remppaamaa uutta kylpyhuonetta
jos et pidä siitä yhtään? Kuuluko kehua, kun toinen sen innoissaan sinulle esittelee ja maljankin kippistää.
Kommentit (16)
Totta kai kehun ja sitten heti autossa haukun miehelleni lähes kaiken mikä oli pielessä. Enkä ruodi yksin kylpyhuonetta.
Yritän ainakin löytää jotain positiivista, vaikkei lopputulos olisikaan sellainen, minä itse olisin toteuttanut. Kehuisin vaikka kaakelien valintaa, siistejä saumauksia, valittuja kaapistoja tai muuta yksittäistä asiaa. Eihän se minulta ole pois, jos toinen tykkää omassa kodissaan eri asioista?
Sellaisin sanavalinnoin, ettei tarvitse valehdella.
Tietysti kehun. Varmasti kylpyhuoneessa on jotain, mitä voin ihan vilpittömästi kehua.
Esim kylpyamme on poistettu ja tilalle tullut suihkukaappi - tästä voi sanoa, että amme veikin liikaa tilaa ja suihku on nyt kivasti paikallaan. Tai lavuaari on kivan mallinen/värinen. Aina jotain keksii.
Yritän mä jotain positiivista keksiä. Kerran meni niin jauhot suuhun, että emäntä ymmärsi ettei näky miellyttänyt. Oli aina kuvitellut että henkilö pitää vanhan tyylisestä ja asui oikeasti vanhanssa talossakin. Vessa oli tehosteseinineen jostain ihan eri planeetalta ja aivan erilainen kuin koko muu talo. Värikään ei oikein ollut miltään sopivalta aikakaudelta vaikka henkilön lempivärejä toki oli. Tummana en olisi itse sitä vessakoppiin laittanut imemään kaikkea valoa. Mutta joo.... en sitten saanut enää paikattua, myönsin toki että kylläpä yllätti.
Totta kai kehun. Jos nyt kokonaisuudesta ei tykkääkään, niin aina varmasti löytyy joku yksityiskohta, joka on kiva. Vaikka hanat tai pyyhekoukut. Lisäksi kun kehut jotain yksityiskohtaa, niin tulee kaverille olo, että olet kiinnostunut ja tarkasti kattonut hänen uutta kylppäriään.
Mä en ylipäänsä ymmärrä ihmisiä, jotka ei osaa ollenkaan nähdä mitään hyvä asioissa, jotka ei ole niiden maun mukaisia. En minäkään tykkää nykyisin muodissa olevasta sisustustyylistä, mutta keksin kyllä mukavaa sanottavaa ihmisella, jonka koti on trendikäs. Eihän se ruma ole tai muuten kauhea, vaikka minä en siitä tykkääkään.
Kyllä, aina löytää jotain positiivista vaikka ei olisi minun makuuni. Mutta ystävä tekeekin kylppärin itselleen.
Juuri näin kävi viime kesänä.
Varmaan keksisin jotain hyvää sanottavaa.
Tietysti! En ymmärrä miksi minun pitäisi latistaa toisen ilo.
Keksin jotain mikä on totta, hymyilen ja kehun vaikka sitten homman valmistumisesta, "no nyt on uutta ja valmista, ihanaa!"
"oi että, varmasti tykkäät! Ihan sun tyylinen" tms
Hapannaamat, jotka eivät sano mitään tai haukkuvat, vaikuttavat tylyiltä, epäkohteliailta ja kateellisilta.
Eikös suomalainen totea monessa tilanteessa että "ihan kiva." Tuo ihan vetää mattoa alta jo paljon. Ihan kiva, melko kiva, vähän niinkuin kiva, kivansuuntainen.
Tietenkin kehun. Itseään varten hän on se laittanut, ei minun esteettistä silmääni, joten miksi alkaisin kertomaan mikä ei itseäni mahdollisesti miellytä?
Vierailija kirjoitti:
Yritän mä jotain positiivista keksiä. Kerran meni niin jauhot suuhun, että emäntä ymmärsi ettei näky miellyttänyt. Oli aina kuvitellut että henkilö pitää vanhan tyylisestä ja asui oikeasti vanhanssa talossakin. Vessa oli tehosteseinineen jostain ihan eri planeetalta ja aivan erilainen kuin koko muu talo. Värikään ei oikein ollut miltään sopivalta aikakaudelta vaikka henkilön lempivärejä toki oli. Tummana en olisi itse sitä vessakoppiin laittanut imemään kaikkea valoa. Mutta joo.... en sitten saanut enää paikattua, myönsin toki että kylläpä yllätti.
Minusta vanhaan taloon sopii ihan hyvin modernitkin kylpytilat. Suomessa on tuo sisävessakulttuuri vielä aika tuore joten mitään "perinne-wc:tä" ei ole olemassakaan. Ja mitä väreihin tulee, se valkoinen maalaistalo on maalaisromanttisen muotivillityksen peruja jostain parinkymmenen vuoden takaa, ennen vanhaan on taloissa ollut hyvinkin värikkäitä huoneita, valkoista oli lähinnä navetassa ja kanaloissa seinien kalkitsemisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, aina löytää jotain positiivista vaikka ei olisi minun makuuni. Mutta ystävä tekeekin kylppärin itselleen.
Juuri näin kävi viime kesänä.
Oletkohan käynyt meillä? Me tehtiin kylppäriremontti viime kesänä :D
No olen huono valehtelemaan. Eli en kehuisi tai väittäisi itsekin tykkääväni. Etenkin jos olisi omaan silmään kamala.
Sen sijaan kiertäisin aiheen positiiviseksi niin, että "Mahtavaa, että saitte rutistuksen ohi. Aina tämän tason remontti on oma urakkansa". Tai että "Mahtavaa kun tuli valmista, nyt saattekin sitten nauttia itselle mieleisestä kylppäristä pitkään".
Jos ei muuta keksi niin voi sanoa iloisesti että "ihan sun tyylinen" tai "kyllä nyt kelpaa tuolla suihkutella".
Ei olisi minulta pois kehua, jos toinen tykkää.