Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka nopeasti hoitamattomana syöpään kuolee? Minulla imusolmukesyöpää?

Vierailija
29.11.2015 |

En ole jaksanut mennä lääkäriin vaikka todellakin pitäisi varmaan.
En kai välitä tarpeeksi omasta terveydestäni ja toisaalta pelottaa, että minut nauretaan pihalle sieltä :D

Minulla on ollut jo kauan kainaloissa ja rinnoissa kipeää pistelyä ja pakotusta. Tällä hetkellä kainalot ovat täynnä kovia sekä pehmeämpiä patteja ja toinen rinta toista selvästi kiinteämmäksi tullut ja myös kainalon tapaisia patteja ilmestynyt rintaani. Toisaalta näistä en ole enää kovin huolissani. Ovat ehkä rasvapatteja.
Reilu muutama kk sitten kaulassa huomasin kovan etusormen pään kokoisen patin. Annoin olla ja seurailin. Tällä hetkellä kaksi kertaa isompi kova patti. Sekä muutama patti lisää.
Eivät ole kipeitä ja sijaitsevat sivulla keskellä kaulaa.
Soliskuopissa on myös jotain tunnistettavaa. En tiedä kuuluvatko sinne mutta tuntuu selvästi molemmissa patteja.

Oireita on tai en tiedä. En tiedä liittyvätkö toisiinsa.
En liho enää. Olen syönyt kammottavasti roskaruokaa jo kauan, ehkä vuoden. Näytän miltei samalta kun vuosi sitten. Ruokavaliooni kuuluu roskaruoka, olut, kotiruoka ja kasvikset. En siis syö roskaruokaa pelkästään enkä tietenkään joka pv juo olutta mutta kotiruokaa ja kasviksiakin vedän kukkurallisen lautasellisen muutaman kerta päivässä plus muut välipalat.
On vaan niin kauhea nälkä..
En tiiä johtuuko väsymyksestä että syön kuin sika vai siitä, että olen tottunut syömään nyt paljon.

Minulla on outoja kipuja. En ole ennen kokenut sellaisia. Yhtäkkiä saattaa vaan sattua vatsaan, rintoihin, kylkiluihin varsinkin. Pistelyä ja painon tunnetta. Inhottavaa kipua. Kylkiluut ovat kyllä olleet jo kauan kosketusarat.
Oksetus. Vähänkin ällöttävä haju tai vaikka ihan muuten vaan yökkäilen. Pakko koska se vaan tulee. Inhottavaa. Saan varmaan kohta vatsahaavan siitä. Saatan oksentaakin jos en pysty lopettamaan yökkimistä.
Myös vatsani on ihan sekaisin. Melkein joka päivä ripulia. Toisinaan ummetusta. Joskus vatsaa kouristaa aivan kammottavasti pöntöllä, hyvä etten pyörry ja ripuli on polttavaa.
Se on kyllä helvetin perseestä.
Oireet ei varmaankaan liity toisiinsa mutta on kyllä sairas olo miltei päivittäin. Oireet ja patit ovat todellisia mutta en tiedä olenko kuitenkin luulosairas ja tosiaan luulen vain että jotain on vialla.
Olen vasta nuori naisen alku.

Vastaisitteko myös otsikon kysymykseen?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetin sanankorjaukset pilasi otsikon! 😡

Vierailija
2/57 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu syövästä.

Sinulla voi olla

- syöpä

- luulotauti

- mielenterveysongelma

- ihottuma

- tulehdus

Sinä voit ihan hyvin mennä lääkäriin ja päättää sitten vasta hoidosta kun tiedät mistä on kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset mene lääkäriin? Haluat pois?

Vierailija
4/57 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotko sitten kuolevasi nopeasti, kun et ole lääkäriin mennyt. Syöpähän sinulla selvästi on, ilmeisesti levinnyt rintasyöpä.

Vierailija
5/57 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole provo, niin äkkiä lääkäriiin! 

Syöpähoidot ovat tehokkaat, kunhan syöpä todetaan tarpeeksi varhaisessa vaiheessa. Kuinka kauan sinulla on ollut oireita?

Imusolmuke syöpä on yleensä hyvin hoidettavissa, jos ei ole tehnyt etäispessäkkeitä. Huolehdi nyt hyvä nainen itsestäsi! 

Vierailija
6/57 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sinne lääkäriin. Vastauksena kysymykseen; riippuu syövästä ja ihmisestä.

Vierailija
7/57 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu syövästä.

Sinulla voi olla

- syöpä

- luulotauti

- mielenterveysongelma

- ihottuma

- tulehdus

Sinä voit ihan hyvin mennä lääkäriin ja päättää sitten vasta hoidosta kun tiedät mistä on kyse.

Kuinka mielenterveysongelmat liittyvät aloitukseeni? :D

No joo oksetus voi johtua kyllä henkisesti pahasta olosta ja väsymys yms.

En tiedä mikä tulehdus tässä voisi olla kyseessä. Viisaudenhampaat on puhjenneet kuukausia sitten mutta eivät ole olleet kipeinä. Mietin vaan jos nuo patit kaulalla olisi voinut yhdistää siihen mutta empä tiedä.

Vierailija
8/57 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt äkkiä lääkäriin sieltä. Syöpädiagnoosi ei nykypäivänä ole todellakaan mikään automaattinen kuolemantuomio, jos nyt siitä on kyse. Joka tapauksessa jotain on vialla, siksi lääkäriin.

Vierailija
9/57 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo todennäköisesti mikään syöpä edes ole, vaan surkeiden elintapojen summa, jonka voi korjata parantamalla tapansa esim. syömisen suhteen. 

Vierailija
10/57 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syöpä on levinnyt aivoihin, maksaan ja keuhkoihin ja luustoon kyse on viikoista, ehkä kuukausista. Parannuskeinoa näin laajalle levinneestä syövästä ei ole.

Jos syöpä on "vain" rinnoissa ja imusolmukkeissa, sinulla on vielä hyvä mahdollisuus parantua, jos menet hoitoihin NYT.

Vierailija
11/57 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä voi kehittyä vuosia tai hyvin nopeasti tappaa. Mulle sanottiin löydettäessä että olisin vain muutaman kuukauden elänyt jos syöpää ei olisi hoidettu. Mene nyt ihmeessä lääkäriin. :(

Vierailija
12/57 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu syövästä.

Sinulla voi olla

- syöpä

- luulotauti

- mielenterveysongelma

- ihottuma

- tulehdus

En tiedä mikä tulehdus tässä voisi olla kyseessä. Viisaudenhampaat on puhjenneet kuukausia sitten mutta eivät ole olleet kipeinä. Mietin vaan jos nuo patit kaulalla olisi voinut yhdistää siihen mutta empä tiedä.

En ole tuo edellinen, mutta tuollainen oireilu voi aivan hyvin olla psykosomaattista. Siksi varmaan mielenterveysongelma. Haluatko sä täällä kuulla, että sulla on jotain vakavaa, vai miksi et mene ensisijassa sinne lääkäriin? Lääkäriin voi mennä vaikka olisi yks ainoakin patin tuntunen asia kropassa.

Vierailija
13/57 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä oikein tiedä. Jostain syystä vaan pakenen koko asiaa, ehkä minua ei tosiaan kiinnosta tarpeeksi. Muutenkin on niin kauheesti stressiä ja olen muutenkin väsynyt, että lääkäriin meno tuntuu ylitsepääsemättömältä.

Äitini kokeili kaulani patteja ja sanoi, että olisi aika lähteä sinne lääkäriin pikaisesti. Ennen kuin muutan ja aloitan työt kohta.

Pelkään mitä töistäkin tulee mutta yritän parhaani täysin.

Ehkä tämä uusi alkava elämänmuutoskin saa minut perääntymään koko lääkäriin menosta vaikka järki huutaa, että mene.

Ap

Vierailija
14/57 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä oikein tiedä. Jostain syystä vaan pakenen koko asiaa, ehkä minua ei tosiaan kiinnosta tarpeeksi. Muutenkin on niin kauheesti stressiä ja olen muutenkin väsynyt, että lääkäriin meno tuntuu ylitsepääsemättömältä.

Äitini kokeili kaulani patteja ja sanoi, että olisi aika lähteä sinne lääkäriin pikaisesti. Ennen kuin muutan ja aloitan työt kohta.

Ehkä tämä uusi alkava elämänmuutoskin saa minut perääntymään koko lääkäriin menosta vaikka järki huutaa, että mene.

Ap

Ehkä ne mielenterveysongelmatkaan ei ole sitten ihan poissuljettuja? Normaali ihminen nimittäin olisi jo mennyt lääkäriin.

Vierailija
15/57 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tarvitsee tosiaan pollatohtoria myös. Mutta jos ei suostu hakemaan apua, niin sitten ei hae. Jokaisen oma valinta.

Vierailija
16/57 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ymmärrät varmaan, että jos sinulla on syöpä, etkä mene lääkäriin sinun elämästäsi ei tule mitään! Sillä sinua ei kohta enää ole. Uusi työ, yms. ei ole mikään syy olla menemättä lääkäriin.  Niillä ei ole mitään merkitystä, jos olet oikeasti sairas!

Vierailija
17/57 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu syövästä.

Sinulla voi olla

- syöpä

- luulotauti

- mielenterveysongelma

- ihottuma

- tulehdus

En ole tuo edellinen, mutta tuollainen oireilu voi aivan hyvin olla psykosomaattista. Siksi varmaan mielenterveysongelma. Haluatko sä täällä kuulla, että sulla on jotain vakavaa, vai miksi et mene ensisijassa sinne lääkäriin? Lääkäriin voi mennä vaikka olisi yks ainoakin patin tuntunen asia kropassa.

Juu tosiaan kun tuossa totesinkin niin kyllähän osan oireista voi mielenterveysongelmilla selittää.

Ehkä tarvisin sen patistuksen ja varmistuksen sinne lääkäriin menosta. Etten mene sinne turhaan ja naurunalaiseksi. Ei ole kovin hyviä kokemuksia aikaisemmilta lääkärikäynneiltä.

En nyt varsinaisesti tahdo kuolla enkä todellakaan toivo syöpää itselleni mutta ne kiinnostuskiikarit ovat hukkuneet johki :D sekä pelottaa ja yritän työntää koko ajatusta pois ja olla välittämättä.

Vierailija
18/57 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kyllä ne mielenterveysongelmat tulevat tässä mieleen kun lukee tekstejäsi. Ja niihin saa myös apua.

Tiedätkö, että pelkkä ihottuma tai tulehdusreaktio kehossa paisuttaa imusolmukkeita? Sinulla voi olla joku harmiton vaiva, joka näkyy solmukkeiden turpoamisena. Olet muutenkin kuvailusi perusteella allapäin ja todella väsynyt. Yksi juttu mikä pitäisi ehdottomasti tarkistaa, on hemoglobiini.

Toisessa rinnassa voi olla harmittomia patteja. Rintojen "pattisuus" vaihtelee myös kuukautiskierron mukaan.

Voit olla niin masentunut tai veriarvot huonona ja väsy, että ajatus tappavasta syövästä lohduttaa - saisit hylätä kaikki velvollisuudet ja vain kuolla pois. Lisäksi saisit sympatiaa. Se, että tunnet näin, on ihan ok. Hienoa että kirjoitit tänne meille. Huomenna tilaat lääkärin ja kerrot meille sitten miten kävi.

Vierailija
19/57 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu syövästä.

Sinulla voi olla

- syöpä

- luulotauti

- mielenterveysongelma

- ihottuma

- tulehdus

Juu tosiaan kun tuossa totesinkin niin kyllähän osan oireista voi mielenterveysongelmilla selittää.

Ehkä tarvisin sen patistuksen ja varmistuksen sinne lääkäriin menosta. Etten mene sinne turhaan ja naurunalaiseksi. Ei ole kovin hyviä kokemuksia aikaisemmilta lääkärikäynneiltä.

En nyt varsinaisesti tahdo kuolla enkä todellakaan toivo syöpää itselleni mutta ne kiinnostuskiikarit ovat hukkuneet johki :D sekä pelottaa ja yritän työntää koko ajatusta pois ja olla välittämättä.

Tässä minun tarinani. Minulla oli YKSI pieni patti kaulassa. Menin seuraavana päivänä sen havaittuani lääkäriin. Lääkäri otti asian heti vakavasti ja laittoi ultraan, jossa otettiin myös koepala patista. Tulos: kysta. Kukaan ei nauranut, tai vähätellyt. Lääkärit olivat ymmärtäväisiä ja rauhoittelivat kun olin peloissani.  

Eli nyt sinne lääkääriin, heti huomenna! 

Vierailija
20/57 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että sinulle on sattunut huono lääkäri, ei ole sinun vikasi. Jos lääkäri saa sinut tuntemaan noin, hän ON huono lääkäri.

Mutta jos taustallasi on kymmeniä epämääräisiä lääkärikäyntejä, ja lääkäri on epäillyt esim. luulotautia, niin kannattaa kuunnella lääkäriä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi