Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä veitset sinulla on käytössä?

Vierailija

Nyt ei sitten valehdella, kiitos.

Itselläni on käytössä Japanialainen santoku, eurooppalainen santoku, Eurooppalainen kokkiveitsi, Japanialainen kokkiveitsi, 2 lihaveistä, pilkkomisveitsi (japanissa kutsutaan kirveeksi) kasvisveitsiä, sekä fileerausveitsiä. 2 timanttiteroitinta sekä perinteiset teroittimet, miten teillä?

Kommentit (12)

Vierailija

Halpa-hallista justiin ostin tuommoisen 8€ sarjan jossa on haarukat, lusikat ja veitset, kun rupesi kyllästyttämään tiskata kertiksiä.

Vierailija

Mulla on Marttiinin veitsisarja, hankittu vuonna 1989. Siis kokkiveitsi, kalaveitsi ja lihaveitsi. Juuresveitsi siitä on kadonnut, sen olen korvannut Fiskarssilla. Sitten on Fiskarssin sahateräveitsi ja Victorinoxin tomaattiveitsi.

Vierailija

Setti Zwillingin veitsiä ja Blumenthalin veitsiä. Ainoat jotka sopii mun käteen. Zwillingit jo 20 vuotta vanhat, hyvin toimii edelleen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No ainakaan "Japanialaisia" ei ole yhtään.

Japaniassa tehdään muuten ehkä parhaimmat veitset. Kaupan peltiveitset maksavat 20 euroa ja todelliset Damascukset 200.

ap

Vierailija

Fiskarsin kokki-, juures, tomaatti- ja kuorintaveitset
Fileointiveitsi on keltakahvainen.. merkkiä en nyt muista. (Veitsilaukku on muualla, niin en voi tarkistaa.)
Suunnitelmissa on vielä hankkia laadukkaampia veitsiä.

Vierailija

Marttinin veitsiä kaikki muut paitsi pieni juuresveitsi on fiskarssin. Marttinien hinta laatu suhde on hyvä. Suosittelen. Saa ihan isommista marketeistakin ostettua.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat