Miten jaksaa miestä, joka vähän väliä uhkailee erolla?
Ja nyt sitten uutena uhkailuna alkanut uhkailla pettämisellä. Luonnollisestikin nämä uhkailut tulee aina riidan keskellä ja se riitä voi lähteä mistä asiasta tahansa. Ei siis liity aina edes seksiin, mutta usein tietenkin liittyy, jos herra ei saa seksiä just silloin kun mieli tekisi.
Nyt sitten alkoi tuo pettämisuhkailu, kun menkkojen takia en halunnut alkaa paneskelemaan.
Miten tuota oikein voi jaksaa? Kun sen tietää, ettei se mitään eroa ole ottamassa, niin miksi hemmetissä sillä pitää sitten uhkailla??
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
JSSAP!
Uhkaa sinä erolla, jos miehesi on huono sängyssä, ei vie roskia, ei imuroi, ei käy kaupassa, näyttää näppyläiseltä, ei tiskaa, parta on ajettu huonosti tai valitsee väärän kappaleen kuunneltavaksi. Ihan yhtä tasokasta.
No niin, olet ihan asian ytimessä.
Sehän ei nimenomaan ole tasokasta tuo uhmaikäinen "menen ja petän sua kun oot niin tyhmä" -räyhääminen. Jos toinen ei mene samalle tasolle niin miksi se olisi huono juttu?
AP, mielestäni miehesi käytös täyttää henkisen väkivallan tunnusmerkit sekä sinua että lapsianne kohtaan :( Kuten jo aiemman kommentoijat ovat tuoneet esiin, niin voit joko hyväksyä miehesi käytöksen sellaisena kuin se on, yrittää saada häntä keskustelemaan käytöksestä rakentavasti esim. parisuhdetrapiassa, tai erota. Mielestäni kaikki ansaitsevat puolison, joka on sitoutunut yhteiseen suhteeseen, kunnioittaa kumppaniaan ja on luottamuksen arvoinen.
Eli oikeastaan ap haluaa vain ulista hetken ja jatkaa sitten elämäänsä.
Jos siedät miehen käytöstä, hän jatkaa sitä. Milläs estät? Jos ero on sinulle ehdoton no-no, hän tietää sen ja käyttää sitä hyväkseen. Luultavasti hän ajan myötä huomaa, että sinua voi eropuheilla alkaa myös kiristämään. Nätisti sanominen asioista ei ole auttanut. Joten mitä keinoja sinulla enää on? Miten saat hänet potkittua vaikka terapiaan, jos hän ei halua? Et mitenkään.
Lasten kannalta kotinne on tietysti yksi helvetti. Älä erehdy kuvittelemaan että sairas suhteenne olisi lapsille jotenkin parempi kasvuympäristö kuin yksinhuoltajaperhe. He eivät tule kiittämään teitä kun isoiksi kasvavat, päin vastoin edessäsi voi olla hyvin yksinäinen vanhuus. Ymmärräthän, että perheenne tilanteista he saavat ihmissuhteiden ja perhe-elämän mallin joiden johdosta heillä on myöhemmin itse riski ajautua onnettomiin suhteisiin. Jos sinulla on tyttäriä, he oppivat kynnysmatoiksi ja jos sinulla on poikia, he oppivat ettei naisilla ole mitään arvoa. Mutta niin makaat kuin petaat. Joten silittele vaan sitä vihkisormustasi, olethan kuitenkin naimisissa ja se on tietysti tärkeintä.
Vierailija kirjoitti:
Öh, miksi pitäisi jaksaa? Ovatko kunnolliset, käytöstavat oppineet miehet maailmasta loppu?
OVAT
Vierailija kirjoitti:
Jos siedät miehen käytöstä, hän jatkaa sitä. Milläs estät? Jos ero on sinulle ehdoton no-no, hän tietää sen ja käyttää sitä hyväkseen. Luultavasti hän ajan myötä huomaa, että sinua voi eropuheilla alkaa myös kiristämään. Nätisti sanominen asioista ei ole auttanut. Joten mitä keinoja sinulla enää on? Miten saat hänet potkittua vaikka terapiaan, jos hän ei halua? Et mitenkään.
Lasten kannalta kotinne on tietysti yksi helvetti. Älä erehdy kuvittelemaan että sairas suhteenne olisi lapsille jotenkin parempi kasvuympäristö kuin yksinhuoltajaperhe. He eivät tule kiittämään teitä kun isoiksi kasvavat, päin vastoin edessäsi voi olla hyvin yksinäinen vanhuus. Ymmärräthän, että perheenne tilanteista he saavat ihmissuhteiden ja perhe-elämän mallin joiden johdosta heillä on myöhemmin itse riski ajautua onnettomiin suhteisiin. Jos sinulla on tyttäriä, he oppivat kynnysmatoiksi ja jos sinulla on poikia, he oppivat ettei naisilla ole mitään arvoa. Mutta niin makaat kuin petaat. Joten silittele vaan sitä vihkisormustasi, olethan kuitenkin naimisissa ja se on tietysti tärkeintä.
No ei, en halua vain ulista, kun mä toivoin, että jos teillä olisi tiedossa joku taikasana millä sen saa loppumaan, kun en itse ole sitä keksinyt. Vaikka ei sellaista taida ollakaan...
Paras varmaan olisi ryhtyä siksi kynnysmatoksi ja tehdä kaikki mitä se haluaa, niin ei uhkailisi. Mutta en mä nyt sentään sellainen halua olla.
10 v ollaan oltu naimisissa ja tätä uhkailua on ollut koko sen ajan enemmän tai vähemmän. Nyt taas enemmän ja olen ihan siinä hilkulla, että joko minulla tulee mitta täyteen.
ap.
Tiedätkö mitä. Mä olen ollut samanlaisessa suhteessa ja tuo miehesi käytös on vain narsisitista kiristämistä. Joko sä siedät sitä tai lähdet lätkimään. Ei se siitä muutu mihinkään. Meillä riitojen päätteeksi uhattiin aina erolla tai itsarilla. Vuosia mä siedin sitä kun luulin että en pärjää yksin ja olin riippuvainen tuosta ihmisestä. Onneksi, suureksi onneksi se loppujen lopuksi jätti mut. Elämäni paras juttu vaikka se aluksi tuntuikin maailman lopulta.
Mitä se mies sitten haluaa kun kiukuttelee?
Onko teillä hellyyttä ja läheisyyttä suhteessa?
Puhallatteko yhteen hiileen? Rakastatko ja himoitsetko miestäsi? Rakastaako hän sinua?
Jos et ole vielä eronnut vaikka miehesi jo 10v kiukutellut ja uhkaillut, niin kai se muuten hyvä mies on?
Ja mikä se syy tuohon ero uhkailuun on? Puhutteko asioista?
Kuulostaa siltä, että miehesi ei enää keksi muuta keinoa kuin ero ja siksi sillä uhkailee?
Ettet vain olisi näitä kylmiä naisia jotka on mieheltään saaneet mitä haluavat ja nyt kun ei tarvitse enää miellyttää pitävät itsestäänselvyytenä ja olettavat toisen vain matelevan sun pillin mukaan.
Sulle ratkaisu, anna enemmän p*llua, niin miehesi ei ehdi valittaa!
Tai sitten kun olet niin täydellinen niin eroat ja laitat miehesi kiertoon...
Vierailija kirjoitti:
Miten tuota oikein voi jaksaa? Kun sen tietää, ettei se mitään eroa ole ottamassa, niin miksi hemmetissä sillä pitää sitten uhkailla??
Mietipä nyt tuota asiaa ihan rehellisesti. Kun tunnustat itsellesi totuuden, teillä ei mene oikein hyvin. Kumpikin teistä ehkä roikkuu liitossa siksi, kun ei paremmastakaan tiedä, vaiko lasten takia?
Aika monta kertaa olen minäkin ehtinyt kertoa erosuunnitelmastani ennen kuin on tullut se viimeinen niitti, jonka jälkeen olen suunnitelmani toteuttanut. Eli älä edes yritä uskotella itsellesi, että " ei se oikeasti..."
Meillä sanoi mies kerran riidan yhteydessä, että "meidän olisi varmaan parempi erota", vastasin kylmästi, että "niinpä" ja mies meni aivan paniikkiin. Alkoi kysellä, että olenko oikeasti sitä mieltä ja ei hän oikeasti halua ja pyyteli anteeksi. Sen jälkeen ei ole enää sanonut. Jos haluaa erota, niin pitää seisoa sanojensa takana. Tuollainen kiristys ja uhkailu on sairasta ja menee helposti ihan tavaksi. Sano seuraavan uhkailun yhteydessä kylmän viileesti, että "selvä" ja ihan oikeasti lähdet, jos toistuu. Hän pitää sinua kynnysmattona, kun et kumminkaan suostu eroon ja kerää itselleen jotain pisteitä, että kuinka hänestä ei haluta eroon tms.
Miesvihahokijat, hankkikaa itsellenne apua, koska hokemanne asiat ovat täysin järjettömiä.
Kaikki naiset eivät ole typeriä huoria, jotka eivät ole empatiakykyä.
Kaikki miehet eivät ole väkivaltaisia, yksinkertaisia pettäjäsikoja.
Miksi teille on niin vaikeaa ymmärtää tämä asia? Suosittelen, että siirrytte kirjoittamaan palstalle, jossa naisten halveksunta on arkipäivää. Uskon, että tiedätte useita sellaisia palstoja. Pidän erittäin ikävänä sitä, että mitätöitte jatkuvasti yksittäisten naisten kertomukset parisuhteistaan.
Seuraavan kerran kun tulee riitaa ja lapset EIVÄT ole kuulemassa niin sinä voitkin vetää ensin sen erokortin esiin vaihteeksi.
Sanot samalla lailla kun miehesi että nyt kyllä tulee ero ja taidat tästä heti lähteä pettämään ja ym paskaa. Menet vielä lattialla makaamaan ja huudat että nyt tulee itkupotkuraivarit kun kaikki ei mene niin kuin SINÄ haluat.
Taitaa ap olla niin, että tuo eropuheilla uhkaaminen on miehesi ainoa "vika".
Mitäkähän kaikkea ap itse tekee, että mies uhkailee tuolla erokortilla?
Olisiko jopa niin, että sinä et rakasta miestäsi ja kohtelet kuin patakinnasta ja miehesi ei vain kiltteyttään uskalla tehdä muuta kuin välillä tiuskii erolla...
Tai listaatko tänne vikoja joita miehessäsi on?
Tiedätkö, onko miehesi kotona ollut käytössä samanlainen riitelykulttuuri? Voisitko kysyä sitä mieheltä?
Tuo erolla / pettämisellä uhkailu toimii niin kauan, kun sinä menet siihen mukaan ja sillä on vaikutusta. Niin kauan, kun hänellä on keinonsa saada tahtonsa läpi, hän jatkaa sillä samalla tavalla. Ihan perusbehaviorismia.
Taikasanaa kaipasit. Pari olet saanut. Juurikin se, että otat asian tosissasi. Mutta jollet sinä ole eroamassa, ei sinun tarvitse tehdä sen eteen mitään. Mutta jos kerran mies haluaa erota, niin haasta hänet tuomaan paperit eteen (tai no, ne paperit voit tehdä valmiiksi, mutta miehen pitää ne toimittaa eteenpäin).
Katso sen bluffi ja sitten sovitte että turhat uhkailut (kuten myös turhat lupailut) pitää jättää ja puhutaan asioista asioina.
Ap ei oikein avannut suhdettaan muuten. Onko teillä hellyttää, läheisyyttä, seksiä ja juttelua tunteista jne.?
Tuo erolla uhkailu seksin yhteydessä kyllä viestii, että teillä on ongelmia siellä sun täällä.
Rakastatko miestäsi? Entä miehesi rakastaako hän sinua?
Vai onko teillä ns. kaveriliitto toisen (sinun) toiveesta?
Tuskin onnellinen mies kimpaantuu kun ei kerran seksiä saa, vai onko ollut ilman pidempään?
Vierailija kirjoitti:
Taitaa ap olla niin, että tuo eropuheilla uhkaaminen on miehesi ainoa "vika".
Mitäkähän kaikkea ap itse tekee, että mies uhkailee tuolla erokortilla?
Olisiko jopa niin, että sinä et rakasta miestäsi ja kohtelet kuin patakinnasta ja miehesi ei vain kiltteyttään uskalla tehdä muuta kuin välillä tiuskii erolla...
Tai listaatko tänne vikoja joita miehessäsi on?
Mun mielestä on aika iso helkkarinmoinen "vika" vetää joka riidan aikana perusturvallisuus puheeksi. Että suhde ei kestä yksiä kuukautisia.
Voi olla, että taustalla on paljon muutakin ja tämä on miehen ainoa keino käsitellä asiaa, kiukuttelemalla.
Siinä se toinen "vika". Että jos ei pystytä olemaan aikuisia vaan taannutaan uhmaikäisiksi, niin pitäisi kasvaa. Varmaan molempien, koska aloittaja tässä pakenee itsesääliin.
Siinä on siivousvuorot kevyttä kamaa, kun perimmäisenä kysymyksenä on se, ettei pidä elämästään eikä itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei, en halua vain ulista, kun mä toivoin, että jos teillä olisi tiedossa joku taikasana millä sen saa loppumaan, kun en itse ole sitä keksinyt. Vaikka ei sellaista taida ollakaan...
Paras varmaan olisi ryhtyä siksi kynnysmatoksi ja tehdä kaikki mitä se haluaa, niin ei uhkailisi. Mutta en mä nyt sentään sellainen halua olla.
10 v ollaan oltu naimisissa ja tätä uhkailua on ollut koko sen ajan enemmän tai vähemmän. Nyt taas enemmän ja olen ihan siinä hilkulla, että joko minulla tulee mitta täyteen.
ap.
Vähän pelkään, että kun ja jos teet kaikki asiat miehen vaateiden mukaan, niin vähän ajan päästä hän keksii taas uusia ja uusia juttuja, jotka teet "väärin". Ja lopulta jopa se, että teet kuten mies haluaa, on valituksen aihe... Mulla mies jopa alkoi väittää, että oli pyytänyt mua käyttäytymään toisin kuin mitä alunperin oli vaatinut, sitteniin kun yritin olla siten kuin hän halusi. Mä en vaan voinut tehdä mitään oikein hänen näkökulmastaan. :(
Ja vaikka joku tätä syytti miesvihamielisyyspalstaksi, niin en mä ainakaan ajattele, että kaikkimiehet olisi ilkeäkäytöksisiä vaikka yksi sellainen kohdalle sattui. Tämä nyt on naisten suosima palsta, niin kokemuksistaan kertoo pääasiassa naiset. Pitäskö alkaa valehdella kokemastaan, ettei leimattaisi ns miesvihamieliseksi? Jossain miesten suosimalla MuroBBSllä on varmaan sitten niitä miesten ikäviä kokemuksia naisista, mutta ei se tarkoita, että ikäviä kokemuksia omaava olisi naisvihamielinen....
Ei tarvii jaksaa. Seuraavan kerran kun uhkaa erolla niin toteat kylmänviileästi että selvä ja pistät eropaperit ukon nenän alle.
Niin, näitä miesvihatarinoita sattuu olemaan palstalla tuhansittain.
Suurin osa miesvihaajien provoja.
Se tekee tästä miesvihapalstan.