Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poikalasten äidit, voisitteko lukea tämän blogin

Vierailija

Ja vaikka ehkä olette feministejä, niin ette kai kuitenkaan halua pahaa pojillenne:

http://professorinajatuksia.blogspot.fi/2015/11/moniavioisuus-ja-maahanm...

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Entäs tyttölasten, kun maassa on 100 000- 200 000 miestä, joille ei löydy lainkaan naista, koska naisia ei ole, on selvää mitä tapahtuu, varsinkin islamilaisesta perinteistä tulevilla, joiden mielestä se on heille oikeus, käyttää naista kun haluaa???

Varmaan olisi aika tehdä jotakin.

Yleislakko

Mellakat

Niin kauan, että hallitus ja mamut lähtee samalla laivalla!

Ei naisten puute automaattisesti aja seksuaalirikolliseksi, tavallisempaa on turvautua ns. yleisiin naisiin, jotkut toki harrastaa myös homosuhteita.

Vierailija

Luin. Ja ei, en halua pahaa pojalleni. En myöskään toivo, että poikani ottaisi muslimivaimon. Vielä vähemmän, että ottaisi useamman muslimivaimon. 

Vierailija

Omasta ihan kantasuomalaisesta suvustanikin löytyy näitä sarjalisääntyjiä. Yhdellä sukulaismiehellä on lapsia kuuden eri naisen kanssa, toisella neljän. Noin puolella suvun alle 50-vuotiaista miehistä on lapsia useamman kuin yhden naisen kanssa.

Vierailija

Ajatuksia herättävä kirjoitus, joskin olisin halunnut nähdä hieman kattavampia tilastoja siitä, mitä sukupuolijakauman vinoumalle käy poikien aikuistuttua. Harvemmin he kai kuitenkaan jäävät kokonaan naimattomiksi. Yleensä muslimit suosivat omasta kulttuurista tulevaa puolisoa, ja olen ymmärtänyt, että tyypillisesti puoliso etsitään lähtömaasta. Sukulaiset hommaavat sopivan puolison, jonka kanssa sitten avioidutaan. Niin ikään moniavioisuus on varmastikin ilmiö, jota näkee enemmän ensimmäisen polven maahanmuuttajilla. Mainitussa somalikulttuurissakin Suomessa syntyneet nuoret vaikka muuten eläisivät vanhempiensa kulttuurin mukaisesti, eivät yleensä halua moniavioiseen liittoon (poikkeuksia toki on!). Kantasuomalaisten näkökulmasta ei sukupuolijakauman vinoutuminen vaikuta parinmuodostuksen juuri mitenkään. Huhupuheista huolimatta todella, todella harvat naiset päätyvät yhteen somalin kanssa, kurdin kanssa hieman useampi mutta edelleen kyse on marginaalisesta ilmiöstä. Olen itse varmaan kaikilla mittareilla suvaitsevaisimmasta päästä, mutta minun ja niiden lähipiiriin kuuluvien naisten, joiden kanssa olen aiheesta keskustellut, yhteinen näkemys on, että muslimit kyllä mahtuvat samaan maahan kanssamme, mutta parisuhteeseen tuskin ryhtyisimme kulttuurierojen vuoksi.

Vierailija

No mikä kumma siinäkin on, etteivät sukupuolten välistä tasa-arvoa halajavat järjestöt ole vaatineet sukupuolikiintiötä maahanmuuttoon? Tällä tapaa ei syntyisi ongelmaa, joka on todella vaikea ratkaista muodostuttuaan (vinoutunut sukupuolijakauma).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ajatuksia herättävä kirjoitus, joskin olisin halunnut nähdä hieman kattavampia tilastoja siitä, mitä sukupuolijakauman vinoumalle käy poikien aikuistuttua. Harvemmin he kai kuitenkaan jäävät kokonaan naimattomiksi. Yleensä muslimit suosivat omasta kulttuurista tulevaa puolisoa, ja olen ymmärtänyt, että tyypillisesti puoliso etsitään lähtömaasta. Sukulaiset hommaavat sopivan puolison, jonka kanssa sitten avioidutaan.

Millä perusteella olet antanut itsesi ymmärtää näin? Epäilen hieman, että kymmenille tuhansille Ruotsissa kasvaneille miehille löytyisi eri kulttuurissa kasvaneita puolisoita ainakaan missään merkittävässä mittakaavassa. Varsinkin kun ottaa huomioon, että maissa, joista nämä pojat ovat lähteneet, moniavioisuus on varsin tavallinen ilmiö. Mutta jos sinulla on tarjota jokin linkki aiheesta, niin olisin kiitollinen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No mikä kumma siinäkin on, etteivät sukupuolten välistä tasa-arvoa halajavat järjestöt ole vaatineet sukupuolikiintiötä maahanmuuttoon? Tällä tapaa ei syntyisi ongelmaa, joka on todella vaikea ratkaista muodostuttuaan (vinoutunut sukupuolijakauma).

Puhutko nyt maahanmuutosta yleensä vai turvapaikanhakijoista? Niiden karsiminen sukupuolen perusteella, jotka tulevat maahan puolison tai työn vuoksi, tuntuisi aika kohtuuttomalta. Jos taas kyse on pelkästään turvapaikanhakijoista, tulijoiden sukupuolijakaumaan ei voi vaikuttaa niin kauan, kun vapaan liikkuvuuden periaate on voimassa. Ei ihmistä voi pysäyttää rajalla väärän sukupuolen vuoksi, jos muuten on oikeus ylittää raja. Samoin sukupuoli ei saisi vaikuttaa turvapaikkahakemuksen käsittelyyn, muutenhan kyse olisi sukupuolisyrjinnästä. Tilanne on kinkkinen, mutta en keksi mitään laillista keinoa, millä sen voisi ratkaista. Uskaltaisin tosin väittää (olisiko jollain tilastoa?), että naisten hakemukset hyväksytään helpommin, koska kun turvapaikanhakijoiden joukossa kuitenkin on väistämättä myös jonkin verran opportunisteja, on näistä naisia varmasti hyvin vähän.

Vierailija

Maahamuuttaja muslimimiesten suomalaiset vaimot ovat lähes poikkeuksetta niitä naisia, jotka eivät kelpaisi suomalaiselle miehelle edes pahimpana puutepäivänä. Ts sairaalloisen lihavia. Jos muslimimiehellä on kaunis vaimo, vaimo on hänen omasta kulttuuristaan. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatuksia herättävä kirjoitus, joskin olisin halunnut nähdä hieman kattavampia tilastoja siitä, mitä sukupuolijakauman vinoumalle käy poikien aikuistuttua. Harvemmin he kai kuitenkaan jäävät kokonaan naimattomiksi. Yleensä muslimit suosivat omasta kulttuurista tulevaa puolisoa, ja olen ymmärtänyt, että tyypillisesti puoliso etsitään lähtömaasta. Sukulaiset hommaavat sopivan puolison, jonka kanssa sitten avioidutaan.

Millä perusteella olet antanut itsesi ymmärtää näin? Epäilen hieman, että kymmenille tuhansille Ruotsissa kasvaneille miehille löytyisi eri kulttuurissa kasvaneita puolisoita ainakaan missään merkittävässä mittakaavassa. Varsinkin kun ottaa huomioon, että maissa, joista nämä pojat ovat lähteneet, moniavioisuus on varsin tavallinen ilmiö. Mutta jos sinulla on tarjota jokin linkki aiheesta, niin olisin kiitollinen.

Viestini perustuu siihen, että tunnen työni puolesta paljon sekä somali- että kurdinuoria. Olen siis opettaja toisen asteen koulutuksessa. Näin ollen heidän näkemyksensä esimerkiksi avioliitosta ovat minulle varsin tuttuja. On oikeasti ihan tyypillistä, että nuori avioituu lähtömaassaan (tai vanhempiensa lähtömaassa) sukulaisvierailun yhteydessä. Huomioiden varhaisen avioitumisiän monesti turvapaikanhakijoilla sitäpaitsi jo on puoliso lähtömaassaan. Toki nyt on meneillään sillä tavalla uusi tilanne, että volyymi nyt viimeisen parin vuoden sisällä on ollut aivan toista kuin menneinä parina vuosikymmenenä, mutta sukupuolijakauman vinouma liittyy kuitenkin ainoastaan tämänhetkiseen turvapaikanhakijoiden sukupuolijakaumaan. On hyvä muistaa, että toisen sukupolven maahanmuuttajissa on tyttöjä ja poikia yhtä paljon.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ajatuksia herättävä kirjoitus, joskin olisin halunnut nähdä hieman kattavampia tilastoja siitä, mitä sukupuolijakauman vinoumalle käy poikien aikuistuttua. Harvemmin he kai kuitenkaan jäävät kokonaan naimattomiksi. Yleensä muslimit suosivat omasta kulttuurista tulevaa puolisoa, ja olen ymmärtänyt, että tyypillisesti puoliso etsitään lähtömaasta. Sukulaiset hommaavat sopivan puolison, jonka kanssa sitten avioidutaan. Niin ikään moniavioisuus on varmastikin ilmiö, jota näkee enemmän ensimmäisen polven maahanmuuttajilla. Mainitussa somalikulttuurissakin Suomessa syntyneet nuoret vaikka muuten eläisivät vanhempiensa kulttuurin mukaisesti, eivät yleensä halua moniavioiseen liittoon (poikkeuksia toki on!). Kantasuomalaisten näkökulmasta ei sukupuolijakauman vinoutuminen vaikuta parinmuodostuksen juuri mitenkään. Huhupuheista huolimatta todella, todella harvat naiset päätyvät yhteen somalin kanssa, kurdin kanssa hieman useampi mutta edelleen kyse on marginaalisesta ilmiöstä. Olen itse varmaan kaikilla mittareilla suvaitsevaisimmasta päästä, mutta minun ja niiden lähipiiriin kuuluvien naisten, joiden kanssa olen aiheesta keskustellut, yhteinen näkemys on, että muslimit kyllä mahtuvat samaan maahan kanssamme, mutta parisuhteeseen tuskin ryhtyisimme kulttuurierojen vuoksi.

Eli sinusta järjestetty avioliitto on ok, jos se kuuluu muslimilulttuuriin? Entä suomalaiset? Arvaan, että huutaisit suoraa huutoa naisten alistamisesta, jos täällä vanhemmat järjestäisivät morsiamia pojilleen. Pariutuminen on muutakin kuin avioliitto, katso nuoria, monillako teinitytöllä on mamupoikaystävä - ja moniko suomalainen nuorimies jää siksi ilman tyttöystävää ja mieti, minkälaisen trauman tämä jättää loppuiäksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs tyttölasten, kun maassa on 100 000- 200 000 miestä, joille ei löydy lainkaan naista, koska naisia ei ole, on selvää mitä tapahtuu, varsinkin islamilaisesta perinteistä tulevilla, joiden mielestä se on heille oikeus, käyttää naista kun haluaa???

Varmaan olisi aika tehdä jotakin.

Yleislakko

Mellakat

Niin kauan, että hallitus ja mamut lähtee samalla laivalla!

Ei naisten puute automaattisesti aja seksuaalirikolliseksi, tavallisempaa on turvautua ns. yleisiin naisiin, jotkut toki harrastaa myös homosuhteita.

Ei aja kaikkia, mutta ne joilla on taipumus tai aikaisempaa taustaa, tulevat varmasti aktivoitumaan ajan kuluessa, jos mitään naisjontaktia ei tule eikä saa.

Eikä sitä kaikille riitä, miehiä ja naisia on about 50/59, nyt tulee pelkkiä miehiä, esim 100 000 20-30v, niille ei vain ole tarpeksi naisia. Tilastollinen fakta, jota et voi kiistää.

Suurin osa kuitenkin nai suomalaisen miehen, jonka kanssa on tulevaisuus.

(eikä loppuelämä sosiaalituilla jalkavaimona)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat