Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista on asua Suomen Lapissa?

Vierailija

Mieheni harkitsee työssään siirtoa Pohjois-Norjaan. Emme kuitenkaan halua muuttaa kokonaan Norjaan, joten harkitsemme kotia Suomen Lapista, esim. Inarista, Utsjoelta tai Enontekiöltä. Mieheni kävisi viikot töissä Norjassa, voisi myös tehdä jonkin verran etänä. Itse olen opiskelija, ja etäopinnot onnistuisivat. Lapsia ei ole.

Ajatus kiinnostaa, mutta en ole koskaan käynyt Oulua pohjoisemmassa. Mietinkin nyt, teenkö päätöstä epärealistisin perustein.

Olen kuitenkin aika sosiaalinen jne. Tulisinko hulluksi Lapissa kun mieskin olisi paljon poissa? Millaisia ovat paikalliset ja miten muualta tulleeseen yleensä suhtaudutaan, miten ihmiset viettävät vapaa-aikaa jne.? Mitä päätöksessä kannattaisi ylipäätään huomioida?

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Talvi on pitkä, kesällä on paljon sääskiä. Toisaalta luonto on karun kaunista ja meno on rauhallisempaa. Kaipaatko paljon vaihtelevaa ohjelmaa, mieti myös miten hoidat jo olemassaolevia sosiaalisia suhteita. Välimatkat on pitkiä.

Tiedän useampia jotka ovat muuttaneet Lappiin, osa viihtynyt ja osa ei. Ja tietty päinvastaisiakin tapauksia, eli Lapista etelämpään. Vaikea sanoa kun riippuu niin ihmisestä ja siitä mitä elämältään kaipaa.

Vierailija

Itse olen toisaalta sosiaalinen, toisaalta omasta rauhasta tykkäävä. Ja voin sanoa, että meinasin viikossakin jo seota, koska ei ollut _mitään_.

Vierailija