sairaanhoitajan työasu

outo vaatetus

Olin influenssarokotuksessa terveyskeskuksessa. Piikin antoi somalialainen hoitajatar, joka oli pukeutunut sellaiseen tyypilliseen somalialaiseen naisen vaatetukseen. Tuntui aika oudolta, ettei terveyskeskuksessa vaadita sairaanhoitajalta työpukua. Oli kuin suomalainen olisi tullut kansallispuvussa tai romaani omassa asussaan piikittämään.

Kommentit (7)

Vierailija

Mä oon käynyt aina rokotuksessa terveydenhoitajalla, jolla on omat vaatteet päällä. Pitäiskö tämän tuntua jotenkin pahalta?

Vierailija

Ei meillä ainakaan terkkarissa tarvi pitää hoitajan vaatteita. Jotkut pitää valkosta takkia suurin osa on ihan omissa vaatteissa.

Vierailija

Hyvä tietää tietää, sillä olin luulossa että hygienia ym syistä pitäisi olla määritelty työasu. Yleensä olen hoitureilla nähnyt valkoiset asut.

Vierailija

Asulla... varsinkaan sen värillä ei oikein ole mitään tekemistä hygieenisyyden kanssa. Enemmän on merkitystä on koruilla (sormuksilla) käsien pesulla/desinfioinnilla, kynsien pituudella ja mm. sillä että hiukset ei ole työtehtävissä tiellä (pitkät hiukset esim. kiinni).

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat