Teinin viikkoraha

Huolestunut äiti

Riittääkö 150 euroa viikkorahaksi 14-15 vuotiaalle? Onko se liian vähän? Meillä 14v tytöt ja 15v poika ja kaikilla tällä hetkellä 150 euroa viikkoraha, pärjääkö nykypäivänä nuoret sillä?

Kommentit (10)

Vierailija

Mä sain ton ikäisenä usein 150€ viikossa, mutta mä kävinkin kaupassa ja kokkasin koko perheelle. Kuitteja vastaan sain rahat takaisin ja etenkin jos piti kokata jotain spesiaalimpaa niin ruokaan sai upotettua paljon rahaa. Myös kaikki vaatteet ja meikkini ostin itse. Jos en tuonut kuitteja en saanut rahoja takaisin. Provoon tämä oli, mutta vastasin nyt kuitenkin :D

Maalainen

Vierailija kirjoitti:
Oletko järjiltäsi?! Meillä 14-v. saa kotitöitä vastaan 7 euroa viikossa.

Kaikki eivät ole köyhiä, 7 euroa viikossa kotitöistä lapselle tulisi kyllä ilmiantaa lapsityövoiman käyttönä. Itse sanoisin, että harrastuksista riippuen 100-150 euroa on ihan kohtuullinen viikkoraha teinille, kotityöt tehdään tietenkin automaattisesti, paitsi uusavuttomien kasvattajien perheissä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Riittääkö 150 euroa viikkorahaksi 14-15 vuotiaalle? Onko se liian vähän? Meillä 14v tytöt ja 15v poika ja kaikilla tällä hetkellä 150 euroa viikkoraha, pärjääkö nykypäivänä nuoret sillä?

Eli n.600e/kk. Luulisi teinin pärjäävän, eikös toimeentulotukikin ole vain jotain 500e/kk. Teini tuskin ostaa omia ruokiaan tuosta rahasta.

En kyllä yhtään ihmettele miksi niin monilla nuorilla aikuisilla on ongelmia rahankäytön kanssa. Jos kotona on rahaa kylvetty noin runsaasti, voi olla hieman ongelmia kun vanhemmat (toivottavasti) jossain vaiheessa laittaa rahahanat kiinni.

Vierailija

Kotona asuvan nuoren (täysi-ikäisen) perusosa on lain mukaan 354 € / kk silloin kun ei saa kotoa muuta kuin katon päälle ja ehkä osittain ruokia.

Vierailija

Teinille riittää 100€ kuukausirahaksi eli suurin piirtein lapsilisä. Vanhemmat miettii mitä maksaa esim. puhelimesta, bussikortista jne.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko järjiltäsi?! Meillä 14-v. saa kotitöitä vastaan 7 euroa viikossa.

Kaikki eivät ole köyhiä, 7 euroa viikossa kotitöistä lapselle tulisi kyllä ilmiantaa lapsityövoiman käyttönä. Itse sanoisin, että harrastuksista riippuen 100-150 euroa on ihan kohtuullinen viikkoraha teinille, kotityöt tehdään tietenkin automaattisesti, paitsi uusavuttomien kasvattajien perheissä.

Kotitöistä nyt ei kyllä automaattisesti kuuluisi maksaa penniäkään, vaan niillä opetetaan teiniä omaa elämää varten. Paitsi ne psyko vanhemmat jotka työstää lapsia ja olettaa että vanhemmat sisarukset huolehtivat sitten päivät pitkät nuoremmista, tekevät ruuat ja huoltavat koko kodin.. Tosin aika ristiriita sinulla. Jos maksaa 7 € pitäisi ilmoittaa lapsityövoiman käytöstä, mutta kuitenkin kotityöt tehdään automattisesti. Eli onko tuo 100-150 euroa kuitenkin siitä korvaus?

Vierailija

Minun teinin viikkoraha oli 10 € silloin kun olin töissä. Nyt ei saa varsinaisesti mitään, mutta tietää että voi aina pyytää jos tarvis on. Ei helvetti :D Minun viikkoraha eli työttömyyskorvaus on hieman yli tuo 150 € / viikko.

Vierailija

13v. saa meillä 10€ perjantaisin, JOS ei ole tullut viikon aikana yhtään unohdusmerkintää Wilmaan. Eli harvemmin olen joutunut maksamaan :(

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat