Te jotka arvostatte neitsyyttä sinänsä

Vierailija

Miksi niin, varsinkin jos ette itse ole neitsyitä? Siis ymmärrän kyllä, että seksi on ainutlaatuinen asia ja se halutaan kokea luotetun kumppanin kanssa, mutta en oikein ymmärrä, miksi siihen liitetään vaatimus neitsyydestä? Eihän toisen aiemmat kokemukset vähennä rakkautta, jos on aito rakkaus?

Sivut

Kommentit (57)

Vierailija

Miksi netissä äkkiä arvioiden 90 % neitsyydenmenetyskokemuksista on kielteisiä (neitsyydestä pitää päästä eroon, ollaan kännissä, kamala äijä, ei kaunis kokemus, jne...)? Todella marginaalisia ovat tytöt, jotka ylpeilevät neitsyydellä. Positiiviset neitsyydenmenetyskokemukset ovat nekin selvässä vähemmistössä.

Terve.fi-sivuston kyselyssä vuonna 2010 62 % tytöistä "ei pystynyt tilanteesta nauttimaan". http://www.terve.fi/koululainen/yllattavan-monen-neitsyys-lahtee-lain-mu...

Mistä tämä "neitsyyskammo" oikein sikiää? Yrittävätkö ihmiset olla jonkin muotin mukaisia? Onko kyse vain tv-sarjojen, leffojen ja musiikin identiteetistä?

Vierailija

Rakkauden luulisi olevan se juttu, ei mikään muu. Minä ainakin etsin sellaista miestä, joka kykenee rakastamaan ja neitsyydestä vaahtoava on kamala, olin sitten neitsyt itse tai en. Koska se vie huomiota itse asialta, jonka pitäisi olla se tärkein, eli mitä tuntee toista kohtaan.
Yhtä kamalia ovat nämä satunnaispanoa hakevat, jotka ovat valmiita valehtelemaan, kun toisella on herännyt tunteita, että heilläkin on, vaikkei se olisi totta. Silloin ei pidä sanoakaan niin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi netissä äkkiä arvioiden 90 % neitsyydenmenetyskokemuksista on kielteisiä (neitsyydestä pitää päästä eroon, ollaan kännissä, kamala äijä, ei kaunis kokemus, jne...)? Todella marginaalisia ovat tytöt, jotka ylpeilevät neitsyydellä. Positiiviset neitsyydenmenetyskokemukset ovat nekin selvässä vähemmistössä.

Terve.fi-sivuston kyselyssä vuonna 2010 62 % tytöistä "ei pystynyt tilanteesta nauttimaan". http://www.terve.fi/koululainen/yllattavan-monen-neitsyys-lahtee-lain-mu...

Mistä tämä "neitsyyskammo" oikein sikiää? Yrittävätkö ihmiset olla jonkin muotin mukaisia? Onko kyse vain tv-sarjojen, leffojen ja musiikin identiteetistä?

Kun itse olin nuori ja seksi pelotti se hävetti minua. Olisi kuulunut haluta ja himoita. Siksi oma neitsyyskin hävetti jonkin verran. Ei kuitenkaan liikaa, olin sitten neitsyt, osin myös siksi, etten saanut poikaystävää ja sekin teki mielestäni minusta huonomman kuin ne, jotka saivat.

Vierailija

Minusta tyttö, joka ylpeilisi neitsyydellään olisi ihan kamala. Mikä hän olisi olevinaan? Olin siis itsekin neitsyt iät ja ajat, joten kade en olisi, mutta minusta on irvokasta ylpeillä sillä, ettei halua aikas paljon JA elä sen mukaan JA saa seurustelukumppania.

Eli ihailtavin malli on:
- On hyvin halukas, mutta kykenee pitämään halut aisoissa
- Kelpaa kumppanille, jota itse rakastaa
- Aloittaa seksin kun on itse valmis

En ymmärrä mitä ylpeiltävää siinä on, jos jokin näistä puuttuu?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vittu kun alkaa näin nukkumaanmenon lähestyessä vituttamaan nuo neitsyyttä kyseenalaistavat kommentit. Saatana sentään.

Just. Eli sulla ottaa noin koville.
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minusta tyttö, joka ylpeilisi neitsyydellään olisi ihan kamala. Mikä hän olisi olevinaan? Olin siis itsekin neitsyt iät ja ajat, joten kade en olisi, mutta minusta on irvokasta ylpeillä sillä, ettei halua aikas paljon JA elä sen mukaan JA saa seurustelukumppania.

Eli ihailtavin malli on:

Aivan. Mutta se, että neitsyys nähdään ongelmana: eikö ihmisen itsetunto ja itsekuri riitä siihen, että on neitsyt niin kauan kunnes löytää rakkauden? Tuntuu suurelta luonteen heikkoudelta harrastaa seksiä vain siksi, että pääsee eroon jostain stigmasta.

Vierailija

Neitsyitä ovat lähinnä perämetsien persunaiset. Ja hekin vaan siksi koska ovat niin rumia ja yksinkertaisia etteivät keneltäkään saa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vittu kun alkaa näin nukkumaanmenon lähestyessä vituttamaan nuo neitsyyttä kyseenalaistavat kommentit. Saatana sentään.

Ap

Joo. Näin väsyneenä alkaa hieman ottamaan koville, kun taaskin tajuaa minkälaisia ihmisiä tuntuu enemmistönä olevan. Nämä tämänkin ketjun ainoisiin järkeviin kommentteihin tulleet alapeukut hämmentävät. Onko täällä porukka tosiaan noin helvetin lutkailevaa sorttia? Ja sitä sitten puolustellaan vaikka tippa linssissä ja jalkaa maahan polkien? Kieltämättä alkaa hieman vituttamaan sellainen passiivis-aggressiivinen kiukuttelu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Eli ihailtavin malli on:

Aivan. Mutta se, että neitsyys nähdään ongelmana: eikö ihmisen itsetunto ja itsekuri riitä siihen, että on neitsyt niin kauan kunnes löytää rakkauden? Tuntuu suurelta luonteen heikkoudelta harrastaa seksiä vain siksi, että pääsee eroon jostain stigmasta.

No, itse ajattelen niin, että mitä haittaa siitä on, jos ei riitä? Tai että mitä hyötyä on itsekurilla edetä tai kärsiä alemmuudentunteesta (huono itsetunto kun ei ole yhtään tietoa, mitä seksi on, vaikkei halujakaan ole). Miksei ihminen saa kokea olevansa samanlainen kuin muut tai etenevänsä asioihin samaa tahtia edes jotenkuten?

Koska rakkauden voi löytää missä iässä tahansa. Ei silloin minua itseäni haittaa aiemmat kokemukseni, jos olen halunnut vähän katsoa, että millaista seksi on.
Ja puhun vain omasta puolestani, mutta miehet eivät edes halunneet seurustella kun kieltäydyin seksistä (mutta kaipasin turvallista olkapäätä) joten vähän oli pakko suostua seksiinkin. En kuitenkaan ymmärrä miksi tämä on haitta jos ja kun joskus oikeasti rakastun. Jos sille miehelle on, niin hän ei kuulu minulle sitten.
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Neitsyitä ovat lähinnä perämetsien persunaiset. Ja hekin vaan siksi koska ovat niin rumia ja yksinkertaisia etteivät keneltäkään saa.

Ai. Mä olen ainakin ihan City-vihreä :D
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ap

Joo. Näin väsyneenä alkaa hieman ottamaan koville, kun taaskin tajuaa minkälaisia ihmisiä tuntuu enemmistönä olevan. Nämä tämänkin ketjun ainoisiin järkeviin kommentteihin tulleet alapeukut hämmentävät. Onko täällä porukka tosiaan noin helvetin lutkailevaa sorttia? Ja sitä sitten puolustellaan vaikka tippa linssissä ja jalkaa maahan polkien? Kieltämättä alkaa hieman vituttamaan sellainen passiivis-aggressiivinen kiukuttelu.

No kertoisitko sinä jotain itsestäsi? Oletko neitsyt tai olitko pitkään? Mitä ajattelet siitä, että mikä on neitsyyden arvo?
Ap

Vierailija

Olen kristitty ja osin asiaan liittyy usko. Erityisen hienoa olisi, jos seksiä olisi vasta avioliitossa oman rakkaan elämänkumppanin kanssa, jonka kanssa yhdessä oltaisiin koko tämä maallinen taival. Noh, ihmisten perisynnin, epätäydellisyyden ja rikkonaisuuden vuoksi asiat ei todellakaan ole läheskään aina noin yksinkertaisia, mutta onhan se sellainen ihanne. :)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat