En ole syönyt vaaleaa leipää/pullaa enkä perunaa tänä vuonna!!!

Vierailija

Tein uuden vuoden lupauksen ja päätin kokeilla vuoden, millaista on jättää ruokavaliosta kokonaan pois nopeita hiilareita. En ole syönyt siis lainkaan perunaa enkä vaaleaa vehnää. Tuttavat olivat kehuneet, miten hyvä ja kevyt olo tulee. Turvotus on vähän vähentynyt ja paino pudonnut 4 kg. En ole mitään radikaaleja muutoksia huomannut elämässä tai terveydessä. Suklaata on mennyt vähän aiempaa enemmän. Viikonloppuna toiset popsi pipareita ja joulutorttuja, minä vetäisin fazerina-konvehteja. Kunhan tulee taas uusi vuosi, saattaa olla, että jatkan ilman vaaleaa vehnää ja perunaa, ehkä.

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Onnea! Haluaisin itsekin eroon vehnästä, mutta pulla <3

Tosin perunankuoret on terveellisiä, ja jäähtyneessä perunassa/riisissä ns. resistenssiä tärkkelystä, joka on hyödyllistä suoliston hyville bakteereille ja täten helppaa painonpudotuksessakin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä olen, ja olen silti 165 cm pitkä ja painan 52 kiloa.

Ei tuo päätös varmaankaan painoon liity! Aika moni tekee terveytensä vuoksi päätöksiä syödä laadukkaammin. Minä jätin makkaran pois kokonaan, samoin leivänpäällyskinkut sun muut. Syön toki lihaa, mutta teolliset valmisteet tuskin ovat kenellekään hyvää ravintoa. Olen korvannut makkarat juureksilla.

Vierailija

Olin yli kolme vuotta ilman gluteenia ja nyt otin sen takaisin ruokavalioon. Toistaiseksi muuta haittaa siitä ei ole ollut kuin että nälkä on herkemmin ja pierut haisee pahalle 😵

Vierailija

Plus miinus nolla tuo sinun kokeilusi, jos suklaata kuitenkin syöt.

Miksi et jätä sitten kaikki nopeita hiilareita pois? Mitä tuossa on järkeä jättää peruna ja pasta, mutta syödä suklaata entistä enemmän. Tuohan on vielä hullumpi ja huonompi vaihtoehto.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Öh, syöt suklaata kuitenkin? Huoh... miksi siis vältät perunaa ja pastaa, mutta syöt suklaata?

Toki syön suklaata, se on hyvää! En usko siihen, että ihmisen pitää kieltää itseltään kaikki hyvä. Jos syö 3 perunaa, niin eihän kukaan syö samaa määrää suklaata! Yleensä kai on tapana syödä suklaata hillitysti. Minulla on nyt avattu fazerina-rasia, olen syönyt siitä marraskuun aikana noin puolet, eli 175 grammaa. Tiedätkö, montako grammaa enemmän olisin syönyt pullaa, pipareita tai joulutorttuja normaalina marraskuuna? Varmaan 10 kertaa enemmän. Isänpäivänä maltoin pitää lusikkani erossa täytekakusta ja olen ylpeä siitä!

-ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Plus miinus nolla tuo sinun kokeilusi, jos suklaata kuitenkin syöt.

Miksi et jätä sitten kaikki nopeita hiilareita pois? Mitä tuossa on järkeä jättää peruna ja pasta, mutta syödä suklaata entistä enemmän. Tuohan on vielä hullumpi ja huonompi vaihtoehto.

Koska en ole mikään yli-ihminen, vaan ihan tavis, siksi en lopeta kaikkea hiilareiden syömistä. Muutama suklaakonvehteja silloin tällöin on minulle luksusta. Sokerin käyttö on taitolaji. Uskoisin, että vaikka olen syönyt enemmän suklaata kuin aiemmin, kokonaisuutena tavallisen sokerin määrä on pienempi, kun en syö leivonnaisia. Myös pullassa, tortuissa, täytekakuissa ja kekseistä on runsaasti sokeria. Ei ole plus miinus nolla, jos kaikki ne ovat poissa.

-ap

Vierailija

Kuulostaa hyvältä . Pienetkin päivittäiset muutokset tekevät yleensä paljon. Itse en enää juo ruokajuomana maitoa ollenkaan juon aina vettä. Jo tämä muutos on tiputtanut painoa ihan huomaamatta pari kiloa.
Perunaa kyllä syön mutta puolet lautasesta täytän kasviksilla

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Öh, syöt suklaata kuitenkin? Huoh... miksi siis vältät perunaa ja pastaa, mutta syöt suklaata?

Suklaa on terveellistä. Tosin ei ihan maitosuklaa, mutta kaakaossa on kuituja ja antiokidantteja. Siis parempaa kuin peruna ja pasta ravintoarvoltaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Äh hei mietis nyt. Kumpi on parempi: syödä suklaata joskus vai syödä suklaata joskus, mutta myös pullaa, leivoksia ja juustopastoja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Toki syön suklaata, se on hyvää! En usko siihen, että ihmisen pitää kieltää itseltään kaikki hyvä. Jos syö 3 perunaa, niin eihän kukaan syö samaa määrää suklaata! Yleensä kai on tapana syödä suklaata hillitysti. Minulla on nyt avattu fazerina-rasia, olen syönyt siitä marraskuun aikana noin puolet, eli 175 grammaa. Tiedätkö, montako grammaa enemmän olisin syönyt pullaa, pipareita tai joulutorttuja normaalina marraskuuna? Varmaan 10 kertaa enemmän. Isänpäivänä maltoin pitää lusikkani erossa täytekakusta ja olen ylpeä siitä!

-ap

3 keskikokoisessa perunassa on 135 kcal energiaa, saman verran energiaa saat 25 grammasta maitosuklaata.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat