Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TE JOTKA OLETTE MATKUSTELLEET PALJON! Tiuskivatko ihmiset toisilleen muissa maissa yhtä paljon suomalaiset tiuskivat?

Vierailija
29.11.2015 |

Suomalaisten suusta ainakin kuulee hyvin paljon tiuskintaa heidän kommunikoidessaan etenkin läheisilleen mutta myös muille ihmisille. Onko samanlaista tiuskimiskulttuuria muualla? Olisin vielä kiinnostunut tietämään, missä maissa?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä kuule täällä suomessa tiuskintaa.

Vierailija
62/67 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mielestä suomalaiset tiuski toisilleen, ainakaan enempää kuin muutkaan kansallisuudet. Omituinen väittämä. Tai sitten mun lähipiiri, asuinalue ja työympäristö ja kaverit olemme poikkeuksellista porukkaa kun puhumme tiuskimatta toisillemme.

Toki miehen tai esim. systerin kanssa joskus riidellään ja tiuskitaan, mutta yleensä vain neljän seinän sisällä. Ei kyllä kehtaisi julkisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten hiljaisuus ja puhumattomuus tulkitaan yleensä ujoudeksi. Näin olen itse huomannut ja saanut palautetta ulkomailla asuessani ( Tanska, Tsekki ja Hollanti).

Vierailija
64/67 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai suomalaiset kohteliaita? Hah hah hah, isoin vitsi jopa AV-palstalla pitkään aikaan. Suomalaisten valtavan epäkohteliaisuuden näkee heti, kun astuu sisään vaikka ensimmäiseen citybussiin. Jos bussissa on täyttä ja joku pyytää päästä paikalle, jossa toinen matkustaja pitää vaikka reppuaan tai laukkuaan, niin kovin happaman ilmeen kera ottaa se toinen matkustaja laukkunsa tai reppunsa pois viestinä ikään kuin "miksi tähän tulet ja viet repultani paikan"

Toinen asia, joka tulee mieleen suomalaisten epäkohteliaisuudesta, on sellaiset isot tapahtumat ja tilaisuudet, joissa jonotetaan. Kun ns. "lähtölaukaus" on annettu, on se jonoissa aivan hirvittävää rynnimistä, toisten puskemista, tönimistä ja jopa kaatamista, kun haetaan omaa paikkaa tai etuillaan jonossa. Olihan tässä jokin aika sitten uutisissakin, kun kauppojen avajaisissa aikuiset ihmiset rynnivät ja kaatoivat lapsiakin jonossa, kun oli aikuisille ihmisille niin tärkeää saada ilmaista karkkia.

Ja mitä tulee rynnäkköön jonoissa niin kuulostaa ihan normaalilta meiningiltä Yhdysvalloissa Black fridayn aikaan, siellä rähinöinnin ja onnettomuudet alennusmyynneissä on jokavuotinen uutisaihe. Eli eipä tämäkään ole vain suomalaisten juttu, toisin kuin haluat antaa ymmärtää.

Onko siellä sellaista rynnimistä, että aikuiset ihmiset, kenties aikuiset raavaat miehet ihan tarkoituksella kaatavat lapsia kumoon niin että lapset sen vuoksi itkevät? Ja kaikki tämä vain sen vuoksi kun näiden "aikuisten lasten" pitää päästä saamaan sitä ilmaista karkkia.

Vierailija
65/67 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai suomalaiset kohteliaita? Hah hah hah, isoin vitsi jopa AV-palstalla pitkään aikaan. Suomalaisten valtavan epäkohteliaisuuden näkee heti, kun astuu sisään vaikka ensimmäiseen citybussiin. Jos bussissa on täyttä ja joku pyytää päästä paikalle, jossa toinen matkustaja pitää vaikka reppuaan tai laukkuaan, niin kovin happaman ilmeen kera ottaa se toinen matkustaja laukkunsa tai reppunsa pois viestinä ikään kuin "miksi tähän tulet ja viet repultani paikan"

Toinen asia, joka tulee mieleen suomalaisten epäkohteliaisuudesta, on sellaiset isot tapahtumat ja tilaisuudet, joissa jonotetaan. Kun ns. "lähtölaukaus" on annettu, on se jonoissa aivan hirvittävää rynnimistä, toisten puskemista, tönimistä ja jopa kaatamista, kun haetaan omaa paikkaa tai etuillaan jonossa. Olihan tässä jokin aika sitten uutisissakin, kun kauppojen avajaisissa aikuiset ihmiset rynnivät ja kaatoivat lapsiakin jonossa, kun oli aikuisille ihmisille niin tärkeää saada ilmaista karkkia.

Ja mitä tulee rynnäkköön jonoissa niin kuulostaa ihan normaalilta meiningiltä Yhdysvalloissa Black fridayn aikaan, siellä rähinöinnin ja onnettomuudet alennusmyynneissä on jokavuotinen uutisaihe. Eli eipä tämäkään ole vain suomalaisten juttu, toisin kuin haluat antaa ymmärtää.

Onko siellä sellaista rynnimistä, että aikuiset ihmiset, kenties aikuiset raavaat miehet ihan tarkoituksella kaatavat lapsia kumoon niin että lapset sen vuoksi itkevät? Ja kaikki tämä vain sen vuoksi kun näiden "aikuisten lasten" pitää päästä saamaan sitä ilmaista karkkia.

On. Ihmisiä jopa kuolee ja loukkaantuu vakavasti siellä rynnäkössä alennusmyynteihin. Milloin viimeksi Suomessa on poliisit taltuttanut taserilla ja pippurisumutteella shoppailemaan ryntääviä ihmisiä, jotka tallovat muita kanssashoppailijoita kuoliaaksi?

Vierailija
66/67 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin matkustanut yli 40 eri maassa, ja asunut viidessä ulkomaassa. Kyllä suomalaiset tiuskivat selvästi eniten... lukuunottamatta kiinalaisia. Ne ovat ykkösiä kyseisessä asiassa, oikeita käärmeitä toisilleen.

Vierailija
67/67 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä voi jokainen katsoa itse minkälainen meno siellä rapakon on black fridayna ja sitten miettiä onko ne vaan suomalaiset, jotka vähän tykkää vieressä jonottavat ihmistä.