Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen alkoholisti - kysy mitä vaan

Vierailija
29.11.2015 |

Kysymyksiä.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai vaikee saada apua.... itse sanoit, että oot hakenut kerran apua. Yritäs nyt vähän tsempata

Joo tuo "yritäs vähän tsempata" oli se fraasi kun hain apua. Ap

Vierailija
22/45 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ollut katkolla?

En ole ollut katkolla kun pelkään juomisen lopettamiseen liittyviä vieroitusoireita. Siellä siis vapisisin ja näkisin harhoja. Ei kiitos.

Siellä saa bentsoja joten nou hätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 pulloa on alle lava. Lava jalvimmillaan jotain 20€. Vähemmänkin jos vähentää pantit. Kyl 20€ monelta löytyy päivittäin.

Halvempaa vielä jos hakee sillontällöin lastin virosta. Daaa.

Jopa toimeentulotuella monella onnistuu ryyppäys.

Vierailija
24/45 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko vanhempasi sinusta huolissaan? Tai joku muu ihminen.

Vierailija
25/45 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea neuvoa ap:tä.

Millaisesta avusta kokisit itse hyötyväsi parhaiten? Mikä voisi auttaa sua lopettamaan / vähentämään ap?

Vierailija
26/45 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ollut katkolla?

En ole ollut katkolla kun pelkään juomisen lopettamiseen liittyviä vieroitusoireita. Siellä siis vapisisin ja näkisin harhoja. Ei kiitos.

Siellä saa bentsoja joten nou hätä.

Joo kyllä ne ovat sanoneet että jokin lääke siellä on käytössä. Liekkö se sitten auttaa, entiedä. Ap

Vierailija
27/45 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

et sinä välttämättä mitään harhoja koe. se voi olla yllättävän helppoa. kokeile kylmiltään tai jos ei onnsitu niin kokeile vähentää satsi puoleen. ja sit kylmiltään :)

lisää iltaohjelmaan tunnin kävelylenkki ulkona. sitten vasta saa juoda. voi olla ettet halua juoda niin paljoa. jos ollenkaan.

kuvittele mielessäsi että joku sulle tärkeä henkilö, vaikka äiti (jos on hyvä äiti sulla) olis sortumassa ihan deekuksi ja sun pitäis auttaa ja tukea sitä. mitä tekisit

Vierailija
28/45 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisesta avusta kokisit itse hyötyväsi parhaiten? Mikä voisi auttaa sua lopettamaan / vähentämään ap?

Kyllä halaaisin lopettaa. Mutta kun olen yrittänyt niin siitä tulee vain vapinaa, pelkotiloja, kuuloharhoja.

Silloin olen vain taas juonut kännit. Ap

Vierailija
29/45 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 pulloa on alle lava. Lava jalvimmillaan jotain 20€. Vähemmänkin jos vähentää pantit. Kyl 20€ monelta löytyy päivittäin.

Halvempaa vielä jos hakee sillontällöin lastin virosta. Daaa.

Jopa toimeentulotuella monella onnistuu ryyppäys.

Ei toi toimi pitkää aikaa, koska toleranssi kasvaa.

t. rapis

Vierailija
30/45 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö pelkää haimatulehdusta?

Vierailija
31/45 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä halaaisin lopettaa. Mutta kun olen yrittänyt niin siitä tulee vain vapinaa, pelkotiloja, kuuloharhoja.

Silloin olen vain taas juonut kännit. Ap

Itse join samanlaisia määriä pari vuotta sitten. Pelkotilat ja vapina ei kyllä esiintynyt. Vähentelet juomista pikkuhiljaa. Tänään juot vaan 10. Huomenna 8. Sit jos pystyt niin siitä alaspäin. Sit vaikka muutama päivä aina väliä ja pienempiä määriä.. Pidä vaikka parin päivän tauko ja kokeile urheilua.

Ootko miettiny jos kertoisit porukoille et viina vie? Olisit niillä vaikka pari vk ja ilman viinaa? Jos ei oo opiskelujakaan..

Vierailija
32/45 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut huomattua se, että sairas saa Suomessa aina apua; muka. Onhan alkoholismikin sairaus.

Joo... vaikka olen sen itse aiheuttanut tämän myönnän sen, pyydän nyt muiden apua. En mä halua enää juoda, mun on vaan pakko, koska on niin pahat vieroitusoireet.

Olen hakeutunut päivystykseen tämän takia kerran, ja siellä minun käskettiin vain ottaa itseäni niskasta kiinni. Koin siinä sen etten saa apua. Olen aika loppuun palanut.

Vierailija
33/45 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joo, kyllä mä pelkään haimatulehdusta ja kaikkea. Sen takia haluankin lopettaa. Mutta en vaan pysty, alkoholin viekkarit on ihan kauheita olen huomannut. Ap

Vierailija
34/45 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan helvetillinen sairaus on, joka johtaa kuolemaan ajan kanssa, mikäli ei ala hoitamaan itseään. Alkoholismissa on kyse riippuvuudesta, ja vaikka se saattaa nuoruudessa vielä tuntua jotenkin hienolta (joidenkin mielestä) ja olla jollain tavalla siistiä, niin kahdenkymmenen vuoden päästä se ei sitä enää ole. Mitä nuorempana pystyy lopettamaan, sitä paremoi.

Mutta alkoholismi edellyttää täysraittiutta (suurkulutus on eri asia), mutta se on mahdollista, vaikkei se alkoholistista tunnukaan ehkä alussa kovin mieluisalta vaihtoehdolta. Joka tapauksessa ajanmittaan se kannattaa taatusti, säilyy sosiaaliset suhteet, raha, työ, perhe, mielenterveys, on mahdollista elää oman näköistä elämää. Alkoholistin elämä kaventuu hiljalleen pullon ympärille.

Kannattaa hakea apua ja miettiä tosissaan, mitä elämältään haluaa.

Vierailija
35/45 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan helvetillinen sairaus on, joka johtaa kuolemaan ajan kanssa, mikäli ei ala hoitamaan itseään. Alkoholismissa on kyse riippuvuudesta, ja vaikka se saattaa nuoruudessa vielä tuntua jotenkin hienolta (joidenkin mielestä) ja olla jollain tavalla siistiä, niin kahdenkymmenen vuoden päästä se ei sitä enää ole. Mitä nuorempana pystyy lopettamaan, sitä paremoi.

Mutta alkoholismi edellyttää täysraittiutta (suurkulutus on eri asia), mutta se on mahdollista, vaikkei se alkoholistista tunnukaan ehkä alussa kovin mieluisalta vaihtoehdolta. Joka tapauksessa ajanmittaan se kannattaa taatusti, säilyy sosiaaliset suhteet, raha, työ, perhe, mielenterveys, on mahdollista elää oman näköistä elämää. Alkoholistin elämä kaventuu hiljalleen pullon ympärille.

Kannattaa hakea apua ja miettiä tosissaan, mitä elämältään haluaa.

Kerro mulle mistä mä nyt sen avun haen. Päivystyksestä en saanut. Ap

Vierailija
36/45 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkoa suosittelisin minäkin, ne lääkkeet auttaa kyllä niihin vieroitusoireisiin, jotka saattaa olla hengenvaarallisiakin, joten en suosittele kylmiltään lopettamista. Paikkakunnasta riippuen sinne tosin saattaa olla hankala päästä, mutta ihan ekana ota yhteyttä oman paikkakuntasi A-klinikalle, siitä se vyyhti alkaa aueta.

Itse olen yleensä lopettanut pitkät putket vähentämällä juomista ja viimein lopettamalla ihan kotioloissa, katkolla olen ollut kahdesti. Vieroitusoireet ( kotona ollessa ) on olleet kamalat, mutta olen niistä selvinnyt kuitenkin, vaikka ne pelkotilat saattavat kestää pitkäänkin. Pahimmillaan olen valvonut kolme vuorokautta putkeen kuullen ja nähden näkyjä, mutta selvisin siitäkin. Joten kannattaa lopettaa ja kestää se, mikä on tulossa, pahempaa on jatkaa sitä juomista.

Toivon sulle paljon voimia ja tsemppiä selviämiseen, alkoholismi on viheliäinen sairaus, mutta täysin voitettavissa.

T. raitistunut alkoholisti, jonka elämä oikeasti on elämisen arvoista nykyään

Vierailija
37/45 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

`Kokeile tätä reseptiä

- tunnin kävelylenkki illalla

- sen jälkeen juominen mutta vähennä ensin kaks kolmasosaa, sitten puoleen

Vierailija
38/45 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon sulle voimia irrottautumaan.

Vierailija
39/45 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin piirrän mieleeni aina sellaisen kuvan alkoholistista - "nukkuu ulkona, haisevat vaatteet, hörppii viinaa torilla päiväsaikaa.

Joo en ole sellainen, olen iha menevä nuorimies. Ei omat kaveritkaan tiedä että juon joka ilta kännit.

Siksi en saa apua kun en näytä siltä että mulla on paha ongelma.

Vierailija
40/45 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse entinen alkoholisti. Menin katkolle syksyllä 2008. Siellä aloitettiin sellaisella lääkkellä kuin xanor.

Ne on ammattilaisia siellä, eikä syytä sinua mistään. Alkoholismi on yhtä tappava sairaus kuin syöpä.

Mutta niin alkoholismi kuin syöpäkin hoidettuna, ei olekaan vaarallisia.