Te jotka arvostatte neitsyyttä sinänsä
Miksi niin, varsinkin jos ette itse ole neitsyitä? Siis ymmärrän kyllä, että seksi on ainutlaatuinen asia ja se halutaan kokea luotetun kumppanin kanssa, mutta en oikein ymmärrä, miksi siihen liitetään vaatimus neitsyydestä? Eihän toisen aiemmat kokemukset vähennä rakkautta, jos on aito rakkaus?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tyttö, joka ylpeilisi neitsyydellään olisi ihan kamala. Mikä hän olisi olevinaan? Olin siis itsekin neitsyt iät ja ajat, joten kade en olisi, mutta minusta on irvokasta ylpeillä sillä, ettei halua aikas paljon JA elä sen mukaan JA saa seurustelukumppania.
Eli ihailtavin malli on:
- On hyvin halukas, mutta kykenee pitämään halut aisoissa
- Kelpaa kumppanille, jota itse rakastaa
- Aloittaa seksin kun on itse valmisEn ymmärrä mitä ylpeiltävää siinä on, jos jokin näistä puuttuu?
Aivan. Mutta se, että neitsyys nähdään ongelmana: eikö ihmisen itsetunto ja itsekuri riitä siihen, että on neitsyt niin kauan kunnes löytää rakkauden? Tuntuu suurelta luonteen heikkoudelta harrastaa seksiä vain siksi, että pääsee eroon jostain stigmasta.
Itsellä ei ole tapana ostaa sikaa säkissä, joten testaan miehen sänkytaidot ennen seurustelusuhteen alkua. Sitä paitsi, menettämällä neitsyyden, pääsee näppärästi eroon neitsyenmetsästäjistä. ;)
Tavallaan se, että arvostaa neitsyyttä yli kaiken, sisältää ajatuksen, että sitten kun minä tuolle miehelle reiteni levitän, niin sitten hän ja minä ollaan yhdessä koko loppuelo. Mutta elämässä ei aina käykään niin ja jos jostain syystä tulee ero, niin mites sitten suu pannaan, jos nainen on omasta mielestään piloilla sitten. Ei voi toisen kanssa enää aloittaa yhtä puhtaalta pöydältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tyttö, joka ylpeilisi neitsyydellään olisi ihan kamala. Mikä hän olisi olevinaan? Olin siis itsekin neitsyt iät ja ajat, joten kade en olisi, mutta minusta on irvokasta ylpeillä sillä, ettei halua aikas paljon JA elä sen mukaan JA saa seurustelukumppania.
Eli ihailtavin malli on:
- Aloittaa seksin kun on itse valmisEn ymmärrä mitä ylpeiltävää siinä on, jos jokin näistä puuttuu?
Aivan. Mutta se, että neitsyys nähdään ongelmana: eikö ihmisen itsetunto ja itsekuri riitä siihen, että on neitsyt niin kauan kunnes löytää rakkauden? Tuntuu suurelta luonteen heikkoudelta harrastaa seksiä vain siksi, että pääsee eroon jostain stigmasta.
No, itse ajattelen niin, että mitä haittaa siitä on, jos ei riitä? Tai että mitä hyötyä on itsekurilla edetä tai kärsiä alemmuudentunteesta (huono itsetunto kun ei ole yhtään tietoa, mitä seksi on, vaikkei halujakaan ole). Miksei ihminen saa kokea olevansa samanlainen kuin muut tai etenevänsä asioihin samaa tahtia edes jotenkuten?
Koska rakkauden voi löytää missä iässä tahansa. Ei silloin minua itseäni haittaa aiemmat kokemukseni, jos olen halunnut vähän katsoa, että millaista seksi on.
Ja puhun vain omasta puolestani, mutta miehet eivät edes halunneet seurustella kun kieltäydyin seksistä (mutta kaipasin turvallista olkapäätä) joten vähän oli pakko suostua seksiinkin. En kuitenkaan ymmärrä miksi tämä on haitta jos ja kun joskus oikeasti rakastun. Jos sille miehelle on, niin hän ei kuulu minulle sitten.
ApHaitta neitsyyden pakenemisessa piilee siinä, että ihminen käy läpi jotain, josta ei itse pidä. "Apua olen neitsyt, tuu sinä rekkamies poistamaan tää!" Kärjistys, mutta pointti tulee kai selväksi. Ei ole koskaan hyvä eikä terveellistä, jos ihminen satuttaa itseään eli tekee itselleen jotain ilman nautintoa ja hyvää oloa tehdystä. Sellainen tapa käyttäytyä ei ole positiivinen tapa eikä luo positiivisuutta mihinkään, ei itselle eikä aidosti myöskään muille (äärimuotona itsetuhoisuus).
Ja haitta on myös se, että jos ihminen on samanlainen kuin toiset, hänen oma minänsä ei ole kovin vahva. On pelkästään hyvä asia, että ihminen on vapaa yksilö siten, että mikään itseä satuttava ei ole häntä varten.
Tämä on kyllä tottakin, mutta on tyhmää kuvitella, että nainen parantuisi seksipelostaan kotona yksin odottamassa miestä, jota ei pelkäisi. Tai ainakaan minä en parantunut. Kun sain eräästä miehestä sen turvallisen olkapään on paranemista alkanut tapahtua.
Sain kieltäytyä seksistä toki, mutta ajattelin hieman sitä toistakin (hän ei ollut kylläkään ensimmäiseni) ja seksiä oli noin 13 kertaa vuodessa. Tämä oli toiselle ok.
Seksi ei ole minua parantanut, vaan henkinen puoli ja yhteys tähän mieheen. Silti yhteys olisi voinut olla vieläkin parempi, en sitä sano, mutta yksin kotona ei olisi ollut mitään yhteyttä, tukea ja rakkautta hänen puoleltaan minuun ollenkaan, joten en allekirjoita ajatustasi yksin paremman odottamisesta.
Tämä oli toki vain minun kokemukseni, mutta jos jollain on traumaisuutta seksin kanssa, niin syyt ovat usein syvemmällä. (En tarkoita hyväksikäyttöä vaan vaikkapa lapsuuskodin kylmyyttä). Silloin voi mennä koko elämä, eikä se taustasyy selviä eikä parane.
Se että sillä aikaa kieltäytyy seksistä ei kuulosta hienolta ratkaisulta minulle (jos kyseinen henkilö haluaa seksiä vaikkapa sosiaalisista syistä tai saa fyysistä nautintoa.)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ihailtavin malli on:
No, itse ajattelen niin, että mitä haittaa siitä on, jos ei riitä? Tai että mitä hyötyä on itsekurilla edetä tai kärsiä alemmuudentunteesta (huono itsetunto kun ei ole yhtään tietoa, mitä seksi on, vaikkei halujakaan ole). Miksei ihminen saa kokea olevansa samanlainen kuin muut tai etenevänsä asioihin samaa tahtia edes jotenkuten?
Koska rakkauden voi löytää missä iässä tahansa. Ei silloin minua itseäni haittaa aiemmat kokemukseni, jos olen halunnut vähän katsoa, että millaista seksi on.
Ja puhun vain omasta puolestani, mutta miehet eivät edes halunneet seurustella kun kieltäydyin seksistä (mutta kaipasin turvallista olkapäätä) joten vähän oli pakko suostua seksiinkin. En kuitenkaan ymmärrä miksi tämä on haitta jos ja kun joskus oikeasti rakastun. Jos sille miehelle on, niin hän ei kuulu minulle sitten.
ApHaitta neitsyyden pakenemisessa piilee siinä, että ihminen käy läpi jotain, josta ei itse pidä. "Apua olen neitsyt, tuu sinä rekkamies poistamaan tää!" Kärjistys, mutta pointti tulee kai selväksi. Ei ole koskaan hyvä eikä terveellistä, jos ihminen satuttaa itseään eli tekee itselleen jotain ilman nautintoa ja hyvää oloa tehdystä. Sellainen tapa käyttäytyä ei ole positiivinen tapa eikä luo positiivisuutta mihinkään, ei itselle eikä aidosti myöskään muille (äärimuotona itsetuhoisuus).
Ja haitta on myös se, että jos ihminen on samanlainen kuin toiset, hänen oma minänsä ei ole kovin vahva. On pelkästään hyvä asia, että ihminen on vapaa yksilö siten, että mikään itseä satuttava ei ole häntä varten.
Ja yhtä hyvin jos kirjoitetaan neitsyyden pakenemisesta voidaan ihmetellä miesten kykenemättömyyttä seurustella ilman seksiä. Olisin halunnut niin. Miksi se on jotain outoa? Olisin parantunut ehkä kaikkein parhaiten minua rakastavan miehen kanssa, joka kykenisi näkemään, että pelkään (kun sanoin etten nauti, en halua.)
Mutta helposti ajatellaan silloin, ettei tässä nyt sitten kuulu olla yhdessäkään, kun ei meillä ole edes seksisuhdetta. Minusta ihan hyvin voi olla yhdessä ilman seksiä suhteessa. Tietenkin vain, jos se molemmille sopii, mutta itsetuntoni ei kestänyt pysyä tuollaisen vaatimuksen takana, jos mies olisi nähnyt tilanteen niin, ettei meillä kuulu tai voi olla suhdetta olisi se kertonut minulle todella, etten ole kelpo mihinkään. Pisin seksitön taukomme oli 5 vuotta joten kyllä mies kykeni olemaan kanssani ilman. Mutta hän ei itse tullut alussa vastaan siinä, koska "sellainen ei ole kulttuurissa tavallista". En saanut tukea minälleni.
Mutta ajan kanssa mies on kuitenkin antanut tukea nimenomaan minälleni, eli haistoin aivan oikein halutessani hänet olkapääkseni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ihailtavin malli on:
Itsellä ei ole tapana ostaa sikaa säkissä, joten testaan miehen sänkytaidot ennen seurustelusuhteen alkua. Sitä paitsi, menettämällä neitsyyden, pääsee näppärästi eroon neitsyenmetsästäjistä. ;)
Hyvin välineellistä suhtautua seksiin koeprosessina ja kauppana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ihailtavin malli on:
Mielestäni hyvään suhteeseen kuuluu hyvä seksi. Huono seksi syö parisuhdetta.
Kas, kadonneen neitsyyketjun tilalle putkahti uusi.
Täällähän sitten voinkin kysyä edellisen ketjun neitsyiden ihannoijalta, missä ihmeen asiakaspalvelutilanteissa tuo mieltymyksesi tulee ihan joka ikinen päivä esiin ja aiheuttaa ikävää suhtautumista naisten taholta? Jäi ihan hirveästi vaivaamaan, kun en kuollaksenikaan itse osaa tuollaisia päivittäisiä asiakaskontakteja kuvitella. Ja sekin jäi selvittämättä, oletko itse neitsyt, kun sitä niin kovasti naisilta vaadit?
Anteeksi ap, jos on liian ohis. Katosi vain niin livakkaan se edellinen ketju juuri kun alkoi käydä jännittäväksi. :D
En sitten tiedä olisinko yhä neitsyt, jos minun olisi pitänyt olla aloitteellinen aina miehiin päin. Luultavasti. Ehkä tämä epäkohta naisneitsyet vs miesneitsyet sapettaa neitsytvaatijaamme, jos häntä ei kukaan nainen tule auttamaan sänkyyn jos ei hän itse sinne mene? Voin toki olla väärässäkin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kas, kadonneen neitsyyketjun tilalle putkahti uusi.
Täällähän sitten voinkin kysyä edellisen ketjun neitsyiden ihannoijalta, missä ihmeen asiakaspalvelutilanteissa tuo mieltymyksesi tulee ihan joka ikinen päivä esiin ja aiheuttaa ikävää suhtautumista naisten taholta? Jäi ihan hirveästi vaivaamaan, kun en kuollaksenikaan itse osaa tuollaisia päivittäisiä asiakaskontakteja kuvitella. Ja sekin jäi selvittämättä, oletko itse neitsyt, kun sitä niin kovasti naisilta vaadit?
Anteeksi ap, jos on liian ohis. Katosi vain niin livakkaan se edellinen ketju juuri kun alkoi käydä jännittäväksi. :D
Ei ollenkaan liian ohis. Sama jäi itseäkin vaivaamaan :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan se, että arvostaa neitsyyttä yli kaiken, sisältää ajatuksen, että sitten kun minä tuolle miehelle reiteni levitän, niin sitten hän ja minä ollaan yhdessä koko loppuelo. Mutta elämässä ei aina käykään niin ja jos jostain syystä tulee ero, niin mites sitten suu pannaan, jos nainen on omasta mielestään piloilla sitten. Ei voi toisen kanssa enää aloittaa yhtä puhtaalta pöydältä.
Tuohon pitäisi aina uskoa, koska siihen sisältyy moraali niin ihmisen kuin yhteiskunnan tasolla. Kaikki on hyvin niin kauan kuin tuo asenne löytyy molemmilla. Rakkaus on uskonnonomaista.
Mitä matalammalle asettaa suhteen tavoitteet, sen vähemmän se merkitsee, jolloin moraalinkin merkitys helposti vastaavasti laskee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ihailtavin malli on:
Mielestäni hyvään suhteeseen kuuluu hyvä seksi. Huono seksi syö parisuhdetta.
Hyvä seksi on hyvän suhteen kruunu tai kastike, mutta ei pääsisältö. Pääsisältö, joka kantaa ajassa ja luo pysyvyyttä, on arjen kanssakäymisessä ja arvoissa.
Voin miehenä sanoa, että ei ole vaatimusta neitsyydestä, mutta onhan se periaatteessa plussaa (hyvin nuoren naisen tapauksessa, ei minkään kolmekymppisen). Yleensäkin se ei ole mikään mairitteleva asia, jos naisella on ollut paljon yhdenyönsuhteita, vaikka toki itse niitä harrastankin.
Ja sitten naiset käsi sydämelle: tekö ette aseta miehelle odotuksia, joita ette itse täytä tai edes halua täyttää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon pitäisi aina uskoa, koska siihen sisältyy moraali niin ihmisen kuin yhteiskunnan tasolla. Kaikki on hyvin niin kauan kuin tuo asenne löytyy molemmilla. Rakkaus on uskonnonomaista.
Mitä matalammalle asettaa suhteen tavoitteet, sen vähemmän se merkitsee, jolloin moraalinkin merkitys helposti vastaavasti laskee.
Oletko itse tästä esimerkkinä? Tavannut jonkun tytön, rakastunut häneen ja alkanut olla hänelle tuki ja turva, tuli mitä tuli?
Veikkaanpa, ettet kykene tuolla asenteella. Et pysty hyväksymään toista sellaisena kuin hän on. Silloin ei sinun kanssasi pysty kukaan olemaan, olivatpa hänen aikomuksensa ja halunsa kuinka hyvät ja vilpittömät tahansa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Voin miehenä sanoa, että ei ole vaatimusta neitsyydestä, mutta onhan se periaatteessa plussaa (hyvin nuoren naisen tapauksessa, ei minkään kolmekymppisen). Yleensäkin se ei ole mikään mairitteleva asia, jos naisella on ollut paljon yhdenyönsuhteita, vaikka toki itse niitä harrastankin.
Ja sitten naiset käsi sydämelle: tekö ette aseta miehelle odotuksia, joita ette itse täytä tai edes halua täyttää?
Rakkaus ei ole myöskään kaikessa 100% tasapuolinen. Se ei mittaile omia hyviä tekoja. Kummallakin on omat vahvuutensa ja heikkoutensa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin, varsinkin jos ette itse ole neitsyitä? Siis ymmärrän kyllä, että seksi on ainutlaatuinen asia ja se halutaan kokea luotetun kumppanin kanssa, mutta en oikein ymmärrä, miksi siihen liitetään vaatimus neitsyydestä? Eihän toisen aiemmat kokemukset vähennä rakkautta, jos on aito rakkaus?
Aiemmalla elämällä on paljonkin merkitystä.
Aito rakkaus? Kuinka mones "aito" "rakkaus" se sitten on?
Mitä merkitystä sellaisen ihmisen sanomisilla on joka sanoo rakastavansa sinua ja että olet hänen elämänsä rakkaus, kuitenkin hän on ennen sinua sen sanonut jo ties kuinka monelle?
Ihmiset ei myöskään halua että joutuu ikinä tapaamaan puolisonsa exiä. Minä en ainakaan halua. En halua että itse tunnen niitä enkä halua että kukaan tuttunikaan tuntee.
Eikä minua todellakaan kiinnosta edes ajatella että puolisoni on nussinut jonkun toisenkin kanssa. Mitä useamman niin sitä vastenmielisempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmalla elämällä on paljonkin merkitystä.
Aito rakkaus? Kuinka mones "aito" "rakkaus" se sitten on?
Mitä merkitystä sellaisen ihmisen sanomisilla on joka sanoo rakastavansa sinua ja että olet hänen elämänsä rakkaus, kuitenkin hän on ennen sinua sen sanonut jo ties kuinka monelle?
Ihmiset ei myöskään halua että joutuu ikinä tapaamaan puolisonsa exiä. Minä en ainakaan halua. En halua että itse tunnen niitä enkä halua että kukaan tuttunikaan tuntee.
Eikä minua todellakaan kiinnosta edes ajatella että puolisoni on nussinut jonkun toisenkin kanssa. Mitä useamman niin sitä vastenmielisempää.
Et puhu aidosta rakkaudesta.
Ap
Naisilla on kyllä omat käsityksensä siitä, millainen oikea mies on, mutta jos miehillä on tällaisia käsityksiä naisista, että (suhteellinen) kokemattomuus on naisellinen ominaisuus eikä halua naista joka on paljonkin harrastanut irtosuhteita, niin sehän ei käykään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi netissä äkkiä arvioiden 90 % neitsyydenmenetyskokemuksista on kielteisiä (neitsyydestä pitää päästä eroon, ollaan kännissä, kamala äijä, ei kaunis kokemus, jne...)? Todella marginaalisia ovat tytöt, jotka ylpeilevät neitsyydellä. Positiiviset neitsyydenmenetyskokemukset ovat nekin selvässä vähemmistössä.
Jos teet päätelmiäsi nettipalstojen ja -kyselyiden perusteella, sinulla on käsissäsi selkeä tilastollinen vääristymä. Noihin topikkeihin nimittäin vastaavat nimenomaan ne, joilla on ollut negatiivisia kokemusia. Peri-inhimilliseen tapaan asia ei nimittäin useinkaan jaksa kiinnostaa niitä, joilla ei asian suhteen ole mitään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse tästä esimerkkinä? Tavannut jonkun tytön, rakastunut häneen ja alkanut olla hänelle tuki ja turva, tuli mitä tuli?
Veikkaanpa, ettet kykene tuolla asenteella. Et pysty hyväksymään toista sellaisena kuin hän on. Silloin ei sinun kanssasi pysty kukaan olemaan, olivatpa hänen aikomuksensa ja halunsa kuinka hyvät ja vilpittömät tahansa.
Ap
Kyllä. Joidenkin harvojen naisten puolesta.
Haitta neitsyyden pakenemisessa piilee siinä, että ihminen käy läpi jotain, josta ei itse pidä. "Apua olen neitsyt, tuu sinä rekkamies poistamaan tää!" Kärjistys, mutta pointti tulee kai selväksi. Ei ole koskaan hyvä eikä terveellistä, jos ihminen satuttaa itseään eli tekee itselleen jotain ilman nautintoa ja hyvää oloa tehdystä. Sellainen tapa käyttäytyä ei ole positiivinen tapa eikä luo positiivisuutta mihinkään, ei itselle eikä aidosti myöskään muille (äärimuotona itsetuhoisuus).