Miten syöt, minkä painoinen olet?

Vierailija

Itse olen kertakalorimässääjä, määrät ovat tilavuudellisesti pieniä mutta kaloreita löytyy. Esimerkiksi nyt söin lounaalla puolikkaan kämmenen kokoisen kalafileen kaveriksi kourallisen vihannesriisiä jossa oli noin ruokalusikallisen kokoinen voinokare. Pari ruokalusikallista majoneesia. Aamulla syön ehkä yhden tai puolikkaan paahtoleivän, sen päällä rutkasti voita, juustoa ja kurkkua.

Kaverini syö ihan päinvastoin, vähäkalorisesti, mutta määrällisesti paljon. Esim aamulla 4 viipaletta leipää minimaalisella levitesipaisulla, lounaalla jättiannokset vihanneksia ilman öljyjä tms. Syö jatkuvasti välipaloja, hedelmiä, lightjugurtteja, juomia... minä en syö välipaloja ollenkaan.

Olemme molemmat nelikymppisiä ikihoikkia (siis aina samassa painossa) ja terveitä naisia.

Miten muut? Mitä syötte, kuinka usein, oletteko hoikkia, pulskia, laihiksella jne?

Ihan vaan uteliaisuudesta kyselen kun kaverin kanssa aiheesta juteltiin :)

Kommentit (14)

Vierailija

Tilanteen mukaan. Tekemäni kotiruoka on tasapainoista ja vähähiilarista mutta toisaalta syön kerran viikossa Lidlin maalaiscroissantin hillon kanssa ja päivittäin jäätelöä ilman huonoa omaatuntoa. En koskaan kieltäydy herkuista mutta annokset on pieniä. Välipaloja tulee syötyä  mutta lähinnä se tarkoittaa hedelmää tai muutamaa pähkinää. Voita, oliiviöljyä ja kermaa käytän kun ruoka sitä kaipaa. Määrät on pieniä mutta vaikutus makuun suuri. Kevyttuotteita en ole koskaan syönyt, rasvattomia (ja sokerittomia) kylläkin kuten rahkat tms

38v saakka olin laiha, sen jälkeen normaalipainoinen. Nyt  55v ja bmi23.

Vierailija

N25 175cm ja 60kg:

Aamupalaksi syön melkein joka päivä jonkun perus sokerijogurtin 200g. Lounas on töissä yleensä melko raskas peruna+liha+kastike, jonka lisäksi otan vielä sämpylän reilulla voilla. Jälkiruuan syön joskus päälle. Iltapäivällä välipalaksi ruisleipä leikkeleellä. Illalla kotona ruokaisa salaatti kastikkeella, tai kanakastiketta riisillä ja vihanneksilla. Joskus vielä jogurtti iltapalaksi juuri ennen nukkumaanmenoa.

Tuossa siis tyypillinen ruokavalioni. Välillä sitten ulkona syömistä, joskus taas kevyemmin ja vihannespainotteisemmin kotiruokaa, milloin mitäkin. Syön kuitenkin aika paljon ja melko energiatiheää ruokaa aina. Varmaan alkaa kohta näkyä jo vyötäröllä, kun ikää tulee. Lihaksikas en ole, suurin osa painosta on läskiä, vaikka hoikka olenkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Puolikas paahtoleipä??

Siis puolikas paahtoleipäviipale, ei puolikas leipä :D

Aamuisin kaikki tarttuu kurkkuun, mutta en viitsi laittaa muutakaan. Jugurteista en tykkää. Paistettu muna olisi hyvä, mutten jaksa unenpöpperössä. 

Puolikas paahtis siis :)

ap

Vierailija

Mä en mielestäni syö kauhean paljon, mutta ikäni taistellut pysymisestä normaalipainossa. Nyt 179cm, 77kg. Paino alimmillaan lähiaikoina 72kg.
Aamulla syön aina jonkun 200g maustamattoman rahkan tai jogurtin ja marjoja. Lounaalla viikolla aina jonkun keiton ja raejuustoa. Iltapäivällä banaani, omena tai sama kun aamulla.
Kotona syön kalaa, kanaa, lihaa ja aina jotain vihanneksia. Jos vielä nälkä illalla niin syön taas kerran saman kun aamulla.
Yhtenä päivänä viikossa syön mitä haluan, pizzaa, sushia, pihviä, mitä milloinkin. Herkut ei ole koskaan ollut ongelma, tarjotessa syön, itse en osta juuri koskaan.
Enkä karppaa tms, tulee vaan hirveät vatsavaivat leivästä, pastasta jne etten juuri pysty syömään.

Vierailija

Syön lautasmallin mukaan niin, että puolet  tai 3/4 lautasesta on kasvista, neljäsosa proteiinia (joka toki sekin voi olla kasvisperäistä). Sikäli määrällisesti paljon, että kasviksia syön päivässä vähintään 600 g. Huolehdin silti, että saan myös rasvaa ja proteiinia riittävästi. Riisiä/perunaa/pastaa syön äärimmäisen harvoin, kuskusia jokusen kerran viikossa. Ruisleipää päivittäin. Aamupalaksi En syö eineksiä enkä oikeastaan muitakaan pitkälle prosessoituja ruokatuotteita.

Ruokarytmi

- aamiainen klo 7-8 (vajaa 300 kcal): puuroa, jonka joukossa marjoja, pähkinöitä ja raejuustoa + kahvia + kahvimaito

- lounas klo 12.30 n. 350 - 400 kcal: porkkana tms., sosekeittoa, voileipä, proteiinilähde (kananmuna, raejuustoa, kalaa tms.)

- välipala n. klo 16 alle 200 kcal (yleensä hedelmä + pähkinöitä),

- päivällinen n. 19.30 (400- 500 kcal): lautasmallin mukaan puolet kasviksia, 1/4 proteiininlähde ja loput lisuketta, kuten kastiketta ja/tai kuskusia tms.

- iltapala n. klo 21.30: jogurttia, rahkaa, pieni banaani, tummaa suklaata ja casheweita.

Harrastan liikuntaa 1 - 2 h viitenä päivänä viikossa. Viikonloppuisin syön vapaammin ja herkuttelenkin. Painoindeksi 19.5, ikää 36 vuotta. Kehonmittauksen mukaan lihaksen ja rasvan suhde ihanteellinen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Syön lautasmallin mukaan niin, että puolet  tai 3/4 lautasesta on kasvista, neljäsosa proteiinia (joka toki sekin voi olla kasvisperäistä). Sikäli määrällisesti paljon, että kasviksia syön päivässä vähintään 600 g. Huolehdin silti, että saan myös rasvaa ja proteiinia riittävästi. Riisiä/perunaa/pastaa syön äärimmäisen harvoin, kuskusia jokusen kerran viikossa. Ruisleipää päivittäin. Aamupalaksi En syö eineksiä enkä oikeastaan muitakaan pitkälle prosessoituja ruokatuotteita.

Ruokarytmi

- aamiainen klo 7-8 (vajaa 300 kcal): puuroa, jonka joukossa marjoja, pähkinöitä ja raejuustoa + kahvia + kahvimaito

- lounas klo 12.30 n. 350 - 400 kcal: porkkana tms., sosekeittoa, voileipä, proteiinilähde (kananmuna, raejuustoa, kalaa tms.)

- välipala n. klo 16 alle 200 kcal (yleensä hedelmä + pähkinöitä),

- päivällinen n. 19.30 (400- 500 kcal): lautasmallin mukaan puolet kasviksia, 1/4 proteiininlähde ja loput lisuketta, kuten kastiketta ja/tai kuskusia tms.

- iltapala n. klo 21.30: jogurttia, rahkaa, pieni banaani, tummaa suklaata ja casheweita.

Harrastan liikuntaa 1 - 2 h viitenä päivänä viikossa. Viikonloppuisin syön vapaammin ja herkuttelenkin. Painoindeksi 19.5, ikää 36 vuotta. Kehonmittauksen mukaan lihaksen ja rasvan suhde ihanteellinen.

Tarkoitus oli tietysti kirjoittaa, että en syö näitä tummennettuja ollenkaan, en aamupalaksi enkä muutenkaan. ;) 

t: 6

Vierailija

N30 158cm 61kg. Tarkoitus on että paino tuosta vielä tippuis muutama kilo. 3kg on jo pudotettu.

aamupala: perus kaurapuuro, kuppi kahvia mustana, ei sokeria.

lounas: yks isohko peruna vähän jauhelihakastiketta, runsaasti salaattia. laktoositon maito.

välipala: profeel vanilja rahkaa.

Päivällinen: kasviksia ja kanaa. laktoositon maito.

Iltapala: Ruisleipä viipale, levitettä, maksamakkaraa, hunajavettä + mandariini tai omena.

Vierailija

aamulla syön 3kuppia kahvia ja pari pullaa. Sitten vetäisen vielä yhden tupakin aamupalaksi:

Seuraavaksi noin kello 16 reikä,reikä valmistan aterian johon kuuluu 4perunaa (keskikokoista)sekä ruskeakastiketta.Yleensä kastikkeessa on jauhelihaa,tai muita lisukkeita,mausteita unohtamatta.Tärkein mauste ruuan laitossa on suola,ja voi.ateriaan kuuluu tietysti myös pari voileipää juustosiivun kanssa,voin olen jättänyt leivän päältä pois kokonaan mielestäni sitä ei siinä tarvita juusto kun ajaa saman asian.Tämän jälkeen sulatellaankin ruokaa television katselun lomassa kunnes on aika mennä nukkumaan.Nukkumaan menen yleensä noin kello 23.reikä,reikä-01.reikä,reikä nautittuani ensin pienen välipalan,joko hampurilaisen,tai pizzan.

Vierailija

Pituutta 166 senttiä, painoa 42 kiloa.
Syön lähinnä puuroa ja omenoita. En kovin suuria annoksia. Joskus syön taateleita tai kaurajogurtteja.

Vierailija

Syön mitä huvittaa. Tykkään rasvaisesta ruoasta. Esim tänään uunissa paahdettuja ruusukaaleja, parsakaalia ja sieniä pistaasiöljyssä pyöriteltynä.
Pannulla voissa paistoin ohueksi nuijittu ja leivitetty kanan sisäfileetä.
Päivän mittaan olen syönyt Guylian simpukka suklaata.

Nainen 34vuotta.
168cm.
95kg.
Toistaiseksi ei fyysisiä vaivoja.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat